Ik ben vandaag 6 weken zwanger, maar de afgelopen dagen had ik al niet veel symptomen meer. Geen misselijkheid meer bijvoorbeeld, maar mn borsten waren nog wel gevoelig. Vorige week was ik echt overduidelijk zwanger (misselijk, bandenpijn), maar nu voelde ik het niet meer echt. Gisteren had ik echt het gevoel dat het voorbij was, ik had hier niet echt reden toe, want ik had niet echt bloedverlies, maar het was echt een gevoel. Nu is het denk ik wel goed om daarbij te vermelden dat wij al 15 jaar bezig zijn met onze kinderwens en heel veel tegenslagen hebben gehad, dus ik ga er ook wel een beetje van uit dat het waarschijnlijk fout gaat.. Vanmorgen had ik bloedverlies en kramp, echt hetzelfde gevoel als bij een menstruatie als het eruit gewerkt wordt. Het bloeden werd weer iets minder en weer erger, maar nu is het weer iets minder. Zo nu en dan wat zeurende menstruatiepijn, maar het zet in ieder geval nog niet helemaal door. Het ziekenhuis heeft gezegd dat het nog goed mogelijk is dat het allemaal goed zit en dat is mn rust moet pakken. Zij denken dat het zou kunnen dat er door de hormonen en bloedverdunner wat bloedverlies is.. wat denken jullie, is er echt nog hoop? zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en toch een gezonde zwangerschap hebben gehad?
Ah nee wat een spanning zul je ervaren. Hier een positieve ervaring, bij onze laatste zwangerschap (en gezonde zoon) had ik met 9 weken ineens heel veel bloedverlies. Dat is gelukkig met een sisser afgelopen. Het hoeft niet altijd te betekenen dat het niet goed zit. Zeker zo vroeg in de zwangerschap zou het heel goed nog van de innesteling kunnen zijn. 6 weken is ook een beetje een randje wat betreft wel of geen kloppend hartje kunnen zien. Dus een echo zou geruststellend kunnen zijn, maar bij geen kloppend hartje zou de onzekerheid ook kunnen blijven. Is dat vanuit het ziekenhuis niet aangeboden? Wanneer heb je een eerste echo? Ik voel met je mee en hoop heel erg dat het gewoon goed zit voor jullie! Dikke knuffel ❤️
dankjewel voor je reactie! Volgende week vrijdag zou ik mijn eerste echo hebben in Nederland, maar het ziekenhuis in België waar we zijn geweest voor het traject heeft aangegeven dat we maandag bij hun mochten komen, dus dat gaan we doen. Het is even een ritje, maar dan hebben we wel wat duidelijkheid…
Fijn dat je eerder terecht kunt in België. Inderdaad een eindje rijden, maar dat neem je nu vast voor lief. Maandag ben je weer een stukje verder dus dan geeft de echo ook meer zekerheid. Heel veel sterkte in de wachttijd daar naartoe en ik duim mee voor een prachtig kloppend hartje maandag.
Er is altijd hoop, zeker na zoveel jaar, er zijn wonderverhalen en ik hoop écht dat jij er eentje mag zijn. Wat een vreselijk onzekere spannende tijd maak je nu ook weer mee. Ik heb al zoveel verhalen gelezen over bloedverlies en wisselende kwaaltjes wat niet altijd iets hoeft te zeggen. Ik zou wel ook rekening houden met het slechtere scenario ook omdat je toch een wat trage start had in het begin qua oploop testen, al die kleine dingetjes opgeteld maken het wel spannend.. Heb je je hcg nog verder mogen opvolgen na de eerste verdubbeling? Ik keek regelmatig in je topic of er een mooie update kwam, ik hoop echt dat hij na de echo hier komt!
Dankjewel, het is inderdaad weer erg onzeker op deze manier en ik ga op dit moment van het slechtste uit, maar oh, wat hoop ik op een wonder… Het bloeden is intussen gestopt en de krampjes worden minder, dus dat is in ieder geval een goed teken… Mijn hcg is niet meer geprikt, ik heb er nog een keer om gevraagd, maar dat deden ze niet meer. Ik mocht nu met het bloedverlies wel prikken, maar we wilden toch liever een echo.
Ik ga toch nog eens vragen.. Want ik ben vanmiddag best in 1 keer veel bloed verloren (het kwam er echt ineens uit) met stukjes weefsel, veel kramp. Ik wist echt heel zeker dat het voorbij was, maar het zet niet echt door… Wel de hele middag wat kramp, maar het bloeden wordt wel weer minder. Ik snap er gewoon niks meer van, want ik heb eerder een miskraam gehad en dit was het toch niet… toen was meer, duurde het langer (en ging het veel sneller) en grotere stukken… Hoe kan dit? Zou dit een bbz kunnen zijn?
Wat vreselijk! het is jullie zo gegund! Ik heb 3 keer een miskraam 1 keer was het bloeden heel kort en 2 keer was het ongeveer net zolang als mijn menstruatie! Denk dat het lastig te zeggen is.. Hoelaat mag je morgen? Heel veel succes met afwachten!
Ik heb meerdere miskramen gehad en het verloop was steeds verschillend Bijvoorbeeld de miskraam met 7 weken was veel heftiger dan die met 12 weken. Ik vind het heel erg verdrietig voor je…
Het kan. Maar niet elke miskraam is gelijk, dus dit kan ook bij deze miskraam horen dat het verloop anders dan de vorige is. Je echo zal je uitsluitsel geven. Sterkte
We hebben besloten vandaag niet 6 a 7 uren in de auto te gaan zitten, ik ben bang dat het bloeden van gisteren nog niet alles was en als het wel ‘los komt’ dan wil ik niet in de auto zitten en bij tankstations langs moeten gaan… Maar gelukkig kan ik morgenochtend bij een ziekenhuis in de buurt langs, dus een nachtje extra onzekerheid, maar niet met de lange autorit..
Ah nog een nachtje in afwachting, maar klinkt als een logische en goeie beslissing. Heel veel succes morgen en ik hoop toch dat er onverwachts mooi nieuws volgt
Onverwacht toch heel mooi nieuws, want toch een hartje mogen zien ❤️ waarom ik zoveel bloedverlies had gehad, kon ze niet zeggen. Door de zwangerschap en hormonen zijn de baarmoeder beter doorbloed en kan je makkelijker bloeden, dus iets kleins kan het al veroorzaken.. maar ze zag meteen dat het op dit moment allemaal goed zat.