Waar ik vorige week onwijs misselijk/moe en beroerd was (kon geen eten binnen houden), zijn sinds 2 dagen echt alle symptomen weg. Ik heb trek, eet alles weer en mijn energieniveau is weer helemaal terug. Nu vrees ik eerlijk gezegd dat mijn zwangerschap is gestopt. De verloskundige zegt dat ik rustig moet afwachten tot de echo over drie weken en dat het niks hoeft te betekenen, maar ik voel eigenlijk al aan alles dat ik niet meer zwanger ben. Nu vroeg ik mij af of mensen hier ervaring mee hebben en hoe lang het duurde voordat de miskraam echt op gang kwam (op dit moment is er nog geen sprake van bloedverlies)?
Hoi, wat vervelend die onzekerheid. Ik herken het wel maar dan door bloedverlies en dat ik achteraf bedacht dat mijn symptomen ook minder waten geworden. Volgens mij kan het ook dat je lichaam went aan HCG en je er daarom minder last van hebt. Maar goed dat weet ik niet precies. Hopenlijk valt het mee. Maar hoezo wacht de verloskundige nog 3 weken? Met 6 en zeker 7 weken zou ze al wat moeten kunnen zien.
Misschien kun je bloedprikken om te kijken wat je hcg waarde is? Sterkte met die onzekerheid en hopelijk zit het goed
Als het enige troost is, ik had ook in week 5/6 dat ik de ene dag enorme symptomen had, die de dag erna weer gelijk weg waren. Dat heb ik gehad met misselijkheid, honger, vermoeidheid, en zere borsten. Ik ben nu veel verder en heb in de zwangerschap tot dusver eigenlijk amper klachten gehad behalve een vleugje misselijkheid 's ochtends (en tussen 9 en 10 weken wat forser, ook overdag en 's avonds). Het hoeft dus niks te betekenen.. maar aan de andere kant, jij kent je lijf het beste en als jouw gevoel dit zegt, dan komt dat ook niet uit het niks. Een aflopende test klinkt ook niet als een goed teken.. vreemd dat je vk je niet eerder al een echo wil aanbieden. Misschien toch nog een keertje bellen? Hele dikke knuffel dus in ieder geval.
Klachten kunnen in deze periode nog heel erg wisselen. Het zou ook kunnen dat je hcg nu zo hoog is dat je het hook effect hebt met je testen.