na stoppen met de pil, lange cylus, wie nog?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door holidays, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    hahah nou ik heb het wel even tot me door moeten laten dringen haha me vriend was gelijk helemaal blij en ik nu ook hoor ik heb geen moment gedacht owjeej dit kindje mag niet komen
    het is zeker welkom maar waren er indd niet mee bezig..

aangezien ons huis niet groot is en we nog jong zijn maar ag komt allemaal wel goed!

raar dat het zolang duurt wat kan een lichaam raar inelkaar zitten he??

2. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Hoi meiden,

is jullie cyclus al wat regelmatige geworden? Nog iemand zwanger of ongi geworden?

Ik heb een gokje gewaagd en zn clear blue ovutesten voordeel verpakking besteld. Eerst wilde ik er niet aan beginnen want ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong heb en het wel veel geld gaat kosten als ik vaak moet testen. Vandaag ik het pakketje binnen gekomen en ik heb vanavond getest en ja hoor - een smiley!

Dus goed klussen komende dagen. Ik zei al tegen mijn vriend dat het echt wel 3 dagen achter elkaar kussen wordt. Hij keek wel een beetje moeilijk. Hahahaaa!

Hopelijk betekend dat dat ik echt een eisprong heb. Dan zou ik ongeveer over 2 weken mijn NOD moeten hebben. Het wordt spannend.

Ik hoor het wel hoe het met jullie gaat.

3. BellaVita

BellaVita Lid

25 jul 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    April 2012 gestopt met de pil, eind augustus 2012 voor het eerst weer een menstruatie. Tussendoor geen onttrekkingsbloed o.i.d. Oktober 2e menstruatie. November tot januari zwanger. Daarna pas in maart weer menstruatie (had hoop dat de miskraam zou zorgen voor een regelmatige cyclus) daarna nog een menstruatie in mei, eind juni zwanger tot en met augustus. Nu weer onzekerheid.

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Spannend hoor! Hahaha ooh wat zal je vriend dat 'vervelend' vinden :p Ik had vanmorgen wat kramp in mijn onderbuik, dacht misschien eisprong of heel misschien innestelingspijn... Kan van alles zijn, nadeel van die wisselende cyclussen he :(
    Ook slik ik ondertussen religieus tarwekiemolie, dat zou moeten helpen een regelmatige cyclus te krijgen. Verder had ik geïnformeerd bij A. Vogel over middeltjes voor een regelmatige cyclus, van hun kreeg ik de volgende e-mail:

Wat u zelf kunt doen? Ga zware fysieke arbeid uit de weg en probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Doe dat vooral ook buiten in de frisse lucht. Neem af en toe een warm bad (tot 37 graden) met een aftreksel van kamille, duizendblad, venkel, rozemarijn en citroenmelisse.
    Wat betreft de voeding kan het helpen om biologisch en zo onbewerkt mogelijk te eten. Dit betekent meer vers zelf maken en minder uit pakjes en zakjes en kant en klaar voedsel.

Eet volop groenten, fruit, zoete aardappel, omega 3 eieren, noten, zaden. lijnzaad
    Granen als: havermout, boekweit, quinoa, teff, wilde rijst ,zilvervliesrijst, amaranth, gierst.
    Peulvruchten als; linzen, kikkererwten, bruine en witte bonen, tuinbonen, erwten.
    Biologisch vlees; kip, kalkoen, mager rundvlees,

Vette vis; zalm, haring, makreel, sardines,
    Biologische, zure melkproducten; kwark, yoghurt.
    Vetten: olijfolie, walnootolie en lijnzaadolie voor over de salade. Kies bij het bakken voor biologische roomboter of kokosolie.

Vermijd: witmeel, suiker, honing, zoetstoffen, jam, maïsstroop, gerstemout, glucosestroop, glucose-fructosestroop en andere enkelvoudige suikers in: gebak, ijs, snoep, muesli(repen), cruesli, ontbijtkoek, liga, sultana, pizza's, ravioli, witte macaroni en spaghetti, witte rijst, aardappelen, chocola, beschuit, creamcrackers, witte bolletjes, frisdranken, limonades,vruchtensappen (zowel kant-en-klaar als vers geperst),alcohol, nicotine

Natuurlijke middel:

Efamol PMP:
    Dosering: 1 x daags 2 capsules tijdens een maaltijd innemen en doorslikken. Merkbaar effect na 2 tot 4 weken van gebruik.
    Efamol PMP bevat zuivere teunisbloemolie, is rijk aan GLA (gamma- linoleenzuur), en is aangevuld met specifieke vitaminen en mineralen die een normale en regelmatige menstruatie bevorderen.
    GLA ondersteunt de aanmaak van prostaglandines,stoffen die een belangrijke rol spelen bij de menstruatiecyclus. Zink en vitamine B6 en C zijn toegevoegd voor een goede lichaamsbalans. Zink en vitamine C zijn krachtige oxidanten en ondersteunen het immuunsysteem.

5. hippydepippy

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    En Ikkie, wat een geweldig verhaal!! Gefeliciteerd hoor!

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier ook eerste cyclus na ontrekkingsbloeding.. Nu dag 16 nog geen posi ovutest te bespeuren dus wordt ook een lange! Bij de eerste ook cycli van in de 40 dagen..

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Holidays...
    ik heb ook echt van vanalles last gehad en een raar cyclus. Voor mij eerste zwangerschap had ik na 2x ongesteld zijn weer een redelijk normaal cyclus, toen werd ik ook gelijk zwanger.
    maar nu ben ik na 9 maanden de pil te gebruiken weer gestopt met de pil om voor een tweede te gaan. 3 juni gestopt, ontrekkingsbloeding gehad en toen pas na 10 weken weer ongesteld. Echt bizar. Ook allerlei kwaaltjes gehad.... misselijk, moe, ongesteldheid krampen, steekjes in mijn buik. Na een week of 8 hebben we het toen zonder condoom gedaan.. dus ook maar een keer een testje gedaan en die was natuurlijk nega. Na een paar dagen werd ik ineens ongesteld.
    Die ongesteldheid was normaal. was binnen 6 dagen over, maar toen begon na 5 dagen ineens elke keer een beetje rozige afscheiding te ontstaan. Is alleen maar bij het plassen eigenlijk, en ook niet elke keer. dus ja denk ook dat het nog ontpillen is.

Ik wil wel graag zwanger worden omdat we niet meer dan 2,5 jaar verschil willen hebben!

8. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met jullie hier? Ik zit op dag 90 en nog geen onge!

9. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bellavita ik lees het nu pas! Wat een gedoe ook! Ik hoop dat alles goed mag gaan!
    @ melovekane: ook lees ik dees nu pas, haha ook een gedoe nu maar bij de eerste viel mee dan.. Nou ik dag 90 wat een tijd! Maja...

Hoe ist met de rest? Ikkie: verloopt alles goed?

10. hippydepippy

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik zit inmiddels op dag 34. Ga uit van een cyclus van 41 dagen, dat is onderhand wel soort van gemiddeld. Had gisterochtend ineens wat bloedverlies maar stopte eigenlijk meteen. Geen idee wat ik ervan moet denken deze cyclus. Heb volgens mij wel m'n eisprong gevoeld. Gauw naar vriendlief "heb je zin in een quicky?" maar nee hoor ;) Ongelofelijk toch. 's Avonds wilde hij wel dus hopelijk op tijd maar ben bang dat t weer niks is deze ronde

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    hoihoi,

ik ben ook in april gestopt met de pil na 10 jaar gebruik, en heb ook beetje onregelmatige cyclus! Op zich valt het nog mee, ik had de volgende cyclussen: Eerst ontrekkinsgbloeding, toen 35-45-32-38. Maar het zijn ook niet echte ongesteldheids bloedingen, het is vooral veel bruin bloed verlies en nog wat rood bloed erbij maar niet veel. Bovendien duurt het maar kort en is het ook niet echt heel heftig ofzo. Terwijl ik voordat ik met de pil begon zowieso de eerste twee dagen best wel ongesteld was! Nu duurt het in totaal eigenlijk maar 3 a 4 dagen. Dus geen idee of dat normaal is en of ik wel een eisprong heb? Wilde beginnen met ovulatie testen maar nu ben ik weer van gedachten veranderd haha...Ik wacht het gewoon nog rustig af, kijken of mn cyclus wat regelmatiger wordt en gewoon proberen :) Kan altijd over een tijdje nog ovulatie testen gaan doen.

12. hippydepippy

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    @ Meis28, ik denk dat je lichaam echt nog soort van 'op gang' moet komen ofzo. Maar waarschijnlijk heb je wel gewoon een eisprong hoor, ze zeggen dat als je cyclus langer dan 6 weken duurt je waarschijnlijk geen eisprong hebt. Maar ik hoor dan ook nog verhalen van meiden die evengoed zwanger werden ondanks een lange cyclus!

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Thanks! Ja ik denk het dan ook wel, zoiets had ik ook gelezen van de week. Heb niet echt duidelijke eisprong verschijnselen voor hoeverre ik die merk, maar ik denk dat ook niet iedereen dat voelt/door heeft. Ben echt benieuwd naar deze cyclus..hoe lang deze duurt! Moet nog een weekje wachten en dan kan ik ieder moment ongesteld worden..! Ben benieuwd hoe het bij jullie verloopt

14. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meis, nou bij jou valt t nog mee in mijn ogen.. Ik al 90 dagen geen onge dus ws ook geen ovulatie, maja dan denk ik eens moet mn lichaam op gang komen dusja... anders kan ik altijd nog is langs een dokter oid. maar succes iig!

15. Mira2014

Mira2014 Actief lid

24 jul 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames! mijn 1e cyclus was 87 dagen (eisprong dag 78) en 2e cyclus 40 dagen (eisprong dag 30)... nu 3e cyclus denk ik gister mijn ei gehad te hebben op dag 24... dus waarschijnlijk een cyclus van 33-34 dagen...

Nu bijna een half jaar gestopt met de pil en ik denk nu mijn oude cyclus terug te hebben...

@holidays: is je ongi inmiddels al gekomen?

16. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    ik had dus de eerste 2 keer gewoon een menstruatie na 28 dagen en daarna pas menstruatie na 46 dagen.. deze maand is het nog een verassing. nog niks gemerkt van een eisprong (zou rond vandaag moeten zijn), dus dat duurt al een beetje lang, dus ben benieuwd!

17. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Na de pil, bleef ik onregelmatig menstrueren..
    Na een jaar de MMM ingegaan. Conclusie: PCOS.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Had ik ook. Eerste cyclus 79 dagen. Daarna tussen 30 en 36 dagen, zie onderschrift. Dus na de eerste cyclus behoorlijk regelmatig. Al vind ik 6 dagen verschil ook al irritant, want wanneer is m'n ei er dan :D?!

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    En hoe zit het nu met het hele proces Friesin?
    Michelle das ook vervelend.. Ik zit nu ook ineens op 50 dagen..! Terwijl het hiervoor nog wel redelijk was, wel beetje lang maar ook weer niet extreem.. Raar he.. Misschien volgende week eens langs huisarts als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.

20. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @ meis28: het "proces" staat momenteel even stil. Mijn man en ik moeten eerst weer even samen met beide benen op de grond komen te staan. Alles een plek kunnen geven. Goed na denken wat wij samen willen. Gaan we voor een TESE behandeling of niet? Hoe gaat het allemaal in zijn werk?

Wel verstandig hoor om al vroeg aan de bel te trekken bij de huisarts. Je kan er maar beter vroeg bij zijn! Des te eerder weet je of er iets aan de hand is en ze er iets aan kunnen doen. Maar misschien moet je ook nog gewoon ontpillen.. Elk vrouwen lichaam zit weer anders in elkaar!

Deel Deze Pagina