na stoppen met roken nog steeds soms zin in sigaret

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ben nu al ruim 4,5 jaar gestopt met roken en merk dat ik er nog steeds een enkele keer zijn in heb. De laatste tijd speelt het helemaal omdat het allemaal niet zo lekker loopt en ik dus niet bepaald goed in mn vel zit.
    Ik denk dat die zin er in bij heel veel mensen voor komt, maar hoe voorkom je dat je toch weer naar die peuk grijpt. Iemand tips?

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi Sann,
    ik ben nog niet zolang gestopt hoor,nog maar net 4 weekjes maar is een begin he. ;)
    Ik heb niet zo heel vaak behoefte aan een sigaret,maar als dat zo is,is het ook maar een paar seconden.
    Ik heb het beruchte boek van Allen Carr gelezen en ik denk nu zo,er zit een monstertje in mijn lichaam die altijd is gevoed met nicotine,nu krijgt ie niet meer en roept ie er ook niet meer om,MAAR als ik wel 1 trekje ofzo zou nemen,dan maak ik het monstertje weer wakker en blijft ie weer om nicotine roepen!
    Klinkt missch raar maar als ik denk oeh lekker,dan denk ik aan mijn monstertje,haha,werkt nog steeds!
    -x-

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Het is een kwestie van volhouden denk ik.
    Ik ben nu 1,5 jaar gestopt met roken en heb ook nog steeds af en toe dat ik denk o doe mij maar een lekkere peuk maar gelukkig tot nu toe nooit aan mijn gevoel toegezegd maar ik word er niet vrolijk van als ik dat over een paar jaar nog heb :(

4. blijven volhouden meid..
    dat nicotine 'monster' blijft altijd om de hoek staan..

Ook hier hoor..
    ook al bijna anderhalf jaar gestopt met roken.. maar soms ineens uit het niets trek in een peuk!
    heel vreemd!

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Van een verslaving kom je nooit helemaal af.
    Dit blijft altijd opletten.

Net als alcoholisten, die zullen ook voor de rest van hun leven "moeite" houden met drank.

Het gaat puur om wilskracht.
    Ik denk altijd maar zo.. Als ik het al die tijd zonder heb uitgehouden heb ik deze nu ook niet nodig.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ja, dat is zeker waar.
    Ik heb ook ooit dat boek van carr gelezen, maar had er echt helemaal niks aan. Hij ging uit van het principe dat we roken eigenlijk heel vies vinden smaken. Nou, dat had ik dus absoluut niet, ik vond het heerlijk.
    Ik ben ook zeker niet van plan om weer te beginnen hoor, maar merk dat ik er de laatste tijd geregelder aan denk en dat vind ik hoogst irritant. Was gewoon even benieuwd of meer mensen dat hadden.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben nu ruim 5 maanden geleden gestopt met roken. Ook ik heb nog regelmatig zin in een sigaret.

Ik hou mezelf dan voor dat die sigaret bedrog is, het leven wordt er NIET leuker of makkelijker mee.
    Als je verslaafd bent aan roken hef je met een peuk alleen maar tijdelijk je ontwenningsverschijnselen ermee op. Daarom LIJKT het alsof je je lekkerder gaat voelen, maar eigenlijk kom je daarmee alleen maar op een normaal niveau...... totdat je weer ontwenningsverschijnselen krijgt.

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, het enige wat helpt om ervanaf te kunnen blijven, is jijzelf, jouw wil: 'ik doe het niet!'

Zelf heb ik korter dan kort gerookt, 't mag nauwelijks zo heten, maar ik herken de drang ook. Als het koud, nat en guur weer is en ik ben een poosje buiten in dat weer en zie mensen om me heen een sigaret roken, wil ik er ook graag één. Maar nadat ik gestopt ben heb ik nooit aan die drang toegegeven en 't wordt vanzelf minder, maar helemaal weg gaat 't niet. Euhm, ik was 13 (verkeerde vrienden hielpen me aan die zooi, gelukkig was ik zo verstandig er na drie weken alweer mee te stoppen) en 't is dus al dik zeven jaar geleden.

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik ben nu 2 jaar gestopt en nooit meer behoefte eraan gehad! Die geur blijft overal in hangen ik snap nu niet dat ik dat 6 jaar heb gedaan :S

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben ook al 1 jaar gestopt maar af en toe heb ik ook trek. Maar ik heb tegen mezelf gezegd als ik 80 ben dan mag ik weer roken :)

Nee maar ik had laatst een haal van een peuk genomen en wat is het toch vies. Nee roken wil ik echt niet meer vooral omdat ik haat om afhankelijk te zijn van iets. Ik vind verslaafd zijn echt iets zwaks van me dan. En plus dat ik doodbang ben voor de ziektes die je ervan kan krijgen.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben nu ook (weer) ruim n jaar gestopt (geweest?) En heb met kermis een paar sigaretten gerookt, maar ik zal niet zelf weer kopen ofzo.. Had ik tóen zin aan, nu niet..

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hier ook hoor.....volgens mij gaat het monstertje nooit helemaal weg...het is de kunst om hem zijn zin niet te geven..... [-X

vooral tijdens gezellige avondjes uit heb ik het moeilijk

13. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik ben nu ook bijna een jaar gestopt en heb ook af en toe zin om te roken, maar het is gewoon het idee dat je er zin in hebt denk ik. Als ik bijvoorbeeld bij een vriendin op bezoek ben en zij rookt dan krijg ik ook zin omdat we dat vroeger samen deden. Maar de reuk weerhoudt me ervan. En inderdaad de kans dat je ziek word is groter en dat wil ik mijn kinderen niet aandoen. En ik voel me nu 100 keer beter als toen ik rookte! En inderdaad het boek van Alan Carr is een goede stimulans!

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben nu bijna een half jaar gestopt maar heb nog ontzettende trek , als het allemaal wat minder gaat heb ik ook ontzettende trek , vaak ga ik dan ij mijn collega's zitten die zitten te roken en als ik dan om een peuk vraag word ik eruit gebonjourd ......wel lief van ze anders had ik al lang en breed weer gerookt denk ik ...

L.sybje

Deel Deze Pagina