De kans bestaat dat ik per 1 september werkloos word. Ik heb dan ouderschapsverlof gehad van 1 okt 2016 tot 31 aug 2017 (11 maanden). Hoe berekent het UWV dan mijn SV-loon, want dat is in het overzicht op mijnuwv het loon dat ik daadwerkelijk krijg (met aftrek van ouderschapsverlof) en niet wat ik zou krijgen als ik geen ouderschapsverlof zou opnemen. Daar ik nog geen 18 maanden ouderschapsverlof heb opgenomen zou mijn oorspronkelijke loon toch moeten gelden voor het vaststellen van mijn sv-loon? Ik wil me graag voorbereiden op de situatie mocht het daadwerkelijk tot ontslag komen. Bedankt alvast.
Beste Annacatharina, Ik vind het positief om te lezen dat je je graag goed voorbereid. Je vraagt je af welke invloed opgenomen ouderschapsverlof heeft op een mogelijke WW-uitkering. Gezien dat je aangeeft dat het ouderschapsverlof niet langer heeft geduurd dan 18 maanden, is het ouderschapsverlof niet van invloed op de hoogte en duur van je WW-uitkering. Zie daarvoor ook deze informatie en kijk bij ‘Ik neem onbetaald verlof: Ik stop tijdelijk met werken. Ik wens je een leuke baan! Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam