Hallo iedereen, Ik ben mama van al 3 kindjes eb er was niet echt nog een kinderwens doordat ik bij de laatste al heel vroeg bekkeninstabiliteit had ( al vastgesteld bij 9 weken en vanaf 25 weken liep ik op krukken en op het einde zelfs in de rolstoel). Mijn jongste dochter is nu 1 jaar en 3 maand en ik heb sindsdien geen pil of dergelijke genomen omdat ik slecht tegen hormonen kan maar we gebruikten wel condoom... Ook ben ik heel regelmatig qua cyclus en bij mijn vorige zwangerschappen was het telkens in de eerste ronde raak... Nu is zaterdag 8/9 onze condoom gescheurd en ik moet volgende week 22 of 23 september mijn maandstonden krijgen. Dus ik zat echt in mijn vruchtbare periode... we hebben getwijfeld over de morningafter pil maar het toch niet gedaan omdat het wel welkom zou zijn... Nu mijn vraag bij een vierde zwangerschap komen dan de symptomen vlugger? Ik heb nu 3 dagen een "gevoel" in mijn buik dat ik herken... en ook al een trekkend gevoel in mijn bekken het is zeker nog geen pijn maar ik voel het... en mijn bekkeninstabiliteit kwam bij de vorige zwangerschappen ook telkens vlugger. natuurlijk weet ik nog niet of ik effectief zwanger ben maar ik vroeg mij dus af of je vlugger dingen voelt bij een 4de zwangerschap... Groetjes Moest mijn oude banner er nog staan niet op letten ik krijg hem niet weg...
Ik herken het niet, maar goed dat wil niet zeggen dat jij niet zwanger bent natuurlijk Ik had ook elke keer andere symptomen of weet misschien niet goed waar ik op zou moeten letten haha. Ik ben wel heel erg benieuwd of je het goed hebt aangevoeld in ieder geval ik blijf even volgen, spannend!
Hier pas voor de tweede keer zwanger (eerste zwangerschap werd miskraam), maar wist al zeker dat ik zwanger was. Heel raar en niet uit te leggen, maar herkende het gevoel precies (en ik was toch al bijna 5 jaar anticonceptie vrij vanwege onze kinderwens, dus kende mn lijf en alle kwaaltjes wel aardig)
Hier zwanger van 4e kindje (6e zwangerschap) maar zag geen verschil in symptomen die eerder of later kwamen. Wel herkende ik ze snel natuurlijk. Ik wist elke keer nog dat ik zwanger was voordat ik de test deed.
Ik zeg niet dat het kan maar lijkt mij niet waarschijnlijk. Duurt vaak een paar dagen voordat het innestelt dan krijg je vanaf ca 2 dagen na innesteling zwangerschapssymptomen
Het kan ook heel goed psychisch zijn. Je weet dat t kan, je let er daardoor heel erg op. En dan kan je dingen voelen die je normaal ook hebt maar zonder dat je het doorhebt. Toch heb ik ook echt voor NOD al kwaaltjes. Ik ben een paar dagen voor NOD wat misselijk en mijn stoelgang veranderd. Is niet van hcg maar waarschijnlijk progesteron.
Ik heb bij de eerste 2 bekkeninstabiliteit gehad. Bij de 2e hoefde ik geen test te doen om te weten of ik zwanger was. Zat met 13 weken al volledig in de ziektewet en heb de zwangerschap veelal op de bank doorgebracht. Een 3e zwangerschap werd dan ook niet geadviseerd. Echter was de wens er wel en raakte ik ook zwanger. Pas bij 37! weken kreeg ik wat last van mn bekken. Zowel de verloskundige als wij waren er verbaasd over. Dus ja... het hoeft geen garantie te zijn dat je er last van krijgt...
Bedankt al iedereen voor de reacties, ik weet dat het wss psychisch is want dat het nog heel vroeg is om al dingen te voelen... maar de stijfheid in mijn bekken is er wel maar we kunnen niets anders dan afwachten... Toch raar hoe u lichaam u kan voor de zot houden, we hebben 3 gezonde kindjes en hadden alletwee na de laatste zwangerschap hier stoppen we ( door de bekkeninstabiliteit) en nu dat de kans er is dat ik zwanger ben merk ik toch dat ik mss toch bog een 4de kindje wil, en als ik nu niet zwanger ben zal er ook geen komen omdat mijn man mij niet nog eens "bewust" in een rolstoel wil zien zitten... Dus wss daarom dat ik er nu zo hard op let en allemaal dingen voel...