ik heb een paar vragen over de medicijnen die ik gebruik maar mijn apotheker kan niet met 100%zekerheid antwoord geven waar kan ik anders nog naar toe bellen?
De apotheker heeft hiervoor een lange studie gedaan. Als hij het niet weet, zijn er denk ik weinig mensen die het wel weten... Gaat het om iets speciaals? Vind eigenlijk ook wel dat hij het moet uitzoeken. Verder misschien bij CVZ of RIVM?
Ben nu wel nieuwsgierig welke vragen je hebt als de apotheker het antwoord niet kan geven. Maar ben het met de anderen eens....de apotheker moet het voor je uitzoeken.
niemand schijnt te weten wat ik moet doen!! ik word echt langzaam gek. ik ben dus zwanger. en ik heb omeprazol als maag zuur blokker. en niemand weet of het wel of niet kan. in de bijsluiter staat van niet. de ha zegt van wel de gyn zegt ik weethet niet en de apotheker zegt vanaf 12 weken. ondertussen weet ik het echt niet meer. ik kan niet stoppen met de medicatie want dan lig ik heel snel in het ziekenhuis.
Als de apotheker zegt vanaf 12 weken dan zou ik dat proberen aan te houden. Dat is toch de persoon die er het meeste vanaf weet. Maar het duurt aan je banner te zien nog een tijdje voordat je op 12 weken zit, is er niet tot die tijd een andere maagzuurremmer te gebruiken (in overleg met je apotheker)?
heb net nog maar 2 apotheken gebeld ik moet het toch weten. de een zegt heel stellig ja en de ander zegt de hele zwangerschap niet! aaaaaaaaaaaaaaaaaa andere medicijnen helpen niet
de (hoofd)apotheker hoort als hij het zelf niet weet een en ander uit te zoeken. hij heeft dat voor mij ook een keer gemoeten. het kan zijn dat je dan een dag geduld moet hebben maar hij kan het wel als hij wil. mij lijkt dat ze hun bronnen wel hebben en eventueel met de fabrikant overleggen ofzo. ik vind het vreemd dat hij niet extra moeite doet. ik vind trouwens als je al bij de gyn loopt het zijn plicht ook is om goed uit te zoeken hoe het zit. of je ze nu wel of niet kan nemen.hoe deed je dat bij je vorige zwangerschap had je ze toen nog niet?
ja idd! daar ben ik het helemaal mee eens. Is bij mij ook een keer gebeurt. ik moest toen ook een dag of wat wachten , maar hij heeft het helemaal voor me uitgezocht.
nee de vorige zwangerschap had ik ze nog niet. ik loop bij een vk ik heb op eigenhoutje naar het ziekenhuis gebeld. heb net maar week gebeld en de gyn die ik bij fynn had zei dat ik ze door mocht gebruiken maar wel in lagere dosering
maar iemand moet toch de verantwoordelijkheid dragen voor die medicatie. hetzij de huisarts, de vk, of de gyn. tjah, zoals het nu zit moet je dus de dosis verlagen, maar je bent zelf geen arts.red je eht met een lagere dosering of krijg je dan alsnog problemen?
Amfy@ Meis vervelend dat je niet goed weet wat te doen. misschien heb je hier wat aan: RIVM - Behandeling reflux Geld ook voor maagzuur, Dit gaat om jou medicatie. Hier staat in dat je het wel mag gebruiken tijdens zwangerschap. Hoop je wat te hebben geholpen.
Omeprazol: ----- ----- Zwangerschap/Lactatie Teratogenese: Bij de mens onvoldoende gegevens. Bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken. Overgang in de moedermelk: Ja. Dus: bij mensen is er te weinig onderzoek gedaan (niet zo gek, want zwangeren laten deelnemen aan onderzoek is ethisch niet echt verantwoord. Bij dierproeven geen schadelijk effect gebleken. en zoals ik het advies lees: voorkeur aan een ander middel waar wel meer gegevens over bekend zijn, dus misschien dat eerst eens navragen?