ik denk toch dat het hier wel tussen past, anders sorry!! we hebben alle onderzoeken achter de rug, alles werkt goed bij ons, alleen nu is de vraag aan ons gesteld of wij (ik) mee wil doen aan het lifestyle onderzoek, met betrekking tot overgewicht. heb net telefoon gehad, vrijdag 1e gesprek + gewicht + bloed prikken en omvang meten van buik en heupen. en dan zien in welke groep we worden ingeloot. wie doet er ook mee, of juist niet?? ben benieuwd
Ik doe ook mee! In het AZU (UMC). Ik heb gelood om eerst een half jaar zelf af te vallen en zou omdat ik pco heb (geen eisprong) verder mogen met hormoon injecties toen ik op gesprek kwam was ik inmiddels al 12 kilo afgevallen en later bleek dat ik tijdens het laatste gesprek zwanger was. Leuk is wel dat je al vroege echo's krijgt (ook bij mj ivm eerdere mk) met 6 weken en met 12 weken,in totaal heb ik er 3 gehad 1 met 5 weken 1 met 6/7 weken en 1 met 12 weken. Ik heb ervoor gekozen om gewoon mee te doen het gold immers alleen voor begeleiding met afvallen en niet voor de behandelingen. Je lood namelijk uit of 6 maanden zelf proberen af te vallen of direct met een coatch te gaan afvallen en in beide gevallen gingen de behandelingen voor ons gewoon door. Wel moet je een paar keer komen om bloed te prikken en wat vragenlijsten invullen wat niet veel tijd in beslag neemt. Ik vond het gewoon hulp aan vrouwen met de zelfde problemen als ik en ik weet hoe lastig het kan zijn met overgewicht (ook de artsen die niet willen mee werken enzo...) dus waarom niet als ik daar misschien aan mee kon doen en bij kan dragen aan een eventueel betere kijk op deze probelemen en eventuele verbeteringen voor vrouwen met een kinderwens en overgewicht die in de mmm zitten!
afvallen is natuurlijk altijd iets goeds, en dieeten is neit mijn ding, vors ben ik me levenlang altijd al geweest ( mede ook door intensief zwemmen, brede schouders en heupen) 12 kg dat is nog al wat, laat ik hopen dat de uitwerking voor mij net zo goed is als voor jouw
Dieëten is ook mijn ding niet eerlijk gezegt ben nogal kieskeurig met wat ik eet. NA de cholim behandelingen die niet aansloegen is het begonnen smet spontaan afvallen en daarna ben ik gewoon iets meer gaan letten op wat ik at en hoe dat bereid werd en nam ik iedere keer 1 lepel minder waardoor je langzaam aan went aan kleinere porties. Zo is die 12 kilo eraf gegaan en dat was voor mij genoeg om spontaan zwanger te worden op een moment dat wij niet onder behandelingen stonden en het werd echt totaal niet verwacht. Ik hoop dat deze studie voor jou ook een verschil gaat maken en je snel zwanger mag worden!
Ik zou vorig jaar ook mee doen aan dat lifestyle programma. In het EMC. ik heb een cola screening en al gehad en 's middags had ik een gesprek met de gynaecoloog. Deze wist eigenlijk niet zo goed waarom ik kwam, want hij dacht dat we al aan het programma begonnen waren. Ik zou nog terug gebeld worden zodat ze me er meer over konden vertellen maar ik moet nog steeds gebeld worden. Ik heb er zelf ook niet meer achteraan gebeld hoor, want ik vond het een vervelend gesprek. Ik ben mijn eigen lyfestyle programma begonnen en ben op eigen houtje samen met mijn man 42 kilo afgevallen sinds vorig jaar oktober. Maar helaas zit spontaan zwanger worden er voor mij met geen mogelijkheid in. Ik kon toen mee doen met dat programma omdat mijn BMI te hoog was om geaccepteerd te worden voor IVF. Mijn cyclus daarin tegen is weer helemaal zoals het hoort! En dat was eerst echt niet zo. Ik weet dat ik nu iedere cyclus een eisprong heb. Groetjes
Sorry voor het ernstig omhoog schoppen van dit onderwerp, maar ik ben benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om wel deel te nemen aan dit onderzoek. Na het lezen van de beschrijving ben ik er bijna zeker dat ik niet mee wil doen. Maar om mijn ogen ook open te houden naar de andere kant ben ik benieuwd naar jullie mening. Done aan jou de vraag of je tijdens het onderzoek al hormonen mocht gebruiken of echt na dat halve jaar? (Ik heb namelijk ook pcos, maar wil eigenlijk niet al te lang meer wachten met behandeling) Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Voor het stuk zie de tweede link: (het docemtent) lifestyle onderzoek UMCG - Google zoeken
nou heel simpel, de behandeling bij ons is op het moment afwachten... of we nu hier aan mee doen of niet, het heeft geen invloed, dus waarom zou ik er niet aan mee doen. als ik in groep van afvallen kom ( dat is het trouwens dus geworden) dan thja afvallen meot ik eigenlijk wel een beetje dus dat is er profijt van hebben. mocht het me niet bevallen mag ik op ieder moment de medewerking beeindigen zou ik in de groep van niks doen zijn ingeloot was er niks anders als dat ik NIET zou mee doen aan het onderzoek. gewoon afwachten en iedere maand hopen dat we goed hebben geklust. ik hoop op deze manier mijn steentje bij te dragen aan de volgende generatie als er een conclusie uit het onderzoek is gehaald. voor ons geld dus echt baad het niet dan schaad het niet
Even weer een schopje omhoog. Wie doet er nu nog mee? Ik ben vandaag naar de gyn geweest en zij heeft me ook voorgesteld om dit te doen. Ik heb vanmiddag gelijk een afspraak gemaakt en ik mag volgende week op intake. Voor mij is de reden dat ik meedoe dat ik echt overgewicht heb. Ik ben zelf al 15.7kg afgevallen maar dat is dus niet genoeg. Ze behandelen niet boven een bmi van 34/35. En voor mij zit er aan allebei de programma's voordelen. Mocht ik het lifestyle programma loten dan val ik eerst af in de hoop dat mijn cyclus beter word en een kans op een spontane zwangerschap groter word, plus dat ik nog wat kg's af kan vallen onder begeleiding. Maar nu heb ik een vraagje. Mocht ik nu dus het standaard programma loten, word ik dan wel gelijk behandeld? Want de gyn heeft me dit natuurlijk niet voor niks gegeven maar ze heeft ook gezegd dat ze sowieso niet behandelen boven een bmi van 34/35 of geldt dit niet als je aan dit programma meedoet? En er staat dat als je na dat half jaar afvallen (als je daarvoor geloot hebt) begint met behandelingen.. maar zoals ik het begrijp alleen als je minder dan 30% kans hebt op een spontane zwangerschap. Wat nou als dat niet het geval is? Laten ze je dan weer aan je lot over? Of word je dan overgedragen aan de gyn?
jah het is een half jaar lang het programma volgen waarna er met behandelingen worden begonnen, AFHANKELIJK WAT ER IS AFGESPROKEN MET DE GYN. uiteindelijk doen we op het moment niet mee, zou net mijn lijstje beweging en lijstje wat ik de hele week gegeten had maandag naar t zh gaan. maar zondag een positieve test !!! zwanger dus!!!
Nou er is nog niets met de gyn afgesproken. Ze heeft me dit programma voorgesteld omdat dit alleen maar voordelen voor mij heeft. Ze zei: als je geluk hebt mag je gelijk beginnen, anders word je sowieso na een half jaar geholpen. Ik heb volgende week donderdag de eerste afspraak. En ook blijf ik ondertussen bij de fertiliteitsarts. De fa-arts wil over 3 weken nog een echo maken ivm baarmoederslijmvlies en ze zei dat we dan ook gelijk weten waarvoor ik ingeloot ben en dan kunnen we daar gelijk aktie op ondernemen. Fijn zeg dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!!