Gelijk door voor IVF... Wij? Nee toch!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lievemama19, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Dat was even schrikken vorige week..

Eind vorig jaar dan eindelijk een verwijzing gekregen voor de fertiliteitsarts..
    Dit nadat bij mij na vele onderzoeken en echo's pcos bleek..
    Omdat onze kinderwens groot is, wilde ik meer duidelijkheid...

Wij gingen dus naar de fertiliteitsarts in de veronderstelling dat het aan mij zou liggen...

VL had ondertussen zijn eerste zaadonderzoek, en deze was best negatief..
    Omdat hij nog al een reis gemaakt had, was de test ongeldig verklaard..

Bij fertiliteit VL opnieuw een verwijzing voor zaadonderzoek, en ik voor bloedonderzoeken...
    9 januari was het dan weer zover, de uitslagen...
    We kregen te horen wat we totaal niet hadden verwacht..

Zaad van vl was zelf nog slechter... van de 10000000 slecht 50000, er werd gelijk gesproken over IVF.
    IVF :( WIJ:( Nee, toch.. kon ik alleen maar denken... ;)

Ik heb ondertussen heel veel meegelezen op deze pagina, en heb veel verschillende dingen gelezen die nog voor IVF mogelijk zouden zijn,
    maar wij moeten gelijk door voor IVF ??

Poeh, nu ik dit weer schrijf komen alle emoties weer boven...
    Afgelopen dagen zijn echt een rollercoaster van emoties..

Ene moment denk ik, YES eindelijk duidelijkheid en dus hulp en dus wel echt nog HOOP..
    Maar andere moment bekruipt me het gevoel, dat we dus waars nooit spontaan zwanger zullen worden..

En wat gaat er nu in vredesnaam allemaal gebeuren...
    VL moet nu weer opnieuw zaad inleveren, hieruit kunnen ze dan zien of we ook echt voor ivf in aanmerking komen geloof ik dat ze zei?? Ook krijgt hij bloedonderzoek en een echo..

Mijn "pcos" vergaten ze helemaal, ook mijn uitslagen van het bloed.. al had ik toch ineens wel een mooie iesprong gehad..
    "Is nu niet meer belangrijk, bij IVF word toch alles geregeld met medicatie" :$
    Was stomverbaasd toen ze dat zei ;)

SORRY DAMES, weet eigenlijk niet zo goed wat jullie met deze, waarschijnlijk erg lang en onduidelijke post moeten..

Maar hoor graag tips, ervaringen met wat we een beetje kunnen gaan verwachten nu... Alles is welkom!

2. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

tjee dat is even omschakelen!
    pco heb ik ook. heb 3 kwart jaar in de mmm gelopen.
    heb clomid alle dosissen gehad en daarna puregon en pregnyll spuiten. toen besloten om een rustmaand en daar werd ik spontaan zwanger op vakantie.. je kan dus wel een eisprong krijgen met pco zonder medicatie;) alleen spreken veel gyns dat tegen helaas. inmiddels is mijn zoontje nu 10 maandjes:) en mijn pco is nu vermindert na de zwangerschap. mijn cyclussen zijn nu 45 dagen en heb netjes een eisprong zoals ik kan merken.

oei je maan zijn zaad is inderdaad niet zo best.
    het zou kunnen dat ze ivf willen doen omdat je man zijn zaad vertraagt is? en met inseminatie ( iui ) moeten de zaadjes hun weg nog zoeken en mischien zijn ze daar te zwak voor .

ik wil je heel veel succes wensen.
    en probeer je vragen op te schrijven zodat je ze kan stellen aan je gyn:) die kan je precies vertellen hoe het zit:)

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wat een schrik! Maar ook fijn dat je meteen duidelijkheid hebt denk ik... Je wordt niet eerst aan het lijntje gehouden met iedere maand hoop terwijl je toch geen of nauwelijks kans maakt... Dat hebben wij zeker een half jaar gehad bleek achteraf. Ik ben zwanger geworden van de eerste ICSI, maar tweede keer IVF zeg maar. Ik denk eigenlijk dat ze bij jullie ook gaan kijken of het misschien ICSI wordt, dat doen ze bij weinig of zwak zaad en zoals bij ons als er met IVF geen bevruchtingen waren. Ik heb dus 1 poging IVF voor niks gehad, dus ik hoop dat als het in die richting wijst jullie ook ICSI krijgen. Ik vond de hormonen spuiten niet heel zwaar, de eerste weken van mijn zwangerschap heb ik nog als het meest heftig ervaren omdat ik zooo bang was het weer kwijt te raken. Maar ik heb wel naar IVF toe kunnen groeien, misschien is dat anders? Hoewel ik eigenlijk baalde van de iui die wij moesten doen omdat ik het gevoel had dat het dat niet ging zijn voor ons en ik had dus gelijk!
    Heel veel succes!

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Dankjulliewel

Het is erg dubbel.. ergens wel verwacht dat het zonder "hulp" niet zou lukken,
    maar niet dat dit al meteen die stap zou zijn naar IVF.

Eind januari zijn de onderzoeken van mijn vriend, hieruit kunnen ze dan bepalen welke behandeling ze kunnen gaan doen..
    Gaan ze daarna ook meteen strarten als er IVF uitkomt, of een andere behandeling..?
    Of moeten er dan opnieuw nog meer onderzoeken gaan plaatsvinden?

Ene kant is het echt gigantisch balen, andere kant kan ik haast niet wachten tot ze gaan beginnen... ;)

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het is inderdaad even schrikken, maar hou je er aan vast dat jullie nu eindelijk een kans krijgen !

Met deze uitslag zou je volgens mij in aanmerking komen voor ICSI. Voor IVF hebben ze volgens mij het liefst 1 milj. Voor IUI liever 3 milj maar absolute ondergrens voor IUI is 1 milj.

PCO maakt inderdaad niet zo veel meer uit, de follikels worden met de hormonen gestimuleerd.

het kan zijn als de volgende lichting van je man weer slecht is dat hij eerst naar de uroloog moet. Die kan dan naar de oorzaak gaan kijken. Er zit ook een kans in dat de uitslag volgende keer beter is he! Hier wisselt het ook van de 8 milj naar 1 milj !

6. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi meid, dat is inderdaad even schrikken. Mijn man heeft ICSI kwaliteit doordat hij chemo heeft gekregen toen hij 18 was. Toch zijn wij (echt een wonder) spontaan zwanger geworden van onze eerste. Nu zijn we zwanger van de tweede dmv ingevroren zaad. Als deze was mislukt, dan hadden we ook doorgegaan naar ICSI.

De MMM is niet fijn en kan erg emotioneel zijn. Maar als je eenmaal je doel bereikt hebt, dan is het 't meer dan waard.

Heel veel sterkte en succes!!

7. roosje79

roosje79 Lid

21 okt 2013
    21
    0
    0
    Als ik je iets mag adviseren: blijf niet te lang tobben...
    IVF lijkt heel eng etc, maar ik zou liever nog een keer of 2 IVF doen dan al die jaren hopen en tobben...
    Tuurlijk, ook IVF/ICSI geeft je geen garantie op een kindje en het vraagt veel van beide partners.
    Maar als die jaren proberen en hopen vraagt emotioneel ook erg veel...

Als het op IVF/ICSI uit komt, dan heb je tenminste wel een goede kans. (en laat je goed verdoven met de punctie!!!)

Mocht je vragen hebben, mag je me altijd berichten hoor
    Succes

Deel Deze Pagina