Na twee maanden nog steeds klachten na MA

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marij1984, 31 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marij1984

    Marij1984 Lid

    5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Hoi,

    Op 28 maart kregen wij te horen dat ons kindje gestopt was met 9 weken. Ik was op dat moment 11 weken.
    Op 30 maart heb ik de medicatie genomen om het op te wekken.
    Na de miskraam bleef ik een beetje vloeien en op 10 april werd ik doodziek, bleek ik een streptokokken B bacterie te hebben. Ik heb toen 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nog twee weken bloed verloren en toen was het klaar... dacht ik. Op 4 mei begon ik weer licht te bloeden i.c.m. buikpijn. Maandag 9 mei zette het flink door en ik dacht mijn menstruatie te hebben. Daarna anderhalve week geen bloedverlies of buikpijn, maar sinds vorige week wel weer. Ik heb vanmorgen weer het ziekenhuis gebeld en ik kan nu overmorgen weer komen voor een echo. Zijn er meer vrouwen doe zo lang tobben na een miskraam?
     
  2. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat erg van je miskraam :(
    Helaas bij mij ook een lange nasleep gehad. Met blijven vloeien. Uiteindelijk nog een echo gehad en zat nog mogelijk restweefsel (was eerst schoon verklaard). Dus toen hysteroscopie maar niks kunnen vinden. Dus nogmaals schoon verklaard. Al met al ook 2,5 maand gekost. Daarna een ZOL maar dat is weer een ander verhaal. Veel sterkte. Ik hoop voor je dat je nu snel weer een normale cyclus krijgt.
     
    Marij1984 vindt dit leuk.
  3. Marij1984

    Marij1984 Lid

    5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Dat is ook heftig!
    Ik vind die onzekerheid ook zo lastig! Je weet niet wat er aan de hand is...
    Ik hoop dat ik a.s. donderdag meer duidelijkheid krijg.
     
  4. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Dat hoop ik ook voor je ❤️
     
    Marij1984 vindt dit leuk.
  5. roever

    roever Niet meer actief

    Hoop dat je al mee duidelijkheid hebt.

    zelf ook ma gehad eerste zwangerschap met nasleep van maand of 3/4?
    2 of 3 x tabletten ingenomen maar uiteindelijk alsnog gecurreteerd .
    Was lichamelijk en mentaal kats op../
     
  6. Wen20

    Wen20 Nieuw lid

    24 jan 2022
    4
    0
    1
    Vrouw

    Allereerst wat erg voor je van de miskraam…

    Helaas heb ik een beetje een vergelijkbare situatie…Begin maart bleek dat het bij mij om een leeg vruchtzakje ging en heb ik de miskraam opgewekt met medicatie (combinatie van mifepriston en misoprostol) en toen heb ik het vruchtje verloren. 2 weken later bleek bij de echo dat er nog restweefsel zat en heb ik nogmaals 4 tabletten misoprostol ingebracht en 1.5 dag later verloor ik nog een groot stuk. Toen een week later schoon verklaard bij controle echo.

    Het bloeden stopte toen na ongeveer een week en even later had ik elke dag last van wat roze verlies. Elke dag maar een heel klein beetje maar het bleef maar zo doorgaan… er werd gezegd dat het erbij kon horen en dat ik moest afwachten tot menstruatie kwam en dat het daarna waarschijnlijk helemaal over was. 15/5 werd ik ongesteld alleen blijft het bloeden nog steeds maar doorgaan (het is niet veel) en blijf ik maar tobben…. af en toe is het bloeden ook ineens over en ben ik blij dat het wellicht eindelijk over is om vervolgens de volgende dag weer iets te bloeden ik wil het zo graag afsluiten en vooruit kijken maar dat gaat helaas zo niet…

    Ik kan op internet ook weinig hierover terugvinden helaas dus ben ‘blij’ dat ik nu dit lees. Hopelijk ben jij vandaag wat verder gekomen in het ziekenhuis!
     
  7. Marij1984

    Marij1984 Lid

    5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Heftig zeg! ja dat mentaal op zijn dat herken ik helemaal!
     
  8. Marij1984

    Marij1984 Lid

    5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Ja dat bloeden en dan weer niet dat herken ik helemaal! Zo onzeker, omdat je eigenlijk "door" wil maar voor mijn gevoel kan ik het door de lange nasleep niet afsluiten.

    Gisteren de afspraak in het ziekenhuis gehad.
    Ik heb vermoedelijk nog restweefsel zitten bovenin m'n baarmoeder.
    Ik had twee optie 's: met een camera naar binnen en wat er nog zit weg schrapen of voor een progesteron kuur van 10 dagen.

    Ik heb voor het laatste gekozen omdat dat je baarmoederslijm vlies niet wordt aangetast en minder kans op complicaties. Enige nadeel is dat na de kuur van 10 dagen, je een menstruatie krijgt die nogal heftig kan zijn. De gynaecoloog gaf aan dat het bloeden daarna echt gestopt moet zijn. 21 juni moet ik weer terug voor controle.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ze ook goed naar mij kijken en luisteren in het ziekenhuis.

    Hoop voor jou dat het ook snel stopt en dat je weer 'door' kunt.
     
  9. roever

    roever Niet meer actief


    Heb overigens daarna 4 gezonde zwangerschappen en kids op de wereld mogen zetten :rolleyes:
     
    Marij1984 vindt dit leuk.
  10. Wen20

    Wen20 Nieuw lid

    24 jan 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ja dat klopt helemaal. Elke keer heb je ook toch die confrontatie nog en steeds als het dan even over is heb je weer de hoop dat het nu toch echt over gaat…

    Fijn dat ze goed naar je luisteren en kijken en dat je nu wel wat duidelijkheid hebt. De kuur lijkt mij ook wel de beste optie dan inderdaad.. hopelijk gaat dit nu wel helpen en kan je het straks wel echt afsluiten

    ik ga deze week ook weer even contact opnemen met het ziekenhuis. Ben momenteel op vakantie en had ervoor ook al gebeld maar toen deden ze er ook heel luchtig over dat het allemaal erbij kan horen en dat ze pas gaan kijken 3 maanden nadat ik alles verloren ben.. Maar dit is mentaal zo slopend dus ik hoop dat ik na de vakantie snel terecht kan.

    Succes met de kuur in ieder geval! Laat je weten hoe het afloopt?
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x een ma gehad rond de 10 weken. Toen duurde het ook een maand of 2-3 voor alles weer “normaal” was. Elke keer rest weefsel, daarvoor 3x pillen gehad (curettage mislukt en wilden ze niet meer doen). Uiteindelijk na mijn 1e menstruatie eindelijk helemaal schoon. Tot die tijd ook regelmatig bloedverlies gehad.
     
  12. Wen20

    Wen20 Nieuw lid

    24 jan 2022
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoe gaat het met je? Heeft de kuur geholpen?
     
  13. Marij1984

    Marij1984 Lid

    5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Ja de kuur heeft goed zijn werk gedaan! Afgelopen dinsdag(21 juni) moest ik weer op controle en ik was schoon... eindelijk! Ook zag de gynaecoloog dat er een eicel rijp was en op springen stond. Dan heb ik nu weer een regelmatige cyclus van 28 dagen en dat zou super zijn!
     

Deel Deze Pagina