auw! hij bijt..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MaMa, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Z'n eerste tandje is door een bij het aan happen bijt hij als de melk niet binnen 1 seconde gaat stromen ik koppel hem dan meteen los maar hij blijft het doen
    Hoe dit zo snel mogelijk aafleren?
    Ik zei altijd ik stop als gij tanden krijgt maar hij weigert de fles dus durf niet te stoppen en wil dat ook niet maar ben er klaar mee gebeten te worden

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hielp het om haar los te koppelen met mn pink in har mondhoek en dan wat harder nee,niet bijten.en dan rustig wil je nog wat drinken en dan verder gaan bij of de zelfde borst of als die bijna leeg was de andere.deed ze het weer mocht ze op dat moment niet meer verder drinken.
    Vaak was het zo dat als ze ging bijten ze klaar was met drinken.

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Had ze het snel door? Of ben je maanden gebeten?

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    bij mij werkte dat juist averechts om nee te zeggen. Dat was juist een leuk spelletje; mama geeft aandacht. haha!
    Ik zei er niets meer van en deed net of ze niets deed. Ze heeft het ook maar een paar x gedaan daarna. Niet constant dus.

Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand zn kindje juist naar zicht toe drukte (in de borst zeg maar) en dat dat dus een teken was dat het niet mocht. Dat hielp ook.

Succes met uitvinden wat voor jou werkt.
    Het blijft niet zo en is vaak maar een paar x ;)
    Ik wacht nog even op de boven tanden. Die moeten nog doorkomen kijken hoe dat gaat.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mijn oudste was het meteen over toen ik een keer schrok en hard au riep. Een soortgelijke reactie leidde bij de tweede echter tot een weeklange zuigelingenstaking.
    Het is nu grotendeels weer over, toen hij er niet meer zo'n pijn aan had, hield het bijten ook weer op.
    Mijn nicht kneep her neusje even dicht. Dan moeten ze loslaten. Dat werkte bij haar goed.

6. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heel hard "AUW" roepen, dan is het zo over ;)

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier had ze het snel door,vooral door het ook niet meer aan de borst laten op dat moment,later natuurlijk wel weer.ze heeft het soms nog gedaan maar weet heel goed dat ze geen melk meer krijgt als ze bijt.

8. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Herkenbaar :(. Direct elke keer hun neusje dichtknijpen als ze aan het bijten zijn en aan de borst hangen (ze laten dan ook direct los) vinden niet leuk. Ze leerde het snel af

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hij doet het nu niet meer bij elke voeding maar meer tiet is helemaal rauw dus voeden voelt erg onprettig ook als gij niet bijt plus de angst zal hij er deze keer in bijten of niet? Pff vind het helemaal niks :(

10. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Misschien een tepelhoedje gebruiken zodat je tepel kan herstellen? Moet wel eerlijk zeggen dat dat hier averechts hielp.

Ik drukte hem als hij beet voorzichtig tegen m'n aan dat vond hij niet fijn en met een kleine 2weken was het over.

Nu maanden later en 8 tandjes verder probeert hij het heel soms en als ik dan hard aaauuww zeg en de boel opberg kijkt hij heel sip.

Deel Deze Pagina