wat vonden jullie het ergste gedeelte van de bevalling??? ik ben me nu aan het voorbereiden op de bevalling en vind het fijn om te weten wat iedereen het ergste vond.... waren dat de weeen? het pushen? het inknippen? iets anders?? en wat deden jullie tegen de pijn van de weeen?? alvast bedankt liefs cristel
Ach meid, dat verschilt bij iedereen. Net als dat iedereen een andere bevalling heeft. Mijn tip; laat het over je heen komen en vertrouw op jouw lijf. Dan komt het over het algemeen wel goed.
Geen bevalling is hetzelfde, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Maar ik vond het hechten het meest vervelend ( ook al had ik maar 3 kleine hechtingen ). De weeen vond ik ook erg pijnlijk, maar toch heb ik dat hechten als zeer pijnlijk en vervelend ervaren.
Ik weet het eigenlijk al niet meer wat ik het ergste vond. ohja... ik had persweeen maar ik mocht nog niet persen, had toen nog maar 7 cm ontsluiting. De weeen op zich vond ik niet zo erg .. ook de echt persweeen niet , en ook het hechten niet!
Hechten het vervelendst, maar idd bij iedereen zooooo verschillend. En wat ik deed bij de weeen?? Vooral rustig blijven, en ik ging me helemaal af sluiten van alles en iedereen. Maa dat was mijn gevoel op dat moment, geen gezeur aan mijn hoofd, niet praten, allen af en toe wat oog contact met mijn vriend. maar zelfs de vk heb ik weinig tot niet gezien ik denk dat je je niet tedruk moet maken, ga er in ieder geval van uit dat je oersterk bent op zo,n moment, omdat je een hormoon aanmaakt die zorgt dat je deze pijn en alles aan kan!! Succes en liefs van Carry
Ons kindje is met de pomp ter wereld gebracht en dit vond ik toch wel het meest pijnlijke. De weeen waren ook wel vrij heftig maar de tip is toch om zo ontspannen mogelijk te blijven. Aan leuke dingen denken bijvoorbeeld. Ik was tijdens mijn weeen aan het fantaseren dat ik op strand lag enzo. Het was toen ook zo warm in het ziekenhuis.
Ik vond de laatste onsluitingsweeen het ergste (de laatste 3 cm weggepuft in een kwartiertje). Ik kwam gewoon niet meer bij. De rest vond ik wel meevallen. Maar zoals de andere meiden al zeiden. Iedere bevallings is anders en iedereen ervaart het anders. Veel succes in ieder geval
Het vervelendst .. Ik vond de weeen het ergst. Ik had hele erge rugweeen, maar na mn ruggeprik kon ik heel de wereld weer aan. Van het hechten heb ik niets gevoelt.
Ik vond zelf de weeen het ergst bij mijn eerste. Had het daarvoor natuurlijk nog nooit mee gemaakt en wist niet wat me overkwam toen ik dat mee maakte Bij m'n 2e vond ik de knip het ergst. Werd ingeknipt zonder verdoving...nou dat heb ik wel gevoeld hoor. M'n hele straat heeft me horen schreeuwen haha Al schreeuwde ik niet eens zo hard vanwege de pijn maar meer uit angst hihi
dank jullie wel voor het antwoorden... de meeste vonden het hechten toch het vervelendst zoals ik lees... en ja alles hoort er nu enmaal bij.. en het is zo voorbij dnek ik dan maar... elke wee die je krijgt is weer een wee minder... ik begin nu al weeen te krijgen nog niet ontzettend pijnlijke maar ze doen wel pijn...
Ik vond de weeën op het laatst het ergst. In het begin kon ik het nog redelijk aan, maar toen mijn vliezen werden gebroken (5cm ontsluiting) werd het steeds erger, ik kreeg een weeënstorm. Mijn bevalling heeft in totaal maar 7 uur geduurd, waarvan ik bijna 2 uur heb moeten persen. Het hechten van de knip voelde ik wel, maar dat was niks vergeleken met de heftige weeën.
Ik vond de laatste ontsluitingsweeën het ergst.. Maar ik kan niet zeggen dat ik pijn heb gehad... Maar laat ik ook zeggen wat ik prettig vond... Op het moment dat de verloskundige mij vertelde dat ik kon gaan persen... Toen kon ik de hele wereld aan en heb dit ook als prettig ervaren... Je moet je niet zo druk maken hoor, ik deed dat ook heel erg van tevoren maar nu ik het heb meegemaakt valt het allemaal best mee..!!! Groetjes Debbie
Scheur je altijd uit?? Ik ben hier als de dood voor zeg gatsiedarrie.. en ik las ergens op een topic iemand die had bij 25 wk al 1.5 cm ontsluiting... Hoe weet je zoiets?? Ik bedoel ik ga wel naar de dokter en dan controleren ze me bloeddruk en maken echo enzo..maar daar is toch niet duidelijk dat je ontsluiting hebt?
Nee, je scheurt niet altijd uit. Als scheuren dreigt, krijg je een knip. Maar er zijn ook mensen die niet scheuren en niet geknipt worden hoor.
hoe ze weten dat je ontsluiting hebt??? nou je ze kunnen je inwendig controleren met zon eenden bek dan kunnen ze dat zien
Ik vondt persen het meest verschikkelijk, mijn zoon kwam met zo veel geweld. en de persweeen weg zuchten dat is echt bijna niet te doen. Maar alles helamaal gelukt! Is het wel verstandig om al deze dingen te horen?
Nee hoor je hoeft helemaal niet uit te scheuren... Ik had nergens last van en ben niet eens gehecht.... Ontsluiting toucheren ze met de vingers inwendig....!!
Bij de eerste vond ik de manier hoe ze er voor zorgden dat mn placenta er uit kwam t vervelendst. Dat deden ze door op mn buik te duwen en daar door kreeg ik weer een wee. Misschien dat ik toen net n beetje uit de roes van de bevalling was en dit daarom zo heftig op me over kwam, dat weet ik niet...en dat ik zo zwak was als n dood vogeltje door bloed verlies (niet van schrikken hoor ik zat gewoon in n rot ziekenhuis...zal je de hele toedragt besparen) Ben bij deze bevalling ingeknipt uitgescheurt gehecht en t was n pomp bevalling... dus kun je nagaan Bij de tweede waren t de persweeën die nadat ze eerst stopten in alle hevigheid weer begonnen toen ze me onder de douche zetten... En zie dan maar weer eens op dat bed terug te komen Overigens vond ik bij allebei het moeten wachten met persen als t hoofdje staat ook ERG vervelend..