na uitzending bezig met een kindje maken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KayaLola, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    spannend, het duurt niet lang meer of hij is weer thuis.

Hoi meiden, is het goed als ik hier ook mee ga schrijven? Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27 jaar, moeder van een jongenstweeling van ruim 3,5 en sinds 2 jaar militairsvrouw. Mijn man zit bij de Klu en is nu nog in opleiding. Vanaf midden januari is hij "klaar"en vanaf dan is hij weer lekker doordeweeks bij ons thuis. Hij zit nu de afgelopen 2 jaar doordeweeks op de basis en ik moet zeggen dat ik blij ben als dat dadelijk klaar is. Vanaf januari kan hij ook op uitzending gaan en met de berichtgeving die we de afelopen dagen hebben gehoord over syrie word die kans steeds groter. maar ja, zoals jullie wel hebben gemerkt is er niks zeker bij defensie en hebben wij de afgelopen jaren vooral geleerd dat er niks te plannen valt. Sinds Juli ben ik gestopt met de pil en een maandje geleden hebben we besloten om voor een derde kindje te gaan. Moet zeggen dat ik het nog spannender vind dan de eerste keer toen we ervoor gingen. Al die onzekereden of we dadelijk weer zwanger raken, en of het er 1 zijn of meer, en of de zwangerschap weer een ware hel voor mij wordt. En natuurlijk wat staat ons dit jaar te wachten kwa uitzendingen? Ik wil het liefst alles samen doen, maar ja zit dat er wel in? ( vandaar dat we ook hebben gewacht tot mijn man klaar is met de opleidingen, hij kan nu geen vrij vragen voor iets)
    Mijn man komt zelf uit een militairsgezin, dus 1 kant van de familie weet heel goed hoe het leventje is. Maar mijn familie dus helemaal niet en dan kom ik nog weleens wat onbegrip tegen. Ik hoop dus hier een beetje contact met vrouwen in het zelfde schuitje te vinden.

2. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog maar 4 nachtjes alleen slapen en dan is me lieverd eindelijk weer thuis.. en dan gaan wij beginnen aan ons eerste kindje!! vind het zoo spannend

3. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    inderdaad heel spannend. Gelukkig zit het er bijna op en dan kunnen jullie ook gaan klussen!

4. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaaa morgen is me kerel weer thuis!!! kan echt niet wachten.. de vlinders zijn er zoveel dat ze me bijna van de grond aftillen:p

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    haha nog ff wachten dan zijn jullie weer samen!!!!

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Oh wat heerlijk dat je vent morgen weer thuis is! Succes met klussen, maar dat komt volgens mij helemaal goed. ;)

7. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha dat gaat zeker wel goed komen:D:D:D

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Spannend!!!

Hoelaat?? Hihihi

9. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    half 4 komen ze aan op eindhoven

10. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    samen een heerlijk weekend gehad:d:D

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    en hoe staat het er voor :)

Hier ook een militairsvrouw met eerste kindje nu 9 weken oud.
    Mijn man woont door de weeks ook op de kazerne en is net niet het hek over gegooid, gelukkig nog net een functie kunnen vinden (al is het in zijn ogen een kont functie) De opleiding die hij zou gaan doen is opgeschoven naar april. Anders was ik hem de afgelopen 9 weken kwijt geweest, dus ik blij dat hij het weekend toch nog thuis is.

Nu hoeft mijn man even niet weg, want hij heeft voor het eerst geen actieve functie.... maar ja we zeggen altijd aanbreken in geval van nood.

Klopt het dat er geen ding meer is voor miliairsvrouwen of heb ik die gemist? Ze zijn allemaal gesloten en ik heb hier helemaal geen militairsvrouwen in de buurt en die burger vrouwen snappen niets van mjn leven..

13. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Sorry was even aan het lezen en moest erg lachen om burger vrouwen hahaha..

Iedereen sterkte gewenst met een militaire man, en nee ik als burger vrouw weet niet hoe dat is!
    Maar heb respect!!!!

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @xylina hahaha dank je :p
    :D inderdaad de meeste snappen niet dat ik het accepteer dat hij door de weeks op de kazerne woont of dat ik hem op uitzending laat gaan en ook dat ik het nooit anders zou willen hebben. mijn man heeft nu eenmaal groen bloed. vaak zijn ze ook alleen uit op verhalen en niet de zielen die erdoor bekrast zijn. het is geen sensatie en hij vertelt mij eigenlijk alles. Hier is niemand in mijn kring waar ik mee kan praten over dat mijn man militair is en wat dat betekent in het leven. dat begrijpen ze niet al zouden ze dat nog zo graag willen....

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Die Burger vrouwen:(:$ komt een beetje neerbuigend over..sorry.

Maar ik bedoel,ieder zijn ding.
    Ik zou niet kunnen leven met een man die de helft van mijn/ons leven van huis is.
    Dus zeker respect voor die militairsvrouwen!

Ben ook wel benieuwd hoe het met haar gaat.
    Zal wel flink aan de klus zijn:p

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @melanie1986 Ik bedoel het zeker niet neerbuigend!
    ik weet het alleen niet anders te benoemen:) als iemand het weet houd ik me aanbevolen. en ik begrijp ook dat mensen er zeker niet aan moeten denken. soms 6 maanden 6 weken oefeningen cursus een paar dagen naar het buitenland. tot voor kort niets van te zeggen. nu is het rustig tot aankomende cursus. als hij die haalt dan wordt het weer veel van huis. Ben al blij dat hij de eerste weken meegemaakt heeft van de kleine meid en de bevalling zelf heeft gedaan in het ziekenhuis.

Hopelijk lukt het snel om zwanger te worden. het is geweldig!!

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hij..jou bevalling???
    GE-WEL-DIG!!!

Nee,ik moest er niet aan denken om alleen met kind(eren) te zijn als ml zolang van huis is..wat een gemis moet dat zijn voor jullie..en zwaar natuurlijk!

18. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn de eerste paar dagen idd flink aan het klussen geweest.. Nu al een paar dagen kramp onder in me buik

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @melanie1986 Ja hij heeft het zelf gedaan onder begeleiding van een verpleegster. Hahaha gynaecoloog was te laat. Ik had een stortbevalling in de nacht begon om 2.30 en toen ik in het ziekenhuis op de tafel lag was het al te zien dat ze donkerblond was hahaha.
    Het stond ook in het geboorteplan maar het was ideaal, het hoofdje, de schoudertjes eronderuit (spildraai hoefde niet, want ze kwam met hoofd zijwaarts... ze had geen tijd om te draaien inwendig, zo snel ging het 20 minuutjes persen 3 uur in totaal) en toen opgevangen, helpen met schoonmaken, navelstreng geknipt gewogen en aangekleed hihi. Echt geweldig. Precies zoals we wilde :)

Soms zeggen mensen het lijkt wel of je als een weduwe leeft. Zo voelt het af en toe als je in de put zit en niet weet wat te doen. Maar de dag daarna komt de zon weer door. Het is een aparte levensstijl dat zeker :) Het houdt me bezig en ik vermaak me doorgaans prima. Ik vind het bij mij passen hihi

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kayaLola spannend :p Had ik ook en na 39 dagen was het gelijk raak hihihi ik hoop het zo voor je!! Moet hij binnenkort weer weg of heb je hem voorlopig bij je?

Deel Deze Pagina