Hoi daar! Ik verwacht niet dat jullie kunnen vertellen of ik al dan niet zwanger ben. Maar ik wil graag mijn verhaal kwijt, misschien herkent iemand dit. Ik heb een mirenaspiraal, komende maand zie hij er al 4 jaar in. Ik heb normaal hele heftige bloedingen, voor mij ook een reden om hieraan te beginnen. Naast dat ik vroeger 3 broeken op een dag moest dragen omdat het al een kunst was om zonder vlek op school te komen (15 km fietsen) terwijl ik en een tampon en een maandverband droeg, deed het ook altijd ontzettend pijn. Ze hebben dan ook endometriose bij mij vastgesteld, wat heel wat vragen beantwoordde. De dag dat ik ongesteld word is echt nauwkeurig. Heel soms dat ik er een dag langs zit, maar je kunt er eigenlijk gif op innemen. Door de mirenaspiraal is dat ook gebleven en is de pijn er wel nog, en de heftige bloedingen ook, maar ik kan nu gewoon met 1 broek de dag doorkomen! Heel fijn dus, dat spiraal!! Nu ben ik inmiddels 2,5 week overtijd. Vorige week woensdag was ik in Oberhausen bij een concert, tijdens de encore ben ik naar het toilet moeten rennen om te spugen. Die misselijkheid heb ik de volgende dag ook gehad bij het ontbijt in het hotel. Na toiletbezoek ging het weer beter. We zouden doorreizen naar Moviepark, wat een kwartiertje rijden was. Na iedere attractie toch weer even naar het toilet, niet om te spugen, al was ik wel misselijk, maar voor mijn stoelgang die ineens veel sneller ging. Tegen de middag ging het weer gewoon super! De dag erna ging de misselijkheid weer op de achtergrond liggen, maar hij blijft aanwezig. Nu, een week later, heb ik een doktersafspraak gemaakt. Ik kreeg 3 dagen geleden in mijn onderbuik krampen, maar niet zo heftig als wanneer ik ongesteld zou worden. Mijn borsten zijn aan de zijkant gevoelig, mijn buik voelt opgeblazen, ik ben erg moe, ik heb de hele dag een hongergevoel, moet nog steeds vaak naar het toilet, voor beide behoeften, misselijk de hele dag, veel witte afscheiding, kan erg emotioneel raken, en soms voel ik me ontzettend warm. De krampen zijn vandaag tegen de middag weggegaan, maar als ik mijn broek met de riem een beetje wil aantrekken protesteert mijn buik weer. Gisteren heb ik een test besteld zodat ik morgen kan testen. Toen viel me in dat het dan vrijdag is! Indien positief wil ik niet het hele verlengde weekend rondlopen met het spiraal.. Ik heb met de huisarts gebeld vandaag, morgenochtend kan ik langskomen met een urinemonster. Het voelt juist, en als het zo is, is dit kindje zeer welkom. Ik vind het echt heeeeel spannend en maak me ook zorgen om dat spiraal en of ze dat nog goed eruit kunnen halen zonder problemen. Als het niet zo is wil ik natuurlijk weten wat er aan de hand is. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, want mijn hoofd gaat alle kanten op
Als je al 2,5 week overtijd bent dan test je ondertussen op elk tijdstip van de dag positief alleen in het begin is ochtendurine meestal beter.. Dus ik zou er gewoon een testje tegenaan gooien! Ben je iig uit de onzekerheid!
als je al twee en halve week overtijd ben, zou hij ook met middagurine positief moeten zijn volgens mij.. als je zwanger bent tenminste
Als je inderdaad 2.5 week overtijd bent zou ik er nu gewoon 1 doen. Mocht die dan negatief zijn, heb je altijd de urinetest van morgen bij de ha nog toch?
Ik zou nu gelijk testen. Je word er toch ook zenuachtig van dat je overtijd bent en niet weet of je zwanger bent? En natuurlijk zijn wij hier ook nieuwsgierig! Laat het even weten!
zeker kun je testen met 2.5 week overtijd + je hebt ook alle symptomen dat krijg je meestal pas als er hcg in je urine zit als je zwanger bent tenminste.. suc6
Gistermiddag getest. Het werd wat later want de glaszetter die vandaag zou komen belde dat ie nu al kon dus heb m maar gelijk langs laten komen. Daarna moest ik onverwachts naar mijn ouders dus niet meer op internet geweest. Test was negatief. Bij de huisarts dadelijk nog een keer testen, en dat is dan wel met ochtendurine. Stiekem hoop ik nog steeds dat het wat word De "planning" was namelijk om volgend jaar te beginnen, maar als dat een jaar eerder word hebben we daar totaal geen problemen mee. Over een half uurtje vertrekken naar de huisarts. Spannend!
Net terug. Test bij huisarts was ook negatief, maar doc wilt toch weten wat er is, dus net terug uit t ziekenhuis voor een bloedtest. Einde van de dag kan ik bellen. Ik vroeg wat de volgende stap zou zijn als het negatief was, maar dat zouden we dan wel zien. Rond 17 uur kan ik bellen, maar in het ziekenhuis zeiden ze dinsdag/woensdag Doc zei ook dat het misschien zo is dat het spiraal nu pas werkt qua geen menstruatie, maar dat kan toch niet zo zijn, na 4(!!) jaar.. Daar had ze ook geen antwoord op. Daar zouden we het wel over hebben als de resultaten terug zouden zijn. Doc is ervan overtuigd dat ik in verwachting ben. Ze wil ook de gyn het spiraal laten vervangen, omdat ie misschien niet meer goed is. Maar het inzetten/omwisselen vind ik absoluut niet fijn en we hadden afgesproken om na dit spiraal geen nieuwe meer te pakken. Dus hoe dan ook, dit verhaal gaat verder
Bij mij was de werking van de spiraal na 3,5 jaar al aan het verminderen dus het kan zijn dat je toch toe bent aan een nieuwe spiraal... Of een geen . Ik kreeg ook veel rare klachten en de huisarts van mij gaf destijds an dat dit door het spiraaltje kon komen ie dan minder goed gaat werken.
Dank je Mira, Ik dacht altijd dat 5 jaar 5 jaar was. De inzetting was heel pijnlijk de vorige keer. Ik ben er heel ziek van geweest. Na een paar maanden kwamen we erachter dat hij niet werkte en mocht ik dus nog een keer. Het bloed was negatief, of zoals de assistente zei "je bloed is goed uit de test gekomen, dus je bent niet zwanger". Nou, maak eigenlijk zelf wel uit ik dat goed of slecht vind... Vriend op de hoogte gebracht en dit weekend dus bespreken wat en hoe aangezien ik dus eigenlijk geen nieuwe wil, wat we ook afgesproken hadden, maar hij had eigenlijk nog wat langer willen wachten. Moeilijk dus. Hoop in de loop van volgende week daar een antwoord op te hebben en ook nieuwe doktersafspraak maken als de klachten eind volgende week nog aanwezig zijn.