Hoi meiden! Vorige week had ik al veel last van ongesteldheids krampen en wat meer harde buiken. Op maandag naar de vk geweest, om even inwendig gecontroleerd te worden. De baarmoedermond voelde nog erg hard, dus geen reden tot paniek. Ik heb dit volgehouden tot vrijdagochtend. 'S nachts had ik enorme last van pijnlijke harde buiken en ook vrij veel. 'S ochtends toen ik wakker werd, kreeg ik er spontaan nog een paar en toen vond ik het welletjes. Ik de vk gebeld, ze kwam gelijk langs. Alles gevoeld en ik had gelukkig geen ontsluiting. Wel vond ze dat het van binnen wel een beetje week aanvoelde. Kortom gelijk door naar het ziekenhuis. Vervolgens binnenste buiten gekeerd en alles zat gelukkig nog goed dicht. Had een baarmoederhals van 3, 5 dus netjes voor nu. De kleine is gelukkig constant druk geweest, dus met hem is ook alles goed. Nu helaas wel verplichte bedrust, om te voorkomen dat de harde buiken niet overgaan in weeën. Helaas gisteren kreeg ik 's middags in een uur tijd 8 pijnlijke harde buiken.. Bijna weer paniek dus. Gelukkig trokken ze nadat ik er een warme deken opgelegd had, een beetje weg.. Ik kan nu niets meer doen, zonder een harde buik te krijgen... pff frustrerend. Ik ben nu bijna 24 weken en van gedeeltelijk ziek (werkte nog 18 uur) en 3 keer sportlessen geven in de week, ga ik naar verplichte bedrust... Hoe ga ik dit volhouden tot het eind? Iemand nog wat tips of leuke verhalen? .... Ohohoh wat had ik een zwangerschap toch andera voorgesteld.. Gelukkig weet je wel waar je het voor doet!! Zo lang verhaal, maar moest het even van mij afschrijven.. En waar kan dat beter dan hier op het forum
Heel herkenbaar. Ik zit al vanaf 6 jan thuis. Met volledige rust. Ook hetzelfde verhaal als jou. Alleen het verachil is dat ik biicj mijn eerste zw bij 24 wk 1.5 week ben opgenomen ivm echte weeen. En dat ze dat nu willen voorkomen. Aan mijn banner te zien ben.ik nu de 31 wk gepasseerd. En langzamerhand mag ik.weer wat kleine dingetjes doen. Omdat het terwijl steeda minder risicovol is. Heelveel.succes. Je doet het voor een goed doel.
Wat fijn dat je de 31 weken nu gepasseerd bent! Ga je er toch wat meer vertrouwen in krijgen! Ik bekijk het nu van dag tot dag. Heb het gevoel dat de harde buiken wel wat afnemen, maar wel pijnlijker worden Vanmiddag belt de gyn even om te vragen hoe het gaat, dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen!
Ohh weet hoe je je voelt. Al wist ik wel dat ik thuis kwam te zitten bij een zwangerschap. De realiteit is toch zwaar. Ik zit al thuis vanaf 6feb en ben nu 20 weken. Wat ik veel doe is op internet afstruinen voor de kleine. Netflix kijken. Boeken lezen. Zpen. En bezoek krijgen is heel fijn. Zeker overdag. Mijn rede is wel anders en ik moet elke dag wat wandelen ivm bi maar verder mag ik ook niet veel. Heel veel succes. Je moet op de momenten als het moeilijk wordt maar even aan je kleintje denken. Ik heb er nu vrede mee en voel me nu ook een stuk beter.
Ja ook ik mag me melden in dit rijtje. Hier vanaf 18 weken al thuis ivm teveel harde buiken en ik begon er bij te vloeien. Ik mis mijn werk verschrikkelijk en werkte altijd heel erg graag. Gelukkig hoef ik geen bed rust meer te houden en is het goed te doen als ik alles maar mega rustig aan doe. Bedrust houden met een kleintje van 2 is ook onmogelijk hahaha
Het lijkt me erg naar, zo lang complete bedrust moeten houden. Ik hoorde het helaas pas 28 december en 2 januari beviel ik al. Nu was dit uiteindelijk niet door te veel te doen, maargoed, liever een paar maanden plat dan dat risico lopen, toch? (Hoop niet dat m'n berichtje lullig over komt want zo bedoel ik het niet, maar ohh wat lag ik nu graag 39 weken zwanger op bed..)
Oehhh nu voel ik me toch knap lullig.. Euh qua tips.. Een leuke (en liefst lange ) serie op DVD zodat je die lekker kunt liggen kijken, tijdschriften en misschien puzzelboekjes (ik hou er wel van, maar lang niet iedereen natuurlijk haha), weet niet of je een tablet hebt maar daarmee kun je ook veel natuurlijk, anders misschien je telefoon.. En natuurlijk heeeeerlijk veel slapen! Sorry, niet echt veel soeps he..
Pfff, wat vervelend, moet er niet aan denken. Ik zou me in zo'n geval op mijn haakwerk storten, en mijn breitechnieken verbeteren. En idd films kijken, series kijken, boeken lezen. Sterkte meid!
Micchan, ik denk niet dat iemand jou bericht lullig op neemt hoor en denk dat ik namens vele spreek als ik zeg dat ook wij niets liever voor je hadden gewild.
Jemig krijg je dan niet hartstikke last van je rug? Mijn lijf zou t moeilijk trekken! Gezond kindje voor alles maar dit is niet makkelijk!
Ahhh lief van je Maar toen ik het terug las kwam het op mezelf zo over van 'Tsjee, wees blij dat dat alles is, zeurpiet' en zo wil ik helemaal niet overkomen. Lijkt me ook echt niet leuk om dag in dag uit alleen maar te moeten liggen, liggen, liggen, helemaal met een actief leven als dat van TS..
Je hoeft je niet lullig te voelen hoor. Snap je reactie best . Verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken, dan mag ik nog niet zeuren!!!