Ik lees op dit forum veel vragen over het wel of niet vertellen van een zwangerschap bij een nieuwe of een aankomende baan. Ik lees daarbij ook veel antwoorden die duiden op vrees voor ontslag. Ik heb hele andere ervaring en wil die wel met jullie delen. Ik was bij mijn huidige werkgever al een tijdje gedetacheerd, en wilde daar in vast dienst. Ik was al een tijdje in onderhandeling. Tegen de tijd dat we er uit waren, bleek ik zwanger te zijn. Het was augustus en ik zou 1 januari beginnen. In februari zou ik dan al met zwangerschapverlof gaan. Ik heb het daarom bij de onderhandeling verteld, maar ze hebben hier nooit moeilijk over gedaan. Dus 1 januari in dienst en half februari met verlof. Het kan dus ook goed gaan!
gefeliciteerd met je nieuwe baan Ja geweldig natuurlijk. Dan ben je ook wel echt aangenomen om je goede kwaltiteiten. Dus het zegt ook wel wat over jou. Helaas zijn de negatieve verhalen in de meerderheid, , maar hopen dat er meer werkgevers komen zoals die van jou.
Gefeliciteerd met je aanstelling! @bosi: je hoort veel negatieve verhalen omdat lang niet iedereen zijn/haar positieve verhaal vertelt. Mijn contract is ook niet gestopt toen ik terug kwam van zwangerschapsverlof. 1 week voor het af zou lopen. Het is nu tijdelijk verlengd met 4 maanden, en dan als het goed is krijg ik in december een vast contract. Groet van Kiki
Een vriendin van mij had ook zo'n situatie. Een week of zoiets na haar verlof zou haar contract aflopen. 3,5 jaar en 2 kinderen later werkt ze er nog steeds!