korter ontpillen bij korter pilgebruik?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Druif78, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Voor onze eerste ben ik 1,5 jaar voor we begonnen met "klussen" gestopt met de pil. Ik gebruikte deze toen ca 14 jaar. Het heeft ca 1 jaar geduurd voor er enige regelmaat in mn cyclussen kwam en nog waren deze lang en iets onregelmatig. (tussen de 31 en 40 dagen).
    Toen we er voor gingen was het de 2e ronde raak! Vrij snel dus!
    Nu is mn zoontje 10 maanden en ik slik de pil alweer sinds een half jaar.
    Maar met het oog op een tweede kindje vraag ik me af of ik niet binnenkort met de pil moet stoppen. Ben bang dat het weer een jaar duurt voor de regelmaat er weer een beetje inzit of duurt dit nu korter omdat ik m maar een half jaar heb gebruikt?
    Of maakt dit helemaal niks uit?

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Denk dat het niet uitmaakt hoe lang je de pil gebruikt, dus denk dat als je opnieuw stopt met de pil het zo maar weer een poos kan duren voordat de regelmaat er weer in zit. Omdat toch in dat half jaar de pil je cyclus regelt en je eigen lichaam niet, en deze dus na het stoppen (of dit nu 6 mnd is of 6 jaar) het weer zelf moet gaan regelen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, klinkt wel logisch inderdaad.... mmm, misschien dan toch maar vast stoppen? Al wil ik liever niet binnen een half jaar opnieuw zwanger worden hoor! das mij iets te snel... :)

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Misschien is het een optie om vast te stoppen met de pil en condooms te gebruiken. Ach ik zou zeggen, heb het er eens met je partner over!

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    denk dat het per vrouw weer uniek is.
    ik heb meer dan 15 jaar de pil geslikt en was na het stoppen na 34 dagen weer ongesteld.
    daarna ging er elke maand 1 dag af en ik zit al maanden heel braaf op 27/28..

Deel Deze Pagina