Hallo! Ik heb sinds afgelopen december de implanon laten zetten. Ben tot zover erg tevreden, 2x licht ongi geweest of hoe je het noemen wil en nu geen enkele bloeding meer gehad. MAAR...ik ben in die 4/5 maanden tijd extreem veel aangekomen echt niet normaal zo erg dat ik hem as donderdag laat verwijderen. Ik eet normaal, ik sport en snoep niet maar toch kom ik 2 kilo bijna per maand aan! Nu had ik de ha hierover gebeld en hij beaamde dat gewichtstoename idd een van de meest voorkomende reden is om de implanon vroegtijdig te laten verwijder, en dus ook bij mij nu. Baal er enorm van want verder beviel hij goed, wel een vriespunt qua libido maar he dat nam ik voor lief... Wie heeft hier ook ervaring mee (gehad) ? Donderdag 11:20 gaat ie eruit, dan eerst 3 maanden tot rust komen en dan weer kijken welke ac ik nu ga nemen zucht... De pil slikte ik voor mijn dochter al 16 jaar hier heb ik echt geen zin meer in...
Ja heb ik ook gehad was op gegeven moment toen 120 kilo echt verschrikkelijk maar ik heb hem eruit laten omdat ik dus helemaal geen sex meer wou en ik was een echte b..tch niet normaal gewoon dus toen was ik er snel klaar mee naar paar maanden...
Jeetje.....ben dus niet de enige wat herken ik mezelf in jou! Mijn vriend zegt ook al hoop dat die chago vrouw dan ook verdwijnt! zucht hoelang had jij hem?
Ja erg is dat he...ik ben er echt totaal niet tevreden over geweest want leuk zo'n dingetje maar de symptomen ervan verschrikkelijk!! Een jaar en paar maandjes geloof ik...maar nooit meer weer !!!
Hier ook gewichtstoename, ik had hem na 6 maanden laten verwijderen omdat ik maar het gevoel bleef houden dat ik ongesteld moest worden:buikpijn, opgeblazen gevoel, hoofdpijn. Maar ik had mijn gewichtgewichtstoename niet gelinkt aan de implanon.(9 kg in 6 maanden)
Hij is eruit! dat ging wel goed vond ik en deed geen zeer. Blijkbaar is gewichtstoename dus wel 1 van de hoofdredenen dat hij vroegtijdig verwijderd word Evenals ik nu ook heb gehoord overmatig transpireren...vroeg me al af of in in de overgang was! Dit kon dus ook van de implanon... Blij dat ik er nu vanaf ben vanaf nu geen ac meer voorlopig!!
Ja zeker wel..ik heb gwn 3 maand geen sex gehad en dat is echt niks voor mij en dat met alle andere klachten die ik had was het klaar en moest die eruit
hier ook gehad de eerste keer geen problemen gehad. maar de 2de keer kwam ik in 3 maanden tijd bijna 10 kilo aan heb hem toen ook laten verwijderen maar het ging er helaas niet zo snel vanaf als dat het er aan kwam
Ja hier ook hoor zeker 13 kilo aangekomen. Moet wel zeggen dat bij mij niet zo erg was ik woog maar 47 kilo. Maar schrok er wel van. Ik begin nu langzaam terug te gaan richting 56 kilo. Maar wat een onding niet alleen veel aankomen maar was ook nog eens 24/7 ongesteld
Mijn libido is 5 maanden weg gebleven...ook dus geen seks gehad Nou gisteren eruit laten halen en vanmorgen kwam ik uit bed en ja hoor bruin/zwart verlies al, hoezo mijn lichaam is bij?! Ik zal mijn klachten implanon gerelateerd hier even opsommen, dit is gisteren ook bevestigd door de h.a: -Extreem aankomen 15kg in 5/6 maanden tijd -Zweet aanvallen zoals overgang. -Zoiezo overmatige transpiratie vooral snachts echt zeik en zeik nat -Stemmingswisselingen ik was/ben haha gewoon een kreng. -Libido killer...vriespunt nul punt nul -Haar uitval -Vermoeidheid -Depressie klachten. Voordeel was niet meer ongesteld maar ja.... dat weegt echt niet op zo... Happy zonder ac nu! ps, dit heb ik ook allemaal doorgegeven aan Centrum Lareb.
Snap werkelijk niet dat ze dat ellende ding nog steeds plaatsen. Ik hoor en zie niets anders dan problemen ermee. Ook ikzelf was er na 2 maanden al klaar mee, nooit weer..
Dan gaat dat ding bij mij er ook uit! Libido is al ruim 1,5 jaar pleite...en das ook niks voor mij! En ik ook maar denken dat die zwangerschapskilo's opeens weer er aan zitten. Dat de gewichtstoename zo erg was had ik niet gedacht. Verder ben ik in al die tijd ook maar 2 keer echt ongesteld geweest en dacht nooit dat ik het oooooit zou zeggen maar ik mis het wel. Dan weet je tenminste dat alles het nog doet zeg maar. Wat zou dan trouwens een andere (betere) optie zijn? echt aan de pil gaan wil ik niet meer... liefste wil ik helemaal geen troep meer in mijn lijf...maar wat moet je dan?
Wow na 2 maanden al? Was het zo erg? Ja ook ik snap nu niet meer waarom hoor...ik kan best veel hebben met medicatie maar dit was finaal fout...bah nu 2 dagen eruit en voel me al meer mezelf!
Ik ben er ook achter gekomen door veel factoren die het konden veroorzaken uit te sluiten, en ik bleef de klachten houden en ze verergerde alleen maar Ik doe het nu met condoom en doe af en toe een ovu testje om te zien of het 'veilig' is, maar mijn libido is nog niet terug dus zal wel ff duren nog Ik ga niet meer aan de ac, ben het echt beu en ook gezien mijn leeftijd (31 in nov 32) vind ik het wel welletjes geweest. En wil vl geen kindje meer moet ie maar zelf een rubbertje om doen of er komt gewoon binnenkort (hopelijk hihi zelf enorm kinderwens voor een 2e wonder)
Ik heb geen ervaring met Implanon maar had wel flinke klachten van de pil. Ook aankomen, 0.0 zin in sex, zweten, etc. En als ik jullie 1 tip mag geven: Overstappen op het spiraaltje!! Ik heb 2 x de Mirena gehad en nooit ongesteld geweest en totaal geen hormonale klachten. Ha vertelde dat er in de Mirena heeeeel weinig hormonen zitten en die worden heel plaatselijk afgescheiden (gelijk in de baarmoeder) dus de rest van je lichaam ondervindt daar niks van! Ik viel 8 kg af en had weer een super libido. Dus mocht het een optie zijn dan zou ik het zeker overwegen of met de ha bespreken
Spiraaltje word hem voor mij niet, ik heb teveel polonaise aan mijn bm gehad de ha raadde dit ook af voor mij, maar verder klinkt het idd een stuk beter dan al die andere rothormonen! Van de pil heb ik nooit klachten gehad, maar dit is nu ook geen optie meer ivm risico's ach ja komt wel goed!
Nou ik ben wel trots op mijn lichaam hoor haha, 3e dag na verwijdering de welbekend ontrekkingsbloeding! hetzelfde als toen met de pil dus ben echt happy nu! hopelijk een nette cycli en veel afvallen nog houden jullie mij op de hoogte wie hem ook gaat verwijderen? ik houd jullie op de hoogte
Ja dit had ik ook toen gelukkig Juni 2011 eruit en ik was 04 november zwanger van mijn eerste. Ik was ook zo blij dat mijn cyclus gelijk op gang kwam en alweer goed zat..28 dagen En nu zwanger in 1e ronde maar ben in 2014 even paar maanden aan de pil geweest maar snel weer mee gestopt en toen nooit meer iets...
Ja super, hij is er nu 7 dagen uit, bloeding is alweer gestopt en het lh hormoon loopt weer op (ovutestjes haha) dus ik heb vertrouwen in mijn lichaam! ben al 3 kg kwijt zonder moeite!! Morgen moet ik nog even terug om de hechting te laten verwijderen mja daar ben ik niet bang voor hahaha. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!