Het is niet te geloven ik ben net 7 weken zwanger en ik wist dat mijn contract volgende maand zou zijn afgelopen maar ik werk nu al vier jaar bij dit bedrijf ( Reisbureau ) en er zijn na mij nog twee andere mensen komen werken en het is altijd de regel geweest dat de gene die als laatste binnen komt dat die dan als eerste eruit gaat als het moet maar die baas van mij donderd ( sorry ) mij er gewoon uit omdat hij mij geen vast contract wilt geven.... Ik had het nog niet tegen hem gezegd dat ik zwanger was omdat ik bang was dat hij me op dat puntje zou kunnen ontslaan maar nou ontslaat hij me alsnog ik vind dit zo balen eerst was ik zo aan het genieten van mijn zwangerschap en nu krijg ik deze stress erbij ik kan dat echt niet aan ik maak me zo druk mijn buik doet nu zo'n pijn van de stress... Heeft iemand misschien een tip wat ik tegen de stress zou kunnen doen??? miss een lekker warm bad ofzo???? Sorry maar ik moest het even kwijt mijn excuus......
Meid, je moet naar bureau rechtshulp gaan. Als je er reeds 3 jaar aaneengesloten werkt, heb je namelijk al een vast contract. Hij mag je niet vier jaar in dienst hebben dmv tijdelijke contracten. Succes!!
Zei hij ook waarom hij je geen vast contract wilde geven? Ik wist trouwens niet dat je iemand tot vier keer aan toe een jaarcontract aan kon bieden.....Mag dat wel? Anyway, flinke k*tsituatie voor je, zeg. Laat je vriend je lekker uitgebreid masseren, als je in bad gaat, doe dat dan niet te warm, dat schijnt niet zo goed te zijn als je zwanger bent. Zet een lekker muziekje op of ga naar de videotheek en huur een goede DVD. Ga sporten, even lopen, etc.... Hou je taai!
nou meiske geen excuus nodig! wat een l u l is die baas van jou. als je 3x een contract voor bepaalde tijd hebt gehad ben je automatisch voor onbepaalde tijd in dienst en kunnen ze je niet ontslaan, zeker niet nu je zwanger bent!
Volgens mij mag dat ook niet elke keer weer een jaarcontract, misschien kan je op deze site antwoorden op je vragen krijgen: http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/thema.jsp?versionId=null&pageId=null&nodeId=17&languageId=1 En wat betreft ontspannen: een warme douche/ bad, lekkere massage, op bed gaan liggen met je handen op je buik en op je ademhaling concentreren en proberen je hoofd leeg te maken. Veel sterkte!
je kunt inderdaad niet 4 jaarcontracten krijgen na het derde contract wordt het automatisch voor onbepaalde tijd. Ik zou het even goed nakijken of rechtsbijstand inschakelen. En wat je stress betreft, ga lekker in bad kijk een leuke film en zoek iemand waar je je ei kwijt kunt. Je mag mij ook altijd pm-en. Sterkte, Groetjes Danny
Vorig jaar had die L U L ( sorry ) mij al een vast contract moeten geven want hij mag hem maar 3x verlengen en dan daarna moet je een vaste krijgen maar vorig jaar zei hij dat ik kon kiezen tussen nog een jaar contract of ontslag en toen heb ik dus voor dat jaar contract gekozen omdat ik geen zin had om zonder baan te zitten maar nu blijkt dat hij dat helemaal niet had mogen doen en dat dat niet rechtsgeldig is dus ik denk dat ik hem daar maar op ga pakken.... Het ergste is nog dat ik het net ook tegen mijn collega's heb gezegd en die reageerde even zo van '' ow wat erg '' en nu doen ze of er niets aan de hand is ...... echt te erg gewoon.... Er is 1 collega die hier nu bijna een jaar werkt en die maakt de hele tijd alleen maar foute bv als mensen naar Egypte willen en dan boekt zij Turkije of ze geeft mensen geld terug terwijl dat die mensen moeten betalen... en die laat hij gewoon werken.... Hij geeft als reden dat het niet goed gaat in de Reiswereld, maar dat is al jaren zo en dat slaat nergens op..... maar hij gaat nog van mij horen ik heb een advocaat in handen genomen en die zegt dat ik heel veel geld van hem kan krijgen.... ( ik wil het niet op zo'n manier afhandelen maar als hij een vies spelletjes kan spelen dan kan ik dat natuurlijk 10x beter ja toch of zie ik dat verkeerd ?? ))
Heel erg bedankt.... Ik heb geluk dat mijn vroend heel lief is en ik kan altijd terrecht bij mijn ouders en ik heb een hele goede vriendin echt een super meid.....
Meis, je advocaat heeft gelijk. Ik heb een paar jaar voor een arbeidsrecht advocaat gewerkt, dus ik weet er wel wat vanaf. Jij hebt gewoon een vast contract, want door je na die drie jaar nog een contract aan te bieden, is dat contract automatisch een vast contract geworden. Probeer je niet te druk te maken en laat je advocaat het werk doen!
nee hoor dat zie je helemaal niet verkeerd! Gewoon pakken wat je pakken kan. Wat een schoft zeg! Hij verdient het gewoon.
Ik ben zelf arbeidsrecht advocaat, vandaar dat ik dus even reageer. Werkgevers denken vaak dat ze ermee wegkomen, maar jij hebt inderdaad gewoon een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd omdat je er al 4 jaar zit. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kan worden ontslagen, maar daar zal meestal een vergoeding tegenover staan (hoe hoog hangt af van de omstandigheden van het geval, dus ga jezelf niet meteen rijk rekenen!). Als hij je niet terugneemt (dat kan je vorderen,maar denk dat je dat niet wilt), dan kom je in de WW en tijdens je zwangerschapsverlof in de ZW. Financieel is er dus nbiet veel aan de hand, maar bedenk wel dat de WW maar 70% is van je laatst verdiende loon. Fijn dat je meteen bijstand hebt gezocht bij een advocaat. laat hem/haar het werk doen en ga niet zelf zitten piekeren, schreeuw het even van je af, en laat de rest aan je advocaat over, daar zijn wij voor.
jeetje dat is klote, ik hoop dat je alsnog die lul financieel helemaal uitkleed, al is het maar voor je eigen genoegdoening, want ze mogen je echt geen 4 jaar jaarcontracten geven
Wat een ROT streek! Goed van je dat je een advocaar hebt ingeschakeld, aanpakken die handel! Zo iemand moet niet denken dat hij mensen zo kan piepelen! Heel veel suc6 en ik hoop dat je ons laat weten hoe het afloopt!
Komt allemaal weer goed als ik het verhaal van Me2 zie.. niet gaan stressen is niet goed voor de beeb...Hij mag je idd alleen met een gegronde regel ontslaan en als er bij jullie een regel is dat de laatste die is binnen gekomen moet vertrekken dan moet hij dit terug draaien.. Succes meis... Liefs britt
Die baas van je heeft zichzelf echt dom in de vingers gesneden. Zoals al werd geschreven je hebt gewoon een vast contract! En als ie je wilt ontslaan dan zal ie een ontslag vergoeding moeten geven. Een advocaat weet hier wel raad mee, en jij bent slim geweest door het vorig jaar te accepteren! Succes! Daphne
Jeetje wat balen zeg. Maar inderdaad, je hebt nu gewoon een vast contract. Leuk dat hij het vorig jaar heeft geprobeerd (of ontslag of nog 1 jaar) maar die vlieger gaat voor hem dus mooi niet op. Heb je trouwens nog gevraagd waarom hij jou ontslaat en niet 1 van de andere dames? Misschien ben ik te nieuwsgierig hoor maar ik vind het zo raar. 1 van je collega's (of klanten die bij jullie boeken) wist toch niet toevallig al af van jouw zwangerschap...... Succes meid!!
Jeetje meid, wat een kl*te situatie is dit nou zeg. Ik vind het goed van je dat je een advocaat heb ingeschakeld. Ik denk ook wel dat de advocaat er uit zal komen hoor! Maar doe je zelf wel een beetje rustig aan!! Meid ik wens je veel succes!!