Hallo, Zoals jullie onderaan kunnen zien heb ik erg onregelmatige en lange cyclussen..ik begin hier behoorlijk van te balen aangezien ik al bijna 11 maanden gestopt ben met de pil. Heb deze cyclus mijn eisprong op dag 39 gehad, dus weer minimaal een cyclus van 50 dagen. Ik zit erover te denken om naar de huisarts te gaan, maar zullen zij iets (kunnen) doen? Hormonen om de eisprong eerder op te wekken misschien? Hoop dat jullie meer informatie hebben.
Je kunt zeker langs de huisarts gaan daarvoor hij zal je waarschijndelijk een opwekker geven zodat je miss de normale cyclus weer terug kunt krijgen, het kan zijn dat dat ook niet helpt bij mij werkte het namelijk niet. Maar heel veel succes. Liefs wolly
Hoi Wolly, Bedankt voor je antwoord. Wat voor een medicijn zal de huisarts dan voor kunnen schrijven? Ik heb wel een eisprong namelijk. Zie dat jij in de MMM zit...en bijna de uitslag krijgt..spannend of niet? Waarom kreeg jij toen der tijd die opwekker voorgeschreven?
Ik heb al 2 keer duphaston gekregen via de huisarts en de provera via de gynaecoloog waar ik nu bij loop. Ik kreeg het omdat ik geen cyclus heb. Die medicijnen zijn hormonen, ik werd er wel ongesteld van maar ik krijg er geen normale cyclus van, en dat is erg onhandig als je zwanger wilt raken. Liefs wolly
Heb even gegoogeld Bedankt voor de info. Vind het zo moeilijk om de keuze te maken om naar de huisarts te gaan of toch nog een aantal maanden het aan te zien..
Alsjeblieft Ja jij alleen kan de keuze maken, dat kan ik niet voor je doen. Heel veel succes met je beslissing. Liefs wolly
Als ik het zo lees zijn cycli van 50 dagen echt te lang meid... Een cyclus tot 35 dagen is geoorloofd... daarboven wordt als een problematische cyclus gezien. Ik zou als ik jou was toch even naar de huisarts gaan en om een verwijzing naar de fert.arts. vragen. Deze zal kijken wat de reden is dat je cyclus zo lang duurt en de hand daarvan zal er een gepaste behandeling komen... Als je zegt dat je je eisprong pas op dag 39 krijgt, zal er iets in de hormonen niet goed zijn waarschijnlijk en dat is meestal heel eenvoudig op te lossen.. Liefs, Thérèse
Snap dat jullie deze keuze ook niet kunnen maken Mijn man en ik hebben het er vanavond ook nog eens goed over gehad..wat gaan doen..toch nog proberen..of toch langs de huisarts? Opzich kan een gesprek met de huisarts geen kwaad en ben ook wel benieuwd naar haar mening, dus denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. Heb afgelopen weekend mijn moeder ook nog eens gevraagd en zij had vroeger ook van die lange en onregelmatige cyclussen. Wel 2 x meteen zwanger en bij mij duurder het langer omdat ze toen soms helemaal geen eisprong had.
Hoi Kristel... Als je die hebt... meenemen! Als de ha er naar vraagt en ze liggen thuis is ook zo wat... Ben je ze niet nodig... nou ja.. geen man overboord toch? Succes...!
hoi, Ik had ook geen cyclus toen ik gestopt was met de pil.. Ben naar de huisarts geweest en heb toen provera gehad.. Ik ben daar ook ongi op geworden, maar na 45 dagen kwam er pas weer een ongi.. Ben naar de gyn doorgestuurd, die heeft bloed geprikt en getest op chlamydia, alles was goed.. Ben aan de ovu testen gegaan, en eindelijk vorige maand op daq 19 een pois ovu test.. dus was een cyclus van 32 dagen en gisteren op dag 18 ook een posi ovu test, dus dat wordt een cyclus van 31 dagen.. geef het wel even de tijd en laat je niet gelijk volstoppen met provera of iets dergelijks.. Ik werd er heel opvliegerig van.. Maar nu na 5 maanden komt mijn cyclus weer op het rechte pad.. Maar ja naar de huisarts ken nooit kwaad.. groetjes naatje..
Ik heb ook erg lange cyclussen en deze ronde wel extreem (60! dagen) en inmiddels ook een afspraak gemaakt bij de gyn maar wij zijn ook bijna een jaar bezig nu.
Dit is voor mij de eerste keer zonder pil en ik zit inmiddels op dag 42, en ik ga ook met dag 56 naar de dokter mocht ik niet ongesteld zijn geworden. Zal de dokter er dan wel iets aan doen of moet ik gewoon me eerste ongesteldheid afwachten?
Hoi Meiden, Ben ik weer...ben net terug van de huisarts en heb een verwijzing gekregen voor de fertiliteitsarts. Ga morgen opzoek naar een ziekenhuis en bellen voor een afspraak. Ze gaan het zaad van mijn man onderzoeken (gewoon om dat uit te sluiten) en mijn cyclus bekijken. Daarnaast krijg ik een inwendige echo om te kijken of daar niets 'vreemds' te zien is en misschien medicatie om de cyclus te verkorten. Vind het allemaal erg spannend en ook wel een beetje eng. Ik hou jullie op de hoogte! @Ikdus..het kan zijn dat je huisarts zegt dat het ontpillen is en dat je echt moet wachten totdat je ongesteld wordt. Maar als je graag een afspraak wilt maken moet je dat gewoon doen. Hoelang heb je de pil geslikt als ik vragen mag? @Wieffie...we zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje...weet je wat ze precies gaan doen de 20ste?
Ik weet niet wat ze gaan doen maar ik ga er wel een beetje vanuit dat de onderzoeken die jij hierboven al hebt vermeld wel zullen volgen. Ik zal hety volgende week wel zien en dan zal ik het nog wel ff vertellen.
Ik wil niemand bang maken maar lange cyclussen, soms of vaker zonder eisprong kunnen wijzen op PCOS, als je zeker weet dat je geen eisprong hebt en de cyclussen blijven lang duren, is het verstandig om naar de huisarts te gaan.
Hoi Milla, Dat dacht ik dus ook in eerste instantie alleen ik heb wel elke cyclus (tenminste die ik getemperatuurd heb) een eisprong. Kun je dan nog PCOS hebben?
Hoi Kristell Als je een eisprong hebt, heb je geen PCO... Bij PCO heb je juist het probleem dat het eitje gaat rijpen en dan stopt... en als een cyste achterblijft. Dus geen eisprong... Wanneer je een echo maakt zie je een stralenkrans op de echo van cystes... Liefs, Thérèse
Hoi meiden, Ik heb ook een lang cyclus maar ga eerst nog niet naar de huisarts. Misschien wel omdat ik de laatste rondes enorme buikpijn had tijdens m'n ongi! Mijn moeder is 4 keer in de eerste ronde zwanger geraakt terwijl ze cyclussen had van 6/7 weken... Dus een probleem hoeft het niet te zijn. Maar als je graag wilt dat de huisarts even controleert kun je dat altijd doen natuurlijk! Ik wil die molen liever nog niet in... Suc6 ermee in elk geval. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt... Liefs, Visjes