De TT zegt het al; vanaf hoeveel maanden is een zwangerschaps test niet meer betrouwbaar? Ik heb vernomen dat na 4 (of 5, 6?) maanden zwangerschap niet meer getest kan worden. Wanneer is het te laat om te testen? Een vriendin van me (ja, echt ja ) vermoed dat ze al 6 maanden zwanger is. Ze is gewoon ongesteld geworden (wel ineens 2x per maand, tussentijds 2 dagen ineens ofzo, normaal regelmatige cyclus)en testen wijzen uit van niet, vandaar deze vraag.
Na de 16e week neemt het zwangerschapshormoon af.. Volgens mij kun je daarna nog wel positief testen, maar is het niet meer betrouwbaar..
bij mijn vorige zwangerschap had ik met 20 weken 2 knalblauwe strepen,er blijft altijd HCG hormoon in je lichaam,dus ik denk dat het wel betrouwbaar is....
ik vond de volgende tabel met hcg waardes je kan dus altijd testen vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatste menstruatie (ELM)mIU/ML of IU/L 7 dagen 3 weken0 to 5 14 dagen - 28 dagen 3 to 426 21 dagen - 35 dagen 18 to 7.340 28 dagen - 42 dagen 1080 to 56.500 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000 43 - 64 dagen 25.700 to 288.000 57 - 78 dagen 13.300 to 253.000 17 - 24 weken 2e trimester 4060 to 65.400 25 wk tot bevalling 3e trimester 3640 to 117.000 Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger < 5
Misschien als je gewoon ongesteld wordt, en verder geen één zwangerschapskwaaltje hebt? En dan ineens ontzettend veel aankomt en vocht vasthoudt? Nooit gehoord zeker, van vrouwen die 9 maanden zwanger zijn zonder iets te merken?
testen blijven gewoon positief.. Ik kwam er toevallig vorige week nog 1 tegen en kon het natuurlijk niet laten.. Nou binnen no time 2 vette strepen!
Hoef je toch niet zo te reageren? Uiteraard komt het vaker voor maar je moet toch ook toegeven dat het niet echt standaard is. Ging me ook met name over dat ze denkt dat het 6 maanden is. Vrij nauwkeurige schatting. Dus vroeg ik me af: hoe kan dat nou? (en niet: wat een onzin verhaal oid, wat ik nav jouw reactie denk dat jij dacht dat ik bedoelde)
Haha, mijn reactie was niet bot bedoeld hoor Sorry als-ie zo is overgekomen! Jouw reactie kwam op mij weer meer over als; wat een onzin verhaal. Wat een miscommunicatie over en weer! Mijn vriendin denkt dus dat ze zes maanden zwanger is, omdat ze (kennelijk?) toen gemeenschap gehad heeft, of misschien is het meer een schatting aan de hand van haar klachten, zo houd ze nu al behoorlijk vocht vast, en dat is toch meer iets dat pas vanaf een maand of 6, 7 komt. Geen idee hoe, ze heeft in ieder geval geen dikkere buik (van zichzelf wel een speklaagje+buikje), maar is wel ineens veel aangekomen. Ik heb haar trouwens vandaag even gebeld, (ze heeft dus nóg een test gekocht die óók weer negatief was ) en verteld dat het vocht ook een andere oorzaak kan hebben. Nu gaat ze maandag naar de huisarts, yay!
ik kwam er ook met dik 6 mnd pas achter, ook al die tijd ongesteld geweest... paar x test gedaan, negatief, tot ik d8 dat ik een blinde darm ontsteking had en de dokter me met spoed voor een echo stuurde en tadaa... een beeb alive & kickin..... dus alles kan haha..
jeej ik weet het de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar na 6 maanden gewoon ongesteld te worden en alleen maar negatieve zwangerschapstesten lijkt me de kans de toch zwanger is wel heel erg klein. Maar goed wie weet. Hopelijk niet iets vervelend waardoor ze dat vocht vast houd. Wil ze eigenlijk wel zwanger worden?
das wel apart zeg brenda! jij bewijst dus dat het wel kan. ben nu ondertussen wel erg nieuwsgierig naar haar vriendin xx ps. trouwens brenda je had mooi gereageerd op dat woonwagen verhaal