Ik zit met een vraag. Begin 2010 heb ik de Kv testen gebruikt en daar had ik een knaltest met 5 weken zwangerschap. De teststreep stond er eerder dan de controle streep en de teststreep was ook net zo donker, of zelfs donkerder dan de controle streep. Nu ben ik weer zwanger, maar zo'n knaller als toen krijg ik niet. Ook duurt het echt even voor de teststreep zichtbaar wordt (na een minuut een goed zichtbare streep, die dan steeds donkerder wordt) en de teststreep blijft duidelijk lichter dan de controle streep. Zouden die testen zijn veranderd, of is het misschien toch niet helemaal in orde daar binnen? Ik moet nog 1,5 week wachten voor ik naar de verloskundige ga. Ik ben nu tussen de 5 en 6 weken zwanger (geen duidelijke cyclus en geen eisprong gemerkt)
Je maakt bij de ene zwangerschap sneller HCG aan dan bij de andere zwangerschap. Daar kun je helaas geen peil op trekken! Bij de ene zwangerschap kun je ook sneller positief testen dan bij de andere zwangerschap. Ik heb hier ook vaak gelezen dan mensen bij hun eerste zwangerschap bijvoorbeeld al 2 dagen voor NOD positief testen en bij de volgende zwangerschap pas 4 dagen na NOD. Het zegt ook he-le-maal niks over het verdere verloop van je zwangerschap! Ook is er verschil tussen alle merken testen. Ik deed bijvoorbeeld bij de zwangerschap van Aiden een Kruidvat 2 voor 5 euro op 3 dagen voor NOD: een duidelijk maar licht tweede streepje! Op NOD getest met Clearbleu Digitaal: die gaf aan 2 tot 3 weken zwanger. En met een DA Eigen Merk test. Het duurde heel lang voordat deze een tweede streepje gaf en die stond er eerst ook nog vrij licht (later donkerder opgedroogd). Kortom: het langzaam of snel verschijnen van een tweede lijntje zegt helemaal niks. Als je de test maar binnen de tijd afleest.
Zie dat je meteen na het stoppen met AC zwanger bent geraakt. Ik ook, en mijn vk zei bij de 1e echo, toen ik 5 dagen terug werd gezet, dat het laat ingenesteld kon zijn en het dus prima kon zijn dat ik korter zwanger was. Ivm het nog geen idee van cyclus en restant van anticonceptie ofzoiets..ik had ook geen knaller vond ik. Behalve dan cb digitaal maar dat kan ook niet anders, die zegt gewoon zwanger/niet zwanger
Hoi! Ik heb hetzelfde gevoel bij de kv testen. Het lijkt inderdaad alsof ze anders werken. Het duurde bij mij ook lang voordat de teststreep donkerder werd dus niet meteen binnen een paar minuten maar echt veel langer. De laatste keer dat ik positief testte was in december 2010 en toen knalde de testen veel sneller. Ben nu bijna 6 weken zwanger en heb vrijdag 24.8 de eerste echo dus ben ook echt benieuwd of ik net zo veel kan zien als bij mijn vorige zwangerschap. Groetjes Littleme
ik denk ook dat ze misschien veranderd zijn. ik had ze bij mijn dochtertje gebruikt en 5 dagen voor nod al een mooi streepje. nu had ik deze maand ook 4 dagen voor nod getest en zo 4 keer en bij alle 4 binnen de tijd een 2de licht streepje, maar echt heel licht. toch ben ik gisteren ongi geworden. ik ga nu na mijn ongi nog eens testen, heb er eentje liggen, maar puur om te kijken of er weer een streepje verschijnt. als dat zo is gebruik ik ze nooit meer! ik ga sowieso nooit meer voor nod testen, wat een teleurstelling was dat gisteren.
Ik heb dezelfde ervaring. Bij mijn zoontje begin 2010 ook getest. Streep verscheen altijd veel sneller en inderdaad sneller een knaller. Nu duurde het telkens even voordat de streep verscheen en een echter knaller (streep donkerder dan controlestreep) heb ik ook niet gehad. Ben wel met ca. 5 weken gestopt met testen, dus weet niet wat erna nog zou zijn gebeurd. De test van MvM was meteen knallerdeknal!
Nou ik denk dus ook dat ze zijn veranderd! bij mijn zoontje knalde de test ook en nu staat de controle streep eerder dan de positieve lijn en die duurd ook even bij mij en word dan steeds donkerder binnen de 5 minuten....
Lees toevallig dit topic en heb dezelfde ervaring. Alleen had ik die snelle knaltesten nog in maart 2012. Wanneer ik toen testte stond de 2e steep er al voordat de eerste er stond en werd vrijwel direct heel donker. Nu trekt eerst de urine volledig door de test, staat er direct een controlelijn, en na een halve minuut ook wel een licht streepje die langzaam wat donkerder wordt in de 5 minuten.. Maar ik heb nog geen knaltest gezien, ze blijven allemaal een beetje lichter dan de controlestreep. Werd al een beetje zenuwachtig dat er niet genoeg HCG zou zijn.. Hopelijk is er inderdaad gewoon iets aan de test veranderd..