hoogte bepalen van uitkering.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lucky, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Het bedrijf waar mijn man werkte is failliet gegaan en nu is mijn vraag. Als je met een ww uitkering onder het minimum uitkomt, wordt het dan aangevuld naar een minimum? Hoe lang duurt het voordat je al het geld van het uwv krijgt, dat je eigenlijk van je baas zou moeten krijgen? Dus eigenlijk wil ik graag weten wanneer je voor het eerst uitbetaald krijgt. Groetjes lucky.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lucky,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wanneer de betalingen plaats gaan vinden nu het bedrijf waar je partner werkte failliet is. Wanneer het aanvraagformulier voor een uitkering wegens betalingsonmacht bij de intake is ingeleverd dan laten wij binnen 4 weken weten of de uitkering is toegekend. Is dit het geval dan volgt ook de eerste betaling. De eindafrekening van de uitkering volgt 26 weken na de intake.

Heeft je partner nog geen nieuwe baan gevonden? Hij kan in dat geval de WW-uitkering aanvragen vanaf het moment dat de opzegtermijn van de uitkering wegens betalingsonmacht is afgelopen. Deze regulier WW-uitkering kan, wanneer dit nodig is, worden aangevuld met een toeslag tot het Sociaal Minimum.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina