Hoi, Ons zoontje is ruim 1 jaar en is elke ochtend rond 05:30 uur wakker. Laat ik beginnen met te zeggen dat dit geen ramp is, want hij slaap de hele nacht (19:00-05:30) heerlijk door. Ik heb een tijd gedacht dat is een fase is en dat het vanzelf wel weer verandert. Wie weet gebeurt dat ook hoor, maar het duurt nu ruim 1,5 maand inmiddels. We halen hem overigens niet meteen uit bed, laat hem lekker kletsen en rommelen totdat hij écht begint te jengelen en huilen. Dit is meestal tegen 6 uur. Ik vroeg me af of iemand van jullie dit herkent, en wie weet wat tips heeft voor ons vroege vogeltje? Hij slaapt ng 2x per dag: 10:00-11:30 en 14:30-16:00 uur. Ik haal hem liever nog niet van deze slaapjes af, want ik merk aan hem dat hij dit echt nodig heeft (slaat zelf ook NOOIT een slaapje over en slaapt al als ik de deur uitloop haha). Nogmaals, ik vind het geen enorm probleem maar ben gewoon nieuwsgierig of anderen dit ook hebben en wellicht een half uur of uurtje kunnen rekken?
Hier ook een dametje van nu ruim 11 maanden en is ook elke ochtend tussen kwart over 5 en 6 uur wakker, als ze lekker gewoon wat ligt te kletsen dan laten we haar ook liggen. Slaapt meestal ook nog 2 keer en dan heeft ze het ook nog echt nodig. De oudste heeft dat ook heel erg lang gehad en die slaapt nu meestal tot ong half 7. Sommige kindjes hebben dat gewoon.
Och jaaa, hier hebben we vanaf 12 maand tot ongeveer 15 maand ook zo'n vroege periode gehad! Inderdaad, tot 5.30 sliep ze hier ook En ineens sliep ze door tot 8.00 uur, vandaag was het zelfs 9.00 uur! Wat je kan proberen is overgaan op 1 slaapje overdag. Bijvoorbeeld na de lunch..
Onze dochter heeft ook zo'n fase van vroeg opstaan (5.00), deze fase heeft uuuhhh 10 maanden geduurd, nu slaapt ze tot 6.00 uur
Heeft hij dan geen dorst of honger??? Dat wil hier in ieder geval nog wel eens helpen om haar toch nog even door te laten slapen...
Zou je hem zolang hij nog twee slaapjes overdag doet misschien wat later naar bed kunnen laten gaan? je zou het tweede slaapje dan eventueel een half uurtje kunnen rekken. Onze dochter (9md) is ook een vroege vogel, maar sinds we haar iets later naar bed doen is ze meestal rond 6.15/6.30 wakker, wat toch net was schappelijker is dan 5.30. Zij gaat meestal rond 20.00 naar bed - ze doet overigens ook nog twee slaapjes overdag.
Oh ja ik was vergeten te melden dat we hem ook al meerdere keren later naar bed hebben gebracht. Dit heeft helaas nooit verschil gemaakt, dus dan maar lekker vroeg slapen! Dorst of honger lijkt me niet. Heeft namelijk een hele tijd wel gewoon tot 7 uur geslapen, en kreeg dan om half 8 fles pap. Ook hebben we wel eens geprobeerd een flesje pap te geven in de hoop dat hij daarna doorslaapt. Maar helaas, meneer is dan helemaal wakker en wil gezellig mee! Ach, ik denk ook nog steeds dat het een fase is. Mijn zus met zoon van 2 jr herkende het ook. Bij haar was het echter van korte duur (1 maand). Zoals ik hierboven lees, kan het dus nog wel langer duren! Tja, zit niks anders op dan vroeg naar bed te gaan haha!
Dit lijkt 't meest op 't slaapgedrag van ons zoontje, haha! Hij heeft echt nog nooit tot 8.00 uur, laat staan later aan 1 stuk door geslapen, lijkt me heerlijk weer een keer... Toen ik nog bv gaf, was hij ook wel rond 7.00 uur wakker (dat was al heerlijk) en als ik hem dan had gevoed sliep hij gerust nog even tot 8.30. Maar dat was nog wel in de tijd van de late avond- of nachtvoedingen dus aan echt rusten kwam ik ook toen niet toe. Toen de bv stopte na 8 maanden, ging het nachtelijk ritme gewoon door, dan kreeg hij de speen en was het ook goed hoor, sliep hij gewoon verder. Maar dit gebeurt nu nog zo'n 1 à 2 keer per nacht. Soms slaapt hij eens een paar keer door tot 6.00 uur, als hij wat later naar bed gaat (lees bijna 2 uur ), wordt het maximaal 6.30 / 6.45, hihi! Maar vaker wordt hij 's nachts nog 1 of 2 keer wakker. Gelukkig hoeven we niet iedere keer heen en valt hij uit zichzelf wel weer in slaap, maar soms ook wel en dan blijven de nachten wat gebroken aanvoelen, ook al krijg je alles bij elkaar gewoon een uurtje of 6, 7 slaap. Het is trouwens ook een periode 5.00 uur geweest en 5.30 dus we vinden nu 6.00 uur al uitslapen... Overdag slaapt hij heel af en toe 3 uur, maar meestal een uurtje of 2-2,5 in 1 slaapje. En dat heeft ie ook wel nodig, anders duurt de rest van de dag gewoon te lang voor hem. Maar goed... het is iets waar we inmiddels aan gewend zijn... al had ik graag gezien dat het een 'fase' betrof, ik vrees dat het gewoon in z'n karaktertje zit. Ik was ook altijd een vroege vogel vroeger, dus hij heeft het waarschijnlijk niet van vreemd. Ik zou je dus graag een hart onder de riem willen steken, dat het idd 'maar' een fase is, het kan helaas ook gewoon nog heel lang duren.
Hier ook zo eentje..helaas. De jongste die snapt het niet helemaal, willen graag slapen tot minimaal 7 uur. Hebben hem dit weekend alleen op een andere kamer gelegd in het pikkedonker zonder broer. Dit helpt wel, wordt nu rond half 8 wakker. Weet niet wat het was maar het werkt wel.
wij hebben ook die fases gehad. En erger zelfs nog: 5uur al wakker en dan gewoon niet gezellig liggen kletsen in bed maar gelijk hupsakee volumkenop aan net zolang tot mama of papa hem kwam halen en we hem meenamen in ons bed waar hij dan lag te ravotten tot wij zeiden dat we naar beneden gingen. En hier heeft hij denk ik 8 of 9 keer langer geslapen dan 7uur in zn hele leventje. Ook hier maakt het geen verschil met midner slaapjes, kortere slaapjes, later of eerder naar bed en een fles geven als hij wakker werd om hem terug te laten gaan slapen werkte ook niet. Wij hebben gewoon een lekker wakker kind x
Is het kamertje echt goed verduisterd? Het wordt natuurlijk erg vroeg licht nog, zo in de zomer. Hier maakt het licht op haar kamertje erg veel uit.
wij denken dat het heir indd mee te maken heeft, alhowel hij het inde winter ook heeft. Maar momenteel vind hij het niet echt fijn in het donker. Zodra we de luxaflex dichtdraaien ( en dan is het nog geeneens echt donker) is het nee open doen open doen open doen en als ik dat dan niet doe is het krijsen en gillen ( en dat net zolang tot ik weer terug kom om ze open te doen) Nachtlampje of lichtje aan heeft nog niet heel veel succes. x
Hmmm. In de nacht toch weer alles dichtdoen zodra hij slaapt lijkt mij? Of wordt hij nog veel wakker 's nachts.
nee wordt bijna nooit meer wakker 's nachts. Alleen toevallig die keer dat we het rolluik dicht hadden gedaan toen hij sliep (daar werd hij niet wakker van) werd hij midden in de nacht wakker, geen diee waarom. Maar hij was meteen in paniek en gilde gelijk OPEN DOEN OPEN DOEN OPEN DOEN!!! Het was echt zielig want hij had het dus gelijk door en was meteen in paniek. Heeft ook 3uur geduurd voordat we hem weer rustig hadden en hij weer ging slapen. Dus wil dat niet proberen haha. Gisteren gordijnen opgehangen (die hadden we nog niet) en die zitten nu tot over de helft van het raam dicht, verder mocht ik ze niet dicht doen. Nouja ik probeer ze elke keer een beetje verder dicht te doen dan de dag ervoor. En ik doe het lampje aan van de babyphone en als hij zegt donekr zeg ik kijk maar naar het lampje dan is het niet donker. Nu zegt hij zelf wel als ik de gordijnen en luxaflex dicht doe lamp aan dus we gaan de goede kant op x