na wikken en wegen toch de vakantie geannuleerd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Cheerio, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    En de kleine zal er geen last van hebben. Er zijn genoeg dingen te bedenken die niet veel geld kosten, al zal het voor jezelf mogelijk wel anders voelen om thuis te blijven en niet 2 weken in een andere omgeving. Mijn zus heeft inderdaad ook wel eens in ons huis gelogeerd, toen wij weg waren en brachten fietsen mee. Kleine kinderen vinden vaak kleine dingen ook erg leuk, picknicken in de tuin, ergens naar een meertje etc. Alleen mooi weer heb je dan niet voor het kiezen....
     
  2. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Hebben wij ook wel eens gedaan om wat geld te besparen. Gewoon thuis, en niks plannen. In het begin schrok ik wel. Wij gingen dan compenseren voor het feit dat we niet weg waren door iets te gaan drinken, te gaan zwemmen, naar de dierentuin, iets klein te gaan eten in de stad,... Op het einde van de eerste week, hadden we dus bijna even veel uitgegeven dan wanneer we naar op vakantie waren geweest. Maar daarna toch ook ontdekt dat er ook heel wat gratis leuke dingen te doen zijn: fietstocht, kamp bouwen in het bos, picknicken in de tuin (of zelfs onder de keukentafel!), vrienden uitnodigen voor het aperitief, gaan wandelen met hondjes uit het asiel, eendjes voeren in het park, de kat van de buren eten geven (en er even blijven mee spelen), de planten van mijn zus gaan water geven (en daar even blijven spelen in de tuin), de post van oma uit de brievenbus halen en daar uit oma haar snoepdoos iets 'pikken', .... We hebben ons die week goed geamuseerd. En veel mensen waren blij dat wij thuis bleven!
    En het weer? Ach dat had je in het noorden van Nederland ook niet in de hand, dus...
    Het loopt allemaal wel los. Veel plezier!
     
  3. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Wij zijn twee jaar geleden thuis gebleven ivm uitgerekend zijn midden in de zomervakantie.
    We hebben het wel gemist. Mijn man wat meer dan ik, omdat hij geen vakantie heeft gehad.
    Ik had vier maanden verlof. Ook niet echt vakantie.

    Kinderen hebben het niet zo gemist. Wij als ouders meer.
     
  4. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Wij blijven ook thuis dit jaar vanwege de baby die eind juni/begin juli word verwacht.
    Vind het wel erg jammer, wij houden van op vakantie gaan, maar nu we niet gaan en ons kleintje er dan is maken we gewoon wat dag tripjes.
    Het spaart ook mooi wat extra geld voor ons huis-koop-doel dat we hebben.
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Wij zijn de eerste 4 jaar niet op vakantie geweest, vanwege de financiën. We hebben thuis wat gerommeld. Je zou bijvoorbeeld voor het vakantiegevoel ook een tent op kunnen zetten in de tuin.
    Ik heb ook wel eens via vakantieveilingen een week vakantie in Nederland geboekt voor 100,-. Waren we er toch nog even uit.
     
  6. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij gaan dit jaar ook niet weg. Zijn druk aan het verbouwen ,daar gaat al het geld inzitten. Ik vind het wel heel jammer en de kinders ook. Maar het is niet anders. Vooral oudste heeft er wat problemen mee gok ik. Afgelopen jaar waren haar vrienden haast de hele zomer weg. En net die wk dat wij weg waren waren ze terug .
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Een huizenruil is gratis, ik hoor nog wel eens dat mensen dat doen in de vakantie, toch even een andere omgeving enz.
    Ik ben alleen zelf nogal zuinig op mijn spullen en in ben bang dat er mensen in komen die de groente op het aanrecht zonder snijplank gaan snijden, kinderen hebben die met autootjes krassen in de vloer maken, er vlekken in de bank komen etc.
    Maar goed, mijn huis is ook niet meer zo ingericht op kleine kinderen. Anders zou zoiets ook nog wel een optie zijn.

    Wij gaan dit jaar jaar alleen een weekje in NL op vakantie. Verder vermaak ik me wel. Grote recreatieplas op 10 minuten rijden, gratis met allemaal voorzieningen, snackbar, toiletten, speeltoestellen enz. Op 5 minuten fietsen heb ik een ander strandje, ook prima om even af te koelen.
    Je kunt hier bij een boer zelf je fruit plukken, dus aardbeien, frambozen, bessen enz. Kost ook niet veel. Vinden de kinderen leuk om te doen.
    De kinderboerderij is hier gratis en als je een Makropas hebt kun je gratis ontbijten als je voor meer dan 10 Euro boodschappen doet, is ook een speelhoekje, de bibliotheek organiseert vaak leuke gratis activiteiten voor kinderen enz.
     
  8. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Dit jaar blijven wij ook thuis in de zomer, vanwege de komst van ons mannetje :)

    Ik kijk er eigenlijk wel naar uit om een keer gewoon in NL te blijven ( en in de tuin!) en lekker rustig aan te doen ;)
     
  9. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben dol op reizen, maar vind het helemaal geen probleem om af en toe een jaar over te slaan. Soms zijn er nu eenmaal omstandigheden dat het niet gaat... Maar ik zie vakantie ook als pure luxe en niet iets waar we recht op hebben.

    Twee jaar geleden zijn we ivm mijn zwangerschap ook thuis gebleven en hebben niet veel ondernomen met onze zoon. Hij vond het heerlijk om geen verplichtingen te hebben en heeft zich prima vermaakt in de tuin en bij het zwembad in ons dorp.
    Volgend jaar zullen we ook niet gaan omdat we gaan verbouwen en ik geopereerd moet worden (wat we zelf moeten betalen:confused:).
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik vind thuis blijven in de vakantie echt heerlijk. Lekker dagjes weg maar wel gewoon thuis komen in een bekende omgeving met alles bij de hand. Geen gesleep. Dat vind ik het ergste met kleine kinderen. Het gesleep met spullen.
     
    Uilenmama vindt dit leuk.
  11. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    beetje late reactie, maar leuk om te lezen allemaal. Denk ook wel dat we de vakantie gewoon aardig goed doorkomen hoor, ben al geschakeld in mijn hoofd ;).
    Krijg trouwens geen meldingen meer van nieuwe berichten...irritant.
     
  12. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wij zijn in 2010 en van 2013 tot en met 2015 + 2017 niet op vakantie geweest. Wel uitjes (pretparken & dierentuinen) & weekendjes weg (verspreid) naar Limburg, Antwerpen & Parijs.

    2011 waren we naar Servië
    2012 USA
    2016 Zuid Frankrijk
    2018 Spanje en Italie
    2019 USA

    2020 blijven we als het goed is weer in Nederland (en dan weer uitjes + een weekendje naar Antwerpen & Parijs ofzo). Of een goedkopere vakantie naar Kroatië bijvoorbeeld. Daar wilt de oudste graag heen (ja ze kiest vaker de vakantie bestemming :roflmao:)
     
  13. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63

    Wat vervelend zeg dat jullie de vakantie hebben moeten annuleren. Hopelijk zit er volgend jaar wel weer een vakantie in! Wij hebben een vakantie geboekt naar Italië, maar ik heb in december een auto ongeluk gehad en daar momenteel nog erg veel last van. Een lange autoreis zit er momenteel nog niet in, maar ik hoop nog op verbetering.. Afgelopen 2 jaar zijn wij ook niet op vakantie geweest en wij keken er zo naar uit.
     
  14. LittleUkkepuk

    13 mrt 2019
    6
    7
    3
    Vrouw
    Zomer 2016 was ik voor het laatst met vakantie geweest met mijn kinderen, deze zomer ga ik met mijn nieuwe vriend waarvan we eind september ons kindje verwachten. 29-7 dat we voor 2 weken geboekt hebben naar CP het Meerdal in Limburg dus wel gewoon in Nld, mijn 2 jongens zijn 9 en bijna 7. En ben als we gaan dan al 31 weken zwanger.
     
  15. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Balen zeg... hier jaren niet op vakantie gekunnen met de papa van mijn zoontje omdat we het financieel gezien beter konden gebruiken.. vorig jaar voor het eerst met mijn zoontje en zijn bonuspapa op vakantie geweest... kinderen merken er op de leeftijd van 2 niet zoveel van.. pas als ze op de basisschool zitten en iedereen weggaat komt dat besef. Maar ik ben altijd eerlijk geweest tegen hem.. En dit jaar gaan we ook niet, tegen de tijd dat hij vakantie heeft ben ik 34 weken zwanger.. En ook dit jaar kan ik ze financieel beter besteden haha! Het is niet leuk, zeker niet, maar ik vind het al heel knap dat jullie voor je financiële situatie kiezen ipv toch gaan en je in de knoei werken!
     
  16. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Wij zijn 2 jaar geleden voor het eerst gaan kamperen met de kinderen. Daarvoor nooit op vakantie gegaan, wel veel dagjes weg en naar familie op 2 uur reizen was voor de kinderen al genoeg. Vorig jaar verhuisd in de zomervakantie (wel veel uitstapjes gedaan) en dit jaar ben ik midden in de vakantie uitgerekend. Dus we gaan weer niet weg. En met mijn bekken zitten uitstapjes er ook niet echt in.
    De kinderen hoor ik er nooit over. Die vinden thuis zijn en niks hoeven het fijnste dat er is. As ze niet eens hoeven aan te kleden is het nog een groter feest ;)

    Misschien volgend jaar. Of niet... zien we dan wel weer
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wij leenden de caravan van mijn ouders en gingen goedkoop op een camping staan. Nu een eigen kleine tweedehands caravan gekocht en die investering is een succes. Zijn in het hoogseizoen echt stuk voordeliger uit :) helemaal als je gratis een caravan kan lenen.

    Ik ben altijd thuis, dus ik wil perse weg. Maar kan ook in het voorseizoen een weekendje zijn: met een voordeelkaart kun je al voor 16 euro per nacht kamperen. Camping dichtbij zoeken en je bent er goedkoop toch even uit als je echt even weg wil.
    Dus ben wel van vakantie vieren, maar wel zo goedkoop mogelijk en anders maar.korter.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook thuis dit jaar. Normaal gaan we al 3 jaar op rij naar Italië.

    Vorig jaar zomer duizenden euro's betaald op een 4 sterren camping in Italië . Huisje geboekt met airco, op het strand alles. Resultaat:

    Oudste voelt vis in zee, wil niet meer in zee
    Jongste hoort dat, wil ook niet meer in zee
    Huisje voor jan l.u.l aan zee
    1500 km met jankende ruziënde kinderen in de auto
    File
    File
    File
    Gasten sloegen elkaar de hele dag de hersens in
    Chagrijnige koppen als we 10 km naar de supermarkt moesten.

    Resultaat einde vakantie: 5000 euro lichter, 14 dagen aan een zwembad gelegen met ruziënde kinderen. Superleuk.

    Dus me reet, elkaar de hersens inslaan kan ook thuis. Scheelt me 5000 euro. Doei

    Ps: de pizza's waren wel lekker
     
    Uilenmama en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Devilschase moet er wel een beetje om gniffelen, geld goed besteed dus haha. Wij hadden dat met de eerste vakantie met ons kind. Leuk kamperen met een baby, de hele nacht, elke nacht over de camping lopen omdat kind niet sliep. Onze wallen werden steeds groter, onze ruzies ook want wie er moet afwassen was met complete slaapgebrek wel een heel serieus twist punt en aangezien kind wel in de auto sliep; overdag geen strand gezien, nee lekker hele dag in de auto rond rijden....

    Nee was echt genieten, we zijn nog nooit zo gesloopt terug gekomen van vakantie. Horror. Ik heb elke dag gedacht; was ik maar thuis..... Thuis blijven is zo gek nog niet.
     
  20. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij gaan dit jaar korter op vakantie en naar een kleinere (goedkopere) camping zodat we geld besparen voor het verven van het huis en ander onderhoud kunnen doen. Soms moet je gewoon keuzes maken… gelukkig kunnen we nog wel weg maar thuis blijven was ook prima geweest hoor! Met het prachtige weer vorig jaar hebben we ook elke vrije dag heerlijk in de tuin gezeten, bbqen, zwembadje opzetten.. wat een feest! Meer hadden de kinderen eigenlijk niet nodig.
     

Deel Deze Pagina