Na ww opnieuw werkloos.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door LoveXx, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Goedenmiddag,

Vorig jaar augustus raakte het bedrijf waar ik werkte failliet.
    Dus ik kreeg een ww uitkering. Ik had 6 jaar gewerkt, dus 6 maanden recht op ww.
    6 maanden lang fanatiek aan het solliciteren gegaan.. en op het allerlaatste moment gelukkig een baan gekregen. Alleen is dit maar voor 5 maanden. (ik neem iemand over die met zwangerschapsverlof is)
    In het begin werd gezegd dat ik daarna wel kon blijven, evt als oproepkracht. Maar wegens personeel van de organisatie die in een re integratie programma zitten, kan ik waarschijnlijk niet blijven.
    Nu ben ik natuurlijk al druk opzoek naar iets nieuws, maar wat als dat niet lukt? Heb ik dan wel weer recht op een uitkering?

Groetjes Marit

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Marit,

Ben je nog altijd werkloos wanneer je contract eindigt? Dan kun je UWV vragen om je oude uitkering te heropenen.

In de beëindigingsbrief van de WW staat binnen welke termijn je jouw oude WW-uitkering opnieuw mag aanvragen. Dit doe je weer via werk.nl met behulp van je DigiD code. Schrijf je daarnaast dan ook weer in als werkzoekende.

Je geeft aan op het allerlaatste moment een baan te hebben gevonden en bijna al je WW rechten te hebben verbruikt. Je 'oude' WW-uitkering ontvang je dan nog voor de resterende duur van je recht.

Om aanspraak te kunnen maken op een nieuwe WW-uitkering dien je minimaal weer 26 weken gewerkt te hebben. Je geeft aan vijf maanden gewerkt te hebben. Je hebt dan geen nieuw recht opgebouwd.

Actuele informatie over weer werkloos worden voordat je 26 weken hebt gewerkt vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina