problemen op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 1985beeb2009, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hoi hoi

ik wil hier ff mijn verhaal kwijt en hoop dat ik reacties krijg wat jullie zouden doen

nou ik ben nu 28 weken zwanger
    ik heb een hele goede zwangerschap mag echt niet klagen heb geen tot heel weinig kwaaltjes en werk is voor mij ook goed vol te houden ik werk in een lunchroom

maar nu is het zo dat mijn baas verwacht dat ik alle zware dingen nog steeds doe zware kratten met drank tillen alle stoelen van de tafels af haal en de tafels verzet ( 200 stoelen en dan om na bij 50 tafels) en mijn pauzes krijg ik of heel vroeg of heel laat pas soms stond ik te trillen van de honger nou we kwamen er samen niet echt uit en heb toen de arbo er achter gezet die heeft nu een paar weken terug een brief gestuurd dat ik recht heb op extra pauze en dat er op gelet moet worden dat ik optijd met pauze ga en ook dat ik niet meer dan 5 kilo mag tillen nou ik wou mijn baas niet voorbij lopen en heb hem gebeld dat die brief onderweg was nou mijn baas was eigenlijk heel positief en kwam zelf met het voorstel dat ik mijn uren zou verspreiden over 5 dagen ipv 3 hele dagen werk ik nu dus 5 halve dagen
    maar omdat ik dus een uurloner ben heb ik aangegeven dat ik dit wel wel wil maar wel zo dat ik wel mijn uren blijf houden en niet minder ga werken want ik houd het eigenlijk gewoon nog goed vol alleen word ik er zo moe van dat ik elke dag moet zeggen dat ik niet zwaar mag tillen en mijn pauze tijden pfff vandaag bijvoorbeeld 11:00 beginnen wil hij dat ik om 11:30 al met pauze ga een half uur en dan vervolgens daarna door moet trekken tot 16:00 nou dat doe ik dus niet dat is niet echt lekker verdeelt dus ook elke dag daar weer een discussie over en nog steeds moet ik hem elke dag vertellen dat ik niet zwaar mag tillen en ik doe het ook niet maar dit brengt best stress met zich mee en pfff word er gewoon moe van
    nu heb ik voorige week de arbo weer gebeld nou is mijn behandelaar een weekje met vakantie en die zou mijn vandaag bellen dus ik dnek nou wacht nog even af
    nou heeft mijn baas in tussen tijd voor 4 weken het rooster klaar heel leuk maar nu kom ik dus helemaal niet aan mijn uren word zo tussen de 12 en 18 uur in gedeelt en de afspraak was mijn eigen uren blijven werken van 3 volle dagen nou dan kom ik ongeveer uit op 27 uur dus ik kom vet uren te kort waar door ik ook minder loon krijg en daarbij heb ik aan gegeven dat ik geen koopavonden meer mag werken stond ook in de brief van de arbo nou heeft hij me voor aankomende vrijdag avond in gedeelt nou voor uit ik ben akkoord gegaan omdat er speciale koopavond is en vervolgens mag ik nu gelijk 4 vrijdag avonden werken nou ik ben nu echt zo pissig en ben geneigd om me ziek te melden en de ziektewet in te gaan ook mijn arbo arts heeft me vandaag niet gebeld wat zouden jullie doen morgen weer een gesprek aan gaan met de baas en goed duidelijk maken dat ik dus gewoon mijn 26 uur wil maken en mijn pauze ongeveer op de helft van mijn werk dag wil en dat ik niet zwaar til en kijken of hij zich daar aan houd en afwachten of de arbo beld of morgen maar weer zelf bellen of nadat je het al zovaak gezegt hebt en er moe van word en het best stress vol is voor je eigen kiezen en de ziektewet in gaan

sorry voor het lange misschien wat verwarrend verhaal

1985beeb2009

2. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    niemand een tip voor mij :(

1985beeb2009

3. Loe

Loe Niet meer actief

Ik zou beiden doen: Zeggen dat je gewoon op de helft ongeveer van je werkuren pauze wilt, net als een ander. En dat avonden niet hoeven. En je totaal aantal uren wilt draaien.
    En dat ook meedelen aan die arbo-arts, dit bovenste. LAat hij maar contact leggen met je baas. Doet hij niet wat de arbo zegt, dan zou ik me ziek melden als je het qua stress niet meer trekt. Weten ze ook waarom het zo is en moeten ze er volgens mij alsnog achteraan..
    sterkte meid!

4. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meid,

wat een lastige situatie.. kan me voorstellen dat je er best k*t onder voelt.

ik zelf werk ook in een "lunchroom".. overdag is het een dag zaak maar we zijn wel avonden open maar dan werk ik nooit (ivm een zoontje)
    ik persoonlijk wist niet dat je geen koopavonden mag werken, klinkt stom maar waarom eigenlijk niet ? toen ik zwanger was van de 1e heb ik diverse koopavonden gedraaid, maar dan begon ik meestal om 17.00 uur tot 23.00 uur.

van dat zware tillen. ik zou het gewoon niet meer doen, jij en je beeb zijn nu het belangrijkste, en niet die klote zware kratten met cola.
    heb je eigenlijk geen collega's ? die je zouden kunnen helpen.
    en die stoelen, ja gewoon ook laten staan, en als hij vraagt waarom niet.. zeg je luister daar krijg ik pijn aan me rug en buik van, wat heb je liever dat je me helpt of dat ik bijwijze van morgen al in de ziekte wet zit!
    ik zou de arbo ook nog eens bellen en zeggen hoe de vork in de steel zit! ..

ik ben me aant denken wat ik zal doen, maar aangezien ik erg lieve collega's heb die die zware kratten tillen.

ik hoop echt dat je baas snel "aardiger"word en begrijpelijker want zo is het voor jou echt niet leuk ...

5. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hoi hoi

nou vandaag eerst gesprek aan gegaan met me baas daar is eigenlijk niks uit gekomen ja dat ik maar wat flexibeler moet zijn en niet zo dwars moet doen en bla bla bla

de koopavonden is inoverleg met de arbo dat ik dat niet mag werken maar ook daar heeft hij dus gewoon maling aan ik moet deze vrijdag van 12:00 tot 19:00 nou halfe dag noemen ze dat maar goed ik ben akkoord gegaan na zijn uitleg en is dan ook goed weetje maar goed ik heb hem 1 vinger gegeven en hij pakt gelijk me hele hand want nu plant hij me er gelijk nog 3 bij nou daar ga ik dus niet mee akkoord wij hebben weekend hulpen voor de koopavond en de zaterdag enzo maar goed

toen ik thuis kwam ook gelijk de arbo gebeld nou die belt weer terug dus ik hoop dat die morgen bellen en dat ik dan verder kom

enne nog een vraagje hoe zit het nu met ziektewet en verlof kijken ze na wat je de laatste maand gewerkt heb of over het hele jaar

want het is nu dus zo dat ik het hele jaar gemiddelt 30 uur gewerkt heb en nu de laatste 3 weken tussen de 12 en 20 uur
    krijg ik dadelijk minder geld met verlof of kijken ze jaarlijks

nou ik ga ff koken
    bedankt
    knuffff
    1985beeb2009

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Je krijgt inderdaad geld over de laatste maand voor je met verlof ging. Als je dus tot 4 weken voor je verlof minder werkt dan zal je ook minder geld tijdens je verlof krijgen.

Ziek rond zwangerschap of bevalling

7. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey wat vervelend dat hij zo dwars is ! ik zou ook puur uit princiepe ook geen drie koopavonden werken hoor! .. je bent dan al behulpzaam dus hij mag dat ook zijn !!!

Deel Deze Pagina