Slecht slapen: wie ook?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Jane1972, Jul 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi hoi,

Ik slaap zo slecht de laatste tijd. Soms lig ik wel de hele nacht wakker! Ik slaap slecht in en wordt eem paar keer per nacht wakker. Soms ben ik dan een tijdje in 'sluimerslaap': net tussen slapen en wakker zijn in. Heel erg raar.

Ik heb 3,5 maand bv gegeven, ook 's nachts 1 a 2 keer. Maar sinds 4 weken niet meer. Misschien moet mijn lichaam daar nog aan wennen aan het nieuwe ritme? Wie heeft of had dit ook?

Ik hoop dat ik even met iemand kan mailen die dit ook heeft gehad of die dit heeft, want ik word er gek van! Overdag moet ik voor mijn kindje zorgen, en nu ben ik steeds zo moe!

Ben al naar de ha geweest, ik heb slaappillen gehad, maar dat is geen oplossing, dat weet ik. Ik heb geen postnatale depressie. Ik piekerde in het begin wel en voelde de adrenaline in mijn lijf, maar nu niet meer, nu ben ik rustiger. Ook ben ik geprikt op mijn schildklier, nog geen uitslag.

Wie oh wie herkent dit?

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Kan heel goed dat je nog even moet wennen aan het geen borstvoeding meer geven. Je hele slaapritme ligt ook overhoop als je een kleintje krijgt. Komt denk ik vanzelf wel weer goed!

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik slaap ook heel slecht 's nachts. Al vanaf de geboorte van Vigo.
    Sinds hij er is, slaap is super licht, en wordt van het minste of geringste wakker. Slaap ook moeilijk in, al duurt het de ene keer langer dan de andere keer.

Het is doodvermoeiend. Ik probeer 's middags als Vigo slaapt ook een uurtje slaap mee te pakken. Op die manier kan ik het redelijk volhouden.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ook hier een slechte slaper. Lig er soms 21.00 uur al in en 's morgens om zes uur zou ik nog uren kunnen slapen.
    Hele APK gehad: IJzer, suiker, cholestorol enz.

Nu zijn we begonnen met de Minerva (pil, maar wordt als medicijn afgegeven) voor een betere cyclus. Die van mij was erg kort, waardoor ik te vaak ongesteld was. Ook is het goed tegen ontstekingen die ik sinds mijn zwangerschap heb.

Blijven vragen bij de huisarts of hij je wilt onderzoeken....

5. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    @Dushi: maar in slaap kom je wel? Slaap je dan van 2100 uur tot 600 uur? Mijn kleine moet nog een avondflesje rond 2330/2300 uur. Dat doet mijn vriend, maar ik kan dan toch niet slapen zeg maar. En overdag kom ik ook gewoon niet in slaap! Ik baal er zo van!

@Minya: maar slaap je wel zo een paar uurtjes per nacht ofzo? Ik slaap ook heel erg licht. (Ik denk alle mamma's).

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik val enorm snel in slaap. Dan slaap ik erg licht. Soms praat ik ook en kan ik me dit 's morgens niet meer herinneren. Zodra ik die kleine hoor ben ik wakker. Meestal gaat pa eruit. Dan kom ik moelijk weer in slaap. Tegen de ochtend ben ik toch weer een uurtje in slaap gevallen en daarna mag ik er weer uit.

7. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik slaap ook erg slecht... heel vermoeiend! Meestal gaat het in slaap vallen wel aardig, maar blijven slapen is met name het probleem. Ik slaap heel licht, wordt heel vaak wakker en kan dan veelal niet meer slapen. Als de kleine wat luidere geluiden maakt, schrik ik wakker. Als ik wel diep in slaap val, wordt ik heel vroeg wakker en ga weer over in dat sluimergedoe. Overdag ben ik erg moe. Het is iedere nacht weer een verrassing hoeveel slaap ik zal opdoen.

8. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    wel fijn om te lezen dat meer meiden dit hebben. Ik word er intussen best gek van. Vannacht weer wakker gelegen: net of je liters koffie binnen hebt. Je wilt wel slapen, maar het lukt gewoon niet.

Kunnen dat ook nog 'gewoon' hormonen zijn?

Share This Page