Onze zoon van 9 maand heeft tot zeven maand 2x in de week bij opa en oma prima uit de fles gedronken. Tot hij plots geen druppel er meer uit wilde. En wrm? Werkelijk geen idee. We hebben het nog een week of drie geprobeerd en toen vond ik het wel prima. Echter vind ik het toch steeds 'lastiger' worden. Het werkt voor mij een stuk minder lekker met het idee dat hij bijna 7 uur niks drinkt, kan nooit langer dan een paar uur van huis, uit logeren is onmogelijk en zo zijn er nog wel wat onhandigheden. We oefenen nu dagelijks uit een tuitbeker (borstvoeding/sap/water) al een ruime tijd, maar ook hier wordt hij niet blij van. Soms met pijn en moeite twee slokjes. Herkenbaar? Tips?
Herkenbaar zeker,tips niet echt. Blijven oefenen en proberen los te laten. Heb je al eens een andere beker geprobeerd? De oudste wilde niet uit een tuitbeker met een zachte tuit drinken maar wel uit een met een harde tuit.een open beker? Of een rietje proberen?
Hier ook zo'n 'eigenwijs' kind! Haha! Probeer ook eens wat andere dingen. Zelf heb ik verschillende flesjes geprobeerd, tuitbekers met harde en zachte tuit, rietjesbeker, open beker... Alleen werkte het hier helaas niet echt. Ze wilde alleen drinken uit mijn glas, maakte niet uit of er hetzelfde glas naast stond, alleen MIJN glas was goed genoeg. Met veel doorzetten, drinkt ze nu eindelijk wat uit een eigen glas en een rietjesbeker. Maar moet eerlijk zeggen dat het hier nog steeds niet veel is... Succes!
Dankjewel voor de reactie's. Van de week lukte het met veel afleiding (hij vergat even in protest te gaan) om uit een tuitbeker met harde tuit te drinken. Bekertje wil die tot nog toe ook niet. Rietjesbeker is nog het proberen waard en anders idd maar niet... Al is de keus om te stoppen met borstvoeding na ong. Een jaar een btje beperkt zo