Hallo Allemaal, Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Ons meisje is het nieuwe jaar begonnen met ziek zijn, spugen, diarree. (waarschijnlijk combinatie van griep en tandjes) Ze heeft toen een hele week haar flesvoeding koud gekregen en ORS. Nu krijgt ze sinds afgelopen vrijdag haar voeding weer warm. En sinds zaterdag weer groentehap. Dit gaat normaal goed, al waren we nog niet heel lang bezig. Nu is dit echt een ramp. Na 3 hapjes, zet mevrouw het op het krijsen om vervolgens haar mondje niet meer open te doen als er een lepeltje aankomt. Als ik dan een fles geef (die ze normaal ook na de groentehap krijgt) drinkt ze die dus meteen leeg. Wat kan ik doen om haar toch weer die groentehap te laten eten?
Doorzetten............ De kleine van mij krijgt ook groentehapjes en ze wilt s'avonds haar fles niet meer alleen de groente/fruit hapjes. Ik zet gewoon door en op een gegeven moment eet ze netjes alles op zonder verder te krijsen..
Bedoel je met doorzetten.. iedere dag weer proberen? (dat doe ik al) of bedoel je doorblijven gaan met hapjes geven ook al schreeuwt ze alles bijelkaar? Ik durf haar als ze zo overstuur is geen hapje te geven.. die gaat zich zeker verslikken.
Ik zou het even laten rusten.. Een weekje ofzo, en het dan weer opnieuw proberen. Grote kans dat het dan beter gaat. Ze drinkt de fles wel goed, dus het is niet zo dat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.. Erin proppen zou ik nooit doen, daarmee veroorzaak je alleen maar dat eten op zich haar tegen gaat staan... Succes!
JA doorblijven gaan met hapjes geven ook al schreeuwt ze alles bij elkaar, op een gegeven moment zal ze wel merken dat ze het toch moet eten. Hou het alleen in de gaten dat ze zich niet gaat verslikken.De mijn heeft dit nooit gedaan,alleen alles direct weer uitgespuugd,na 1.2.3. keer doet ze dat niet meer. Succ6
Ik zou even een weekje pauze nemen. Na een ziekte zie je wel vaker dat babies even geen interesse hebben voor relatief nieuwe dingen en dat ze terugwillen naar wat vertrouwd is. Het laatste wat je moet doen is pushen met hapjes. Want dan kweek je een echte aversie en dan ben je veel verder van huis.
Bedankt voor jullie advies. Vandaag ging het redelijk. Mijn vader heeft op haar gelet vandaag. Ze heeft bij hem bijna 10 hapjes groentehap gehad. Daarna dat mondje stijf dicht. Maar schreeuwen heeft ze niet meer gedaan. Morgen ben ik er zelf weer.. eens kijken wat ze dan doet. Dwingen ga ik zeker niet doen. Dan eet ze me dadelijk helemaal niets meer. Dan maar even langer laten wennen, toch?
Ja dat vind ik ook al heel goed van haar. Ze krijgt daarnaast nog 4 flessen en ongeveer 50 gram fruit. dus iets minder groentehap lijkt mij helemaal niet erg.