Inmiddels geef ik bijna 6 maanden bv waarbij ik de laatste twee maanden 3 dagen kolf ivm werk (2x per dag, eens in de twee weken kan ik op maandag maar 1x kolven in de lunchpauze). Ik heb altijd te veel melk gehad waardoor ik een goede voorraad melk in de vriezer heb kunnen opslaan. In al die tijd kolven is het 1x gebeurd dat er geen melk uit kwam terwijl ik helemaal vol zat, geen TSR. De huisarts wilt mij geen spray geven, ik moet goed ontspannen. Daar let ik dus extra op, daarna ging het weer goed. Ik kolfde circa 200ml per keer in 30 minuten, helemaal blij dus. Nu het probleem: de laatste week gaat het opeens helemaal niet. Ik heb wel een TSR alleen voor 140ml moet ik nu 45minuten kolven. Soms komt er maar 40 ml uit. Mijn zoontje drinkt op het KDV 2x 190ml. Dat red ik dus nooit. Heb dus flink uit de vriezer moeten halen. Ik kolf met de medelda Swing die ik een week geleden heb moeten ruilen omdat de vorige defect was. De borstschelp is weer nieuw, heb het idee dat deze zich nog moet vormen (ligt het daar misschien aan?). Ik vraag me af of ik verkeerd kolf of dat m'n melk opeens terug is gelopen. Tegelijkertijd wilt mijn zoontje namelijk bij de live voeding ook langer drinken (ik geef 2 borsten, elk 10 min ongeveer) nu wilt hij zeker 30 min. drinken. Het is niet dat ie vaker drinkt. Ik voed op verzoek maar kom uit op om de 4 uur, ook 's nachts. Hij maakt er geen regeldag van om meer melk te krijgen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen? Vaker kolven of juist langer? Vaker m'n zoontje aanleggen? Hopelijk kun je mij advies geven, ik maak me wel zorgen en ik wil zo graag bv blijven geven.
Hallo, Gelukkig dat het vanzelf al weer is goed gekomen. Wat je beschrijft komt overigens wel heel vaak voor zo rond de 6 maanden , dat moeders op het werk veel minder kolven. Daar waar eerst wel 2 x of vaker gekolfd moest worden kan het in 1 dag af. De hoeveelheid is dan ook fors minder. Gelukkig gaan kindjes vanaf 6 maanden ook al wat bijvoeding nemen. Veel moeders kolven wat eactra in de avond. Zo word er met kolven een extra voedingsmoment ingebouwd om toch de flesjes vol te krijgen. Succes verder Ilse