Protocollen zijn niet verkeerd, maar ik denk dat artsen/verpleegkundigen en verloskundigen zich wel altijd af blijven moeten vragen of een protocol ook specifiek bij elk geval van toepassing is. Inmiddels heb ik wat meer duidelijkheid: Het is erg tegenstrijdig allemaal (ook door protocollen): Van de verloskundige mag ik direct na de geboorte naar huis als alles goed is. Helaas verplicht het ziekenhuis ons dat als we pas na 22.00 thuis zouden zijn we in het ziekenhuis moeten blijven tot de volgende dag. In het geval dat we er tegen advies in zelf voor zouden kiezen toch naar huis te gaan (het is natuurlijk geen gevangenis!) dan komt er een aantekening in mijn dossier dat we daar zelf voor kiezen en zij geen verantwoordelijkheid dragen voor eventuele consequenties. Na contact op te hebben genomen met mijn kraamzorgbureau (kraamzus) blijkt dat zij de intake 24 uur per dag kunnen opstarten. In dat geval mag ik van het ziekenhuis weer wel naar huis.. Allemaal erg tegenstrijdig al die regeltjes. Het gekke is dat als je thuis bevalt er ook niemand is die in de nacht je hand komt vast houden.. ik zie het verschil niet zo, maar snap dat het ziekenhuis zich wil indekken. Ik denk dat we toch gewoon naar huis gaan als dit kan, het liefst met intake thuis van de kraamzorg. Als het om enkele uurtjes gaat blijven we tot de volgende ochtend.
21.15 bevallen en om 00.15 inpakken en naar huis. Alles was goed dus we konden weg. Om 1.00 waren we thuis en was kraamzorg er ook tot 3.00 voor de opstart. Helemaal prima en zou de volgende keer het ook zo willen.
bij mijn eerste wilde ik graag een nacht blijven en dit mocht niet omdat het heel goed met me ging. ik ben om 23,00 uur naar huis gestuurd. en thuis opgevangen door kraamzorg
Misschien ligt het aan mij hoor....maar is het echt zo erg om een nachtje/paar uur te blijven? Hier vond ik het juist prettig....nou hebben ze hier prachtige kraamsuites waar de partner ook mag blijven. Wij mochten pas twee dagen later weg en ik vond dat juist prettig.
Nou ik zou het nu een ramp vinden aangezien ik nog 2 kindjes thuis heb. Bij de 1e ook een nacht moeten blijven en dat vond ik minder erg toen want dan kan evt je man indd blijven..
Van ons zoontje om 23:55 bevallen.. we mochten als alles goed was gegaan direct naar huis. Maar door de moeilijke bevalling/klem ligging met schouders.. bewoog ons zoontje 1 armpje niet en liet hij deze ook hangen, daarom moesten we blijven tot de volgende ochtend omdat de kinderarts hem wouw controleren. Hoop met de 2e ergens in de ochtend te bevallen zodat we de zelfde dag nog naar huis kunnen
Wat ik helemaal raar vind is dat ze een net bevallen vrouw naar huis sturen die wil blijven. Echt belachelijk. Snap prima dat iedereen naar huis wil. Maandag doormiddel van een spoedkeizersnede bevallen. Laatste nacht van verblijf ziekenhuis moest ik op een zaal liggen, wat een hell! Geen oog dicht gedaan. Was echt in staat om kruipend naar huis te gaan. Wilde heel graag naar huis, was ook dol gelukkig toen ik mocht. Maar het was zwaarder dan ik dacht om mijn zoon te moeten achterlaten. Hij zal nog weken/maanden in het ziekenhuis moeten blijven... Bij een eventuele volgende, zou ik meteen na een bevalling met een gezonde baby naar huis willen.