Hallo allemaal. Heb een vraagje. Heb nu sinds vorige week erge last van mn rug en mn rechter ribben en mn rechterbeen. Kan het zijn dat ze me daarom eerder zullen willen strippen? Heb nu ook af en toe last van soort krampen onderin mn buik. Zit er in een week tijd helemaal doorheen... Ze zouden het zowiezo eerder proberen ivm kerst maar dat zouden ze dan pas rond de 20e gaan proberen.... Groetjes
Volgens mijn VK had het strippen bij een eerste kindje vaak pas zin na 41 weken. Bovendien moet je al minimaal 1 cm onsluiting hebben, anders kunnen ze niet in de baarmoeder om het vlies los te maken. Ik had al een heel klein beetje ontsluiting, maar nog geen cm. Ze heeft wat gewurmd daar, maar jongens jongens, dat deed écht pijn!!!! Dat wil je echt niet! Ben voor de tweede keer gestript door de gyn, met 2 cm ontsluiting en dat deed geen pijn. Beide pogingen hebben overigens niet geholpen, ben met 41+ 6 ingeleid... Je kunt de VK dus vragen, hoop voor je dat het al kan! Succes met de laatste loodjes!
hay dat is erg vervelend zeg!!! ik was bij de tweede ook bij 39 weken helemaal klaar ermee! kon niet meer van de bekkenpijn en emotioneel zat ik er echt doorheen. toen hebben ze gestript en 2 dagen later was onze dochter geboren et 39 weken en 3 dagen!! bij de derde ook gestript,wel 3 keer,maar zij bleef zitten tot 42 weken:x:xdus ik hoop dat je verloskundige je een handje wil helpen en dat het effect heeft,want dat is niet altijd zeker! veel succes en zet em op meid
Bij onze dochter was ik 2 weken overtijd en heeft ze me ook gestript en toen had ik ook al iets ontsluiting toen is ze binnen anderhalf uur geboren. dus hopen dat het bij de 2e even iets eerder kan
Ik ben van de 3e gestript met 39 weken omdat mijn broer een paar dagen na mijn uitgerekende datum ging trouwen. Ik had toen al wel 2 cm ontsluiting maar het strippen heeft niet geholpen. Wel wat krampjes gehad en veel slijm verloren maar verder niets. Gewoon de week erop 40 dagen + 4 uur bevallen in slechts 2,5 uur van m'n zoontje. Het hangt van je verlos af of ze het wil doen, daar zijn ze allemaal anders in. Sommige praktijken hebben gewoon de regel dat het pas vanaf precies 40 weken mag. Ik hoop voor je dat ze het toch doen!
Het ligt inderdaad aan de situatie en de verloskundige. Ik ben van de eerste gestript met 41+3 en 3 uur later begonnen de weeen. Bij de tweede ben ik ingeleid dus tijdens het inleiden nog 2 keer gestript. Bij deze heb ik al weken last van voorweeen en omdat ik er al twee heb rondlopen raak ik langzamerhand uitgeput. Vorige week hebben ze gekeken maar was ik nog niet te strippen, alles zat nog potdicht. Woensdag gaan ze weer kijken of ze kunnen strippen. En als je inderdaad al te strippen bent is het geen garantie dat het ook echt gaat beginnen hoor!!! het werkt alleen als je lijf en ukkie er klaar voor zijn. Succes en gewoon vragen.
Ja ik begrijp inderdaad dat je lichaam en de kleine uiteindelijk er klaar voor moeten zijn. Ga het morgen gewoon vragen en dan maar even kijken hoe het zal lopen.
Vanaf 40 weken mag je dit ook proberen: YouTube - Acupressure Points to Induce Labor/ Labor Induction: leg and foot points. Ik heb het al een paar keer eerder gepost, maar ik ben zo benieuwd of het bij iemand gaat helpen. Haha!! Dusse.... drukken maar!
Ik wou ook heel graag gestript worden, en ze wilden het wel doen maar er was miks te strippen, bmm lag nog te hoog...
Ben toen ik 38 weken en 5 dagen was gestript, had toen 1 cm opening. Zou de volgende dag worden ingeleid. Ben die ochtend wel mn slijmprop verloren, en heb na het strippen de hele dag krampen in mn buik gehad.
Ik ben gestript met 39.4 weken omdat ik zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was. Ik had al 1 cm ontsluiting, een paar uur later begonnen de weeen en de volgende dag is mijn zoontje geboren.
Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige en zij gaat mij dan als het goed is ook strippen. Ben benieuwd!
IK wordt waarschijnlijk donderdag gestript maar mijn vraag is doet het erg zeer?. en kunnen je vliezen trouwens breken als ze je aan het strippen zijn?. Moet ik een droge broek mee nemen is dus eigenlijk een beetje de vraag
Hoi, Ik ben al 2 keer gestript ( mijn vorige zwangerschappen) en nog nooit zijn de vliezen gebroken tijdens het strippen, maar denk niet dat het onmogelijk is. ik zou wel een inlegkruisje meenemen je kan na het strippen wat bloed verliezen. Doet het pijn? tsja, moeilijk. lekker is anders maar ik heb het niet als pijnlijk ervaren. je moet zo goed mogelijk ontspannen. echt je benen open laten vallen zeg maar en gewoon ontspannen doorademen. ik vind het nooit pijnlijk. succes!
kun je daar om vragen om gestrippen teworden? ik moet volgende week weer naar de vk, ze hebben wel tegen me gezegt als het later werd dat ik infus zou krijgen later dan de bevaling datum. ik nu steeds wat last van krampen en de klein ukkie is soms ook wat druk voel af en toe een stomp. morgen al weer 39 weken. gaat snellie. jullie allemaal strekt bij het strippen.
Je kan het vragen maar meestal doen ze het niet zomaar.. Bij mij is het omdat ik al 3 wkn niet slaap.. en mijn bloeddruk schiet iedere week meer omhoog en eigenlijk wil ze het tegen gaan dat ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis.. vandaar dat als ze me kan strippen morgen. het gedaan wordt. Bedankt vor de tip van het inlegkruisje . Man lief gaat mee.. zie het niet zitten om te rijden met de auto.. vind auto rijden nu zoooo eng