Niet serieus genomen worden door arts!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myrthe, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoon is begin deze week geholpen aan zijn amandelen.
    De eerste dagen gingen goed echter eergisternacht begon hij zich te verslikken. Dit meerdere keren per nacht, hij wordt dan echt benauwd en hapt naar adem. Mijn vriend vond hem dan erg uit zijn mond ruiken. De eerste nacht denk je ach het kan gebeuren. De tweede nacht ook regelmatig dit gehad. Vanmorgen toen ik op zijn kamertje kwam zag ik allemaal bloed om zijn mondje en om zijn neusje. Ik heb daarop de afdeling gebeld en ben doorgestuurd naar de EHBO. Hier hebben ze zijn longen beluisterd en zijn keel nagekeken. De co assistente gaf aan dat je kon zien dat het uit beide zijn neusgaatjes kwam en het dus niet een simpele neusvat is gesprongen. Afijn overleg met de kno arts gehad uit een ander ziekenhuis (geen idee waarom,waarschijnlijk geen een aanwezig in ons eigen ziekenhuis) de arts gaf aan dat hij het niet verontrustend vind nav haar verhaal. De co assistente gaf aan als het weer begon te bloeden of hij koorts kreeg wij moesten bellen.

Wij zijn nog geen tien minuten thuis en het begon al, dus wij naar de ehbo in het andere ziekenhuis waar de arts ook was. Hij zag niks bijzonders en kon ons geen antwoord geven op het verslikken en bijna stikken.
    Op dat moment was ik gerustgesteld en wij gaan naar huis...

Om zes uur vond ik hem erg warm en dacht nee hè het zal toch niet...
    En jawel hij heeft verhoging, hij had 38,5 maar ik kon hem niet goed temperaturen omdat hij dat ding eruit perste iedere keer dus ik gaf het op.
    Ik heb de ehbo weer gebeld omdat dit mij ook is gezegd vanmiddag door de co assistente bij koorts bellen. Ook heeft hij minder als 200 cc gedronken een geen plasluiers meer.

Belt de kno arts uit het andere ziekenhuis mij terug en zegt, zonder mij aangehoord te hebben gelijk. Ik heb hem vanmiddag gezien en maak mij geen zorgen! Ik snap ook niet waarom u hem temperatuurt... Ik werd echt boos en gaf aan dat ik bel omdat mij dat die middag is aangegeven en ik zijn koorts opnam omdat hij warm aanvoelde en niet omdat ik wilde dat hij koorts zou hebben. Ook heb ik hem gezegd dat ik mij niet serieus genomen voel en dat het jongetje wat hier nu ligt een ander jongetje is als wat hij vanmiddag heeft gezien... Hij zei ik kan niks voor jullie doen en je belt de huisartsenpost maar...

Ik voel me zo machteloos, hij wilde geen antwoord geven op mijn vraag waarom hij nu ineens koorts heeft en ook niet op mijn vraag wat is dat benauwde nachts dan? Het enige wat hij zegt is ik maak mij geen zorgen! Aan de telefoon....

Nu lig ik samen met mijn zoontje boven en jawel hoor het roggelen en benauwde gevoel begint weer, er loopt iets in zijn keel en dan hoor je hem naar ademhappen... Ik durf nu de hap niet te bellen uit angst om als een overbezorgde moeder neergezet te worden..

Misschien ben ik dan wel ook overbezorgd nu...

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Eh, wat kan jou het schelen hoe je overkomt...?

Bellen!!!!

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik zou dus echt wel de huisartsenpost bellen hoor!
    Snap dat het niet prettig voelt! Sterkte en beterschap voor je zoontje

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    ik zou zeker weer de hap bellen
    opbellen en zeggen: ik kom nu met mijn zoontje naar jullie toe omdat..... ik eis dat jullie naar hem kijken

dat schijnt te "werken"..zelf nooit gedaan maar mn buurvrouw wel

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Maar goed als jullie het bovenstaande lezen is het dan ook een reden om mij ongerust te maken? En moet ik niet gewoon die arts geloven op zijn woord?

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    het klinkt niet gezond lijkt mij..

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Tja ik zou me wel ongerust maken zo met die koorts die hij erbij heeft gekregen en heb dan zoiets beter een X teveel...

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hij is nu weer eventjes rustig maar zodra hij weer gaat luchthappen pak ik hem op en gaan we maar.... Je wordt best onzeker van zo iemand...

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zou ook de HAP bellen. En eisen dat je langs mag komen. En anders zou ik ook gewoon gaan en zeggen dat je niet weg gaat voor er een arts naar hem gekeken heeft.

Je bent zijn moeder en jij weet het beste of het goed met hem gaat of niet. Als hij nu zieker is dan vanmiddag, dan zou ik ook willen dat er gewoon opnieuw naar hem gekeken wordt.

10. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou een filmpje maken van hoe hij er thuis uitziet en dan bellen en erheen gaan. Misschien dat hij telkens een bloedinkje krijgt als hij gaat liggen?

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen hoor. Dan vinden ze je maar een overbezorgde moeder!

En die reactie van die arts vind ik echt belachelijk! Zo jammer dat sommige artsen soms zo arrogant zijn dat ze denken dat ze iemand van over de telefoon kunnen diagnosticeren. Bah.

Heel veel sterkte en beterschap voor je mannetje!!

12. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik zou wel de huisartsenpost bellen, maar absoluut niet EISEN dat je langs mag komen, zoals sommigen suggereren. Als je dat doet wordt je inderdaad bestempeld als overbezorgd, én terecht. Tuurlijk, hij is niet lekker. Tuurlijk, die KNO-arts had hem even opnieuw moeten zien. Maar EISEN? Het kind van TS is niet aan het doodgaan! Daarnaast zou dit het eerste contact met de huisartsenpost worden, dus waarom dat dan meteen op hoge poten zou moeten? Zij hebben toch niets misdaan?

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier zat ik ook aan te denken..

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee gelukkig is hij niet aan het doodgaan, bah wat een nare verwoording!
    Ik eis verder ook niks maar wil wel serieus genomen worden, zijn eigen kno arts zou dit ook nooit tegen mij gezegd hebben en mij op deze manier hebben behandeld...

Hij gorgelt en hapt momenteel niet, wel voel ik dat hij warm is en koorts heeft. Hopelijk heeft de arts gelijk en is het morgen voorbij..

15. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hap bellen.

dat hij koorts krijgt is niet normaal (nabloeden trouwens ook niet)

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik hoop voor je dat je inmiddels netjes te woord gestaan bent bij de HAP. Overbezorgd of niet dat zou ik echt aan mijn laars lappen ... als jij denkt dat het niet goed is dan is dat zo .... Sterkte

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Het gaat er niet om of de HAP iets heeft misdaan, het gaat er om dat TS twijfelt of het goed gaat met haar kind. Tuurlijk begin je het gesprek dat je graag wilt dat een arts naar je kind kijkt, maar als ze dat afhouden (wat ze op de HAP niet vaak doen, is mijn ervaring), dan zou ik er toch meer druk achter zetten als je je veel zorgen maakt. Dat kun je eisen noemen of je geeft het een ander naampje, maar waar het op neer komt is dat je wilt dat je kind gezien wordt door een arts.

Ik heb jaren terug ook eens bij een vervangend huisarts gezeten die vanaf de andere kant van de tafel dacht te kunnen beoordelen dat het allemaal prima ging met mijn dochter omdat ze nog kon lachen. Hij deed mij af als 'overbezorgde moeder', zei dat ook letterlijk. Mjah...de volgende dag later lag ze in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen... Daar heb ik zelf ook van geleerd, als ik nu twijfel, dan houd ik vol. Ik ben haar moeder, dus dat is, in mijn ogen, ook mijn taak.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Verhoging zou ik niet zo vreemd vinden als dit 1 tot 2 dagen na de ingreep plaatsvind. Maar niet nu na 6 dagen nog. En met wat je omschrijft was ik sowieso naar de hap gegaan.

Ik herken dit totaal niet van toen bij mijn zoontje de amandelen eruit gingen.

Sterkte, hopelijk valt het toch mee.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hoe gaat het nu?

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Na een turbulente nacht,vanmorgen de hap gebeld, verhaal verteld en wij mochten langskomen. De arts heeft hem goed onderzocht en gaf ook aan dat wat zijn collega betreft het niet netjes was....

Het blijkt dat onze zoon pech heeft en naast zijn amandelen een virusje heeft opgelopen wat de koorts veroorzaakt en misschien door het hoesten iets gesprongen is. Hij hoorde niks in zijn longetjes en zag niks in zijn keel. Wel gaf hij aan dat morgen de koorts weg moet zijn anders zou een ab kuurtje wellicht verstandig zijn.

Deel Deze Pagina