vriezer kapot! Alle voorraad weg... En nu?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bwoe, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al beschrijft, is mijn hele melkvoorraad verloren gegaan door een kapotte vriezer. Ik ben een enorm slechte kolver dus om deze voorraad op te bouwen heb ik wekenlang iedere dag gekolfd. Als ik naast de gewone voedingen kolf haal ik er maximaal 20cc uit, ongeacht syntocinon neusspray, dubbelzijdig elektrisch, enkelzijdig elektrisch, handkolf of met de hand afkolven. Meer dan 2x per dag kolven heb ik nooit gedaan omdat ik 2 kindjes heb en ik daar gewoonweg de tijd niet voor heb.

Als ik op mijn werk kolf ter vervanging van een voeding haal ik er in een half uur zo'n 100cc uit. Gelukkig maar, want hiermee redden we het bij de oppas!

Morgen gaat mijn zoontje naar de gastouder omdat ik moet werken, maar ik heb dus geen voeding meer op voorraad en drie volledige voedingen afkolven ga ik nevernooit redden. Ik moet dus kunstvoeding gaan geven, maar nu gelijk dus het probleem; hij lust het niet! Het gaat natuurlijk maar om 1 dag, want op deze dag kolf ik weer af en heb ik (krap) genoeg voor een volgende keer oppassen.
    Ik heb Friso hypoallergeen gekocht. Ik heb tussendoor geprobeerd te geven en op een moment dat hij zeker honger had; hij weigerde pertinent.

Ik word hier wel een beetje wanhopig van, want hoe moet dit nu morgen? Ik heb al gekeken of ik morgen thuis kan blijven maar dit gaat niet lukken. En ik kan ook niet naar huis om de voedingen te geven. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? En wat was jullie oplossing? Zal ik proberen een ander merk/soort voeding te geven? En welke raden jullie dan aan? Welk merk benadert de smaak het meest?

Alvast bedankt

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hoe oud is je kindje, hoeveel en welke voeding neemt hij bij de gastouder.

Ik kolfte wel dan niet af maar mijn dochter wijgerde ook pertinent kv (volledig bv) maar met bambix er door wilde ze het wel, misschien dat je op die manier de middagvoeding op kan lossen?

3. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij heeft nog nooit iets anders dan bv gehad, ook bij de oppas. Hij is te jong voor bijvoeding, nl 3,5 maand!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt nog een hele dag de tijd. Dus nu even om de twee uur kolven, zodat je zoveel mogelijk bij elkaar sprokkelt!
    Je zoontje zal dan misschien morgen wat minder meekrijgen, misschien kun je eerder naar huis, zodat hij maar 2 voedingen hoeft en je de derde weer zelf kunt geven?

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    kan je het beetje wat je hebt niet aanvullen met KV? dat het gemixt is?

6. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag in totaal 55cc. kunnen verzamelen. Lang niet genoeg dus! En ik kan niet eerder naar huis, die 3 voedingen zijn al best krapjes...

Mengen met KV? Is dat een optie? Lijkt me niet heel ideaal? Gaat dat niet extra klonteren oid? Ik zou het zonde vinden als hij dat vervolgens ook laat staan. Dan verspil ik mn borstvoeding weer! Zou natuurlijk met 10cc kunnen beginnen...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, ik zou de mm eerst laten geven. Maar goed, je hebt nu al 55cc en de dag is nog niet voorbij!
    Probeer bij de volgende voeding eens je kind aan de ene borst en de kolf op de andere borst te zetten. En als je kind klaar is met de ene borst, kolf en kind van plaats laten wisselen.
    Doe datzelfde morgenochtend ook bij de ochtendvoeding.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Vanacht kolven? En morgen vroeg dat waren mijn opties bij hè 1 e kindje ik kan namelijk ook niet tot weinig kolven helaas

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    wanneer is je vriezer kapot gegaan?

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    je kan ontdooide lek namelijk 24 uur bewaren in de koelkast.
    dus misschien kan je dat nog gebruiken?

11. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :)

Ik kolf nu na iedere voeding. Dan haal ik er zo'n 8-10 cc uit. Ik geef nog om de 3 uur, ook 's nachts dus dan ga ik vrolijk verder. Ik denk dat ik in totaal op zo'n anderhalve voeding uit ga komen. Maar beter iets dan niets! Ik zal de oppas instrueren om kleine flesjes te geven zodat hij hopelijk de schade gewoon bij mij in kan halen. Is hij echt niet troostbaar, dan maar KV aanbieden. Misschien zoveel honger dat hij dan wel pakt?

De vriezer is waarschijnlijk al enkele dagen niet op temperatuur geweest aan de vissticks te zien... Ik heb hem pas helemaal schoongemaakt waardoor ik helaas geen tekenen heb gezien dat hij kapot was (lekkend water). Hij was gelukkig aardig leeg. Alleen de kroketten, frietjes en vissticks zijn verloren gegaan. En uiteraard mijn voorraad borstmelk waar ik een potje om heb lopen janken :(

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn nachtmerrie!!
    Brr!

Maar over je voedingen van morgen:

Je hebt niet kolfrecht, maar VOEDrecht.
    Je mag zelf weten (in overleg met je werk) of je het als kolf- of voedtijd gaat gebruiken. Dwz dat je ook later kan beginnen of eerder weg kunt gaan. Als je 8 uur werkt, mag je 2 uren gebruik maken van je voedrecht.

Misschien dat er toch iets mogelijk is?

Verder:
    - bij de gastouder eerst morgenochtend voeden. Dat scheelt misschien weer een kwartier reis- en afscheidtijd.
    - als je uit je werk komt direct daar aanleggen ipv thuis pas
    - kan je gastouder op je werk langskomen op het moment dat je eigenlijk zou kolven?
    - kan je zelf naar je gastouder gaan om halverwege de dag te voeden?
    - kan je man met je kindje ff naar je werk komen om halverwege de dag je kindje te laten drinken?

Misschien zit hier nog wat bruikbaars tussen voor je?

Heb je trouwens misschien een vriendin waarvan je voor de volle 1000% zeker van weet dat ze nul komma nul ziektes heeft en ook bv geeft?
    Als zowel jij als zij er een goed gevoel bij hebben vragen of je wat melk mag?

Ik ben 1000% schoon van ziektes (zit in een IVF traject en daarbij is HIV en hepatitus check verplicht) en heb derhalve zo'n drie week terug weer een bloed check gehad.
    Misschien heel gek, maar mocht je hier in de buurt wonen en niemand kennen van wie je eventueel, indien je dat zou willen, moedermelk zou willen ontvangen, zou je hier wel een zakje mogen ophalen.
    Ik weet het, het is een gek aanbod, maar gezien je wanhoop wil ik het je toch aanbieden.

(Ik zet mn woonplaats hier niet op het forum, indien je het zou willen, dan moet je me maar ff een PB sturen).

Veel succes met kolven!!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt beter TIJDENS een voeding kolven of niet meteen na een voeding, maar een half uur later. Dat geeft vaak een betere opbrengst.

Deel Deze Pagina