Ik lijk niet op mijn moeder hoor

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zei vroeger altijd dat ik nooit zo zou worden als mijn moeder. Dat eeuwige gewauwel op mijn verjaardag over hoe laat ze weeën kreeg. Of hoe hele bevalling tot aan het drolletje wat per ongeluk meekwam toe smakelijk werd verteld. Hoe ze sentimenteel zei dat de tijd zo snel ging en natuurlijk de vraag of ik mijzelf al echt een jaartje ouder voelde kon niet ontbreken.

Maar... hier zit ik dan op de bank. Zoonlief is nu twee jaar oud en ik zit na te denken hoe ik rond deze tijd zenuwachtig door het huis liep, omdat de eerste weeën zichzelf aankondigde. Ik kan het nog niet aan hem kwijt, dus dan maar hier.
    Stiekem weet ik ook diep van binnen. Dat ik (tegen al mijn eerdere voorspellingen in) op mijn moeder ben gaan lijken.

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoezo herkenbaar!?:)

Mijn moeder ook ieder jaar: Nou, x jaar geleden had ik mijn koffertje al klaar staan want ik zou de volgende dag opgenomen worden omdat je te klein bleef, maar toen begonnen de weeen... Ik: jahaaaaa... mam, zucht... dat ga ik dus nooooooooooit doen! ;) En toen werd mijn zoontje twee (en over een maand of vier 3) hahahaha!

En gefelicteerd met je zoontje! :)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heeeeeel herkenbaar!!!

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Herkenbaar! Hier dan nog niet met kinderen maar oh, ik heb altijd hard geschreeuw ik lijk niet op mijn moeder!!! Nu miet ik toch eerlijk toe gaan geven dat dat wel een beetje zo is, niet met alles maar sommige dingen wel.. Ach, ik zal hetzelfde tegen mijn kinderen zeggen later:D en nu kan ik zeggen: ik ben trots dat ik op m'n moeder lijk! En nu maar hopen dat mijn kinderen dat later ook zeggen:p tenzij ik een draak wordt, dan mogen ze me afsch.. Ohnee:p

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Lol herkenbaar!

Ik ben op bevrijdingsdag jarig en krijg ook ieder jaar standaard grapje te horen: " ja, het was een echte bevrijding!" ;)

Maar idd ik stalk mijn man ook met bevallingsverhalen op verjaardag -ach :p

6. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lijk heel veel op mijn vader, niet alleen uiterlijk maar ook qua karakter, niet altijd even leuk.
    Maar sinds ik zelf moeder ben betrap ik me erop dat ik toch ook best veel van mijn moeder weg heb.
    Dat had ik nooit verwacht! Ha ha

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik lijk op mijn moeder en ik ben er trots op!

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik pak mijn moeder gewoon terug. Net maar lekker mijn bevallingsverhaal aan haar verkondigd hahaha. Nu vind ze het nog leuk, over een jaar of 10 niet meer :D.

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Yup, heel herkenbaar. Ik dacht ook altijd dat ik precies mijn vader was, tot ik zelf moeder werd. Zelf stukjes opvoeding sluipen er zomaar stiekem in, wat me dan pas maanden later opvalt.
    Of opmerkingen tegen mijn zoontje maken en dan bedenken "die opmerking ken ik toch ergens van?"
    Ach, ik hou van mijn mams dus wat maakt het uit?

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mijn mam zei pas ook dat ze dingen terug zag.... maar ze was niet met alles even blij ;)

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ohh zo herkenbaar.. Mn duim aflikken en Dex zijn snoet poetsen, dat was wat ik heb GEZWOREN nooit te doen.. En nu betrap ik mezelf er regelmatig op..

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zoo herkenbaar. Ik ben op eerste kerstdag jarig en hoor haar bevallingsverhaal al bijna 26 jaar.

En ik doe precies het zelfde lol.
    Nu hoef ik hem haar niet te vertellen ze was er twee keer bij haha

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik lijk qua uiterlijk op mijn moeder. Qua innerlijk niet en daar ben ik heel blij om en ik doe er alles aan om dat zo te houden.

14. Nati

Nati Niet meer actief

Ik wou dat mijn moeder mij haar bevallingsverhaal kon vertellen, maar ze is ruim 5 jaar geleden overleden en toen was ik nog niet met kinderen bezig, dus hadden we het er eigenlijk nooit over. Nu vraag ik me vaak af hoe het voor haar was, zwangerschap, bevalling en opvoeding en zo.

Maar ieder jaar en in elk detail hoeft dan ook weer niet, en zeker niet op mijn verjaardag!! Kan me goed voorstellen dat dat heeeeeel irritant is voor jullie, hahaha.

Ik lijk trouwens ook wel in heel veel dingen op mijn moeder en zeker nu ik zelf moeder ben herken ik veel van haar in mezelf en daar ben ik juist erg blij mee. En ik hoop dat mijn dochter later net zo blij is met mij als haar mama als ik ben met mijn mama! :)

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jaaaa ook ik lijkt heel veel op mijn moeder ( zou het daarom ook zo vaak botsen )
    Ja als ik mezelf hoor praten tegen de kids is heg net alsof ik haar. Tegen mij hoor praten toen ik klein was ...

Deel Deze Pagina