Ik zal allereerst even mijn verhaal uitleggen voordat ik de echo foto neer zal zetten. Ik heb sinds het verwijderen van mijn spiraal in 2012 een onregelmatige cyclus. Nu is mijn eerste dag van de menstruatie afgelopen cyclus 7 april geweest, dezelfde dag bij de gyn geweest en gestart met chlomid 50 mg gestart. Op dag 16 een positieve ovulatietest, 23 april is dit geweest. Op 5 en 6 mei erge kramen gehad snachts en was er van overtuigd dat ik ongesteld zou worden! Op 7 mei een positieve test en clearblue gaf 1-2 weken aan. 13 mei een clearblue test met 2-3 weken. 20 april weer een mooie test met 3+. Op basis van mijn eigen berekeningen zou ik dan vandaag 7 weken moeten zijn. Helaas erge krampen sinds voor NOD en dit zat me toch niet lekker. Mochten vandaag langskomen op de triage en kregen een inwendige echo. Op de echo was niet veel te zien en nu thuis kan ik er ook niet veel wijs uit. Ze heeft het vruchtje gemeten en deze was 2,3 mm. Dit zou betekenen dat ik pas 4-5 weken zwanger zou zijn op dit moment of dat het vruchtje gestopt is met groeien. Graag wil ik van een van de verloskundige hier hun mening wat zij maken van deze echo. Volgende week 2 juni mochten we terug komen om te kijken of het vruchtje al gegroeid was, maak me erg zorgen..
Goedenavond, ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van de echo. Het kan zijn dat je minder ver zwanger bent dan je zou verwachten, maar helaas is het ook goed mogelijk dat het vruchtje gestopt is met groeien. Het vruchtje is erg klein ivm de vruchtzak. Ik hoop dat ik er naast zit en dat je aankomende dinsdag een goede echo hebt. Ik ben benieuwd! Succes en sterkte toegewenst! Groetjes Monique