Na zwangerschap afvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by MommyLove85, May 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyLove85

Sep 22, 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Na mijn zwangerschap wil ik echt gaan afvallen ,ben nu veel te zwaar.
    Dit voelt niet lekker, iedere keer als ik in de spiegel kijk, denk ik: Ben ik dat?
    Dit is natuurlijk niet van 1 zwangerschap.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn, hoe viel jij af en wat deed jij er aan en hoe lang deed je er over?

Er zullen vast meer mensen zijn naast mij die willen afvallen.

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier nog iemand met hetzelfde voornemen :)

Ik ben van plan om dit te doen door gezond te eten en te sporten (hardlopen). Hopelijk met het gewenste effect!

Succes!

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik ben in allebei mijn zwangerschappen 25 kilo aangekomen. Wat deed ik eraan: borstvoeding geven, ik kan daar niet tegenop eten, heb lange kinderen die de +2 lijn volgen. Bij mijn eerste zat ik na een half jaar 5 kilo onder mijn startgewicht, en bij mijn tweede zit ik nu ook nog steeds 5 kilo onder mijn startgewicht, ze is nu 11 maanden. Moet nu wel gaan uitkijken, want ik eet dus superveel, en ze begint nu steeds meer van haar vaste voedsel te eten. Bij mijn zoon kwam ik toen wel weer aan (toen was ik wel erg mager, dus was niet erg), nu ben ik wel blij met de 5 kilo extra eraf, dus mag zo blijven ;). Heb nu een klein vallende maat 38, voor de zwangerschap een echte maat 38 (bij 1m73, dus prima).

4. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ik woog eind vd zwangerschap 75!! Kilo bij ren lengte van 1.56 vlak na de bevalling rond de 70 en toen ik begon met afvallen in januari woog ik 67. Ik zit nu rond de 58 kilo dus ben zo'n 9 kilo kwijt en wil er nog 6 kwijt.:)

Ik sport 3x per week en probeer zoveel mogelijk gezond te eten met veel eiwitten en minder koolhydraten of iig langzame. Sta nu even stil dus hoop over een tijd weer een dalende lijn te zien.

5. MommyLove85

Sep 22, 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo als ik dat zo lees, dan zal ik al blij zijn met jullie gewicht :)
    Hier dus zwaar overgewicht, dus moet er echt wel 30 kilo af of zo.
    Zou weer net zo slank willen zijn als voor mijn trouwen. Dus voordat ik kinderen had. Of dat gaat lukken?

Sporten moet zeker gebeuren, alleen....moet even kijken hoe ik dat ga doen straks met 3 kids en onregelmatig werk.

Eten inderdaad aanpassen, is hier de laatste tijd drama. Eet te weinig, maar wel fout.

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik heb jaren niet "gezien" dat ik te zwaar was. Mijn eet patroon viel wel mee, vond ik zelf.
    Een gesprek met een collega heeft de knop doen omzetten.
    Binnen 8-9 maanden ben ik 20 kilo afgevallen. Ik wil nu nog 5 kilo eraf, maar merk dat ik daarvoor nog harder mijn best moet doen.

Ik heb het in fases gedaan.
    Ik ben begonnen om de frisdrank te verbannen, dit heb ik een paar weken gedaan. In die periode verdriept in eten. Ik schrok toen ik wist hoeveel calorieën er bijv. in een zak m&ms zaten.
    Nadat ik frisdrank vrij was, heb ik mijn eetpatroon omgegooid. Geen ongezonde snacks, normaal ontbijten, gevarieerde lunch en tussendoortjes.

De laatste fase was sporten, ik ben 3x per week gaan hardlopen en later 1x per week de trappen op bij snowworld.

In de winterperiode heb ik het sporten buitenshuis even gelaten voor wat het is en deed ik thuis wat oefeningen.

Nu ben ik 1 jaar verder en nog steeds op gewicht. Begin van het jaar was ik weer 3 kilo bij gekomen. In die periode heb ik weinig opgelet, veel verjaardagen dus lekker eten. Dus dan moet ik weer even de pas op de plaats en dan zijn die kilo's er ook in no time weer af.

Ik ben van mening dat je iets moet vinden dat bij je past en dat je kan volhouden. Ik heb jaren geleden eens een crash dieet gedaan. In een korte tijd raakte ik 6 kilo kwijt, maar kwam er binnen no time weer 10 aan.

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik zie dat hierboven borstvoeding geven als manier van afvallen genoemd staat. Bij mij werkte dat niet. Ik ging pas afvallen na de borstvoedingsperiode.
    Voeding en bewegen, zijn de beste opties qua afvallen. Gewoon dagelijks een uur pittig gaan wandelen, baby in doek of wandelwagen, ouder broertje of zusje op (loop)fietsje mee.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik ben net bevallen, maar wil straks ook echt gaan afvallen. Er moet wel ruim 20 kilo af. Ik wil in ieder geval elke dag een stuk lopen. En gaan letten op mijn voeding.

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Ik wil ook afvallen. niet zozeer de kilootjes eraf maar meer mijn overtollige zwangerschaps vel kwijt.

Ik had bedacht me buikspieren aanspannen als ik aan het lopen ben en daar een beetje mee spelen :p en weer vaker de hond uitlaten. Maar ik zit elke x aan die kleine vast (BV) en ik gebruik dat stiekem ook wel als excuus dus ik moet gewoon van me luie hol afkomen.

Gezond eten probeer ik ook maar ontbijt en middag eten vergeet ik vaak. En soms eet ik teveel snacks omdat dat even snel tussendoor kan. ook dat is me kind haar schuld haha.
    Ik hoop dat als me eigen ritme er weer goed inzit dat het dan al een stuk beter gaat. Maar ik wou eigenlijk ook gebruik maken voor me BV tijd.

Dus ik lees even mee voor andere goede tips.

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ow heel herkenbaar dit! Gisteravond tijdens het douchen bedacht ik me hetzelfde en overwoog ook een topic te openen hierover.

Wil straks ook zeker 20 kilo kwijt! Maar poeh hoe moet ik dat doen!! Ik ben echt een jojo op dit gebied! Hoop straks echt de knop om te kunnen zetten en een fitte, energieke moeder die lekker ik haar vel zit te kunnen worden!

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen. Vaak wordt het op motivatie gegooid maar dat is niet alles! Ik ben echt wel gemotiveerd! Maar heb helaas ook last van impulsiviteit en een "kortetermijn behoeftebevrediging" hierdoor gaat het vaak mis.

Een lesje zelfdiscipline is hier nog wel nodig ben ik bang

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    548
    113
    Ik ben na drie kinderen 40 kilo afgevallen. In anderhalf jaar tijd. Als je m'n verhaal wilt lezen, check m'n link maar😀

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ga straks ook weer aan de slag. Ben 165 en woog vorige zoner 80 kg! Ben toen gaan opletten op mn eten, wel gewoon eten maar weinig foute troep en veel vullende dingen uit kiezen. Toen afgevallen tot 70, 60 was mn streven maar raakte zwanger. Dus zo meteen de draad weer oppakken. Ga alleen wel echt heeeeel erg hard huilen als ik weer bij 80 moeten beginnen hoor. 😭😰

13. MommyLove85

Sep 22, 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zonnetje3, wij kunnen geloof ik elkaars hand schudden. Hier hetzelfde. Daarnaast een man die van lekker snoepen houdt. Gisteren nam hij bijv. heel lief een zak chips mee voor mij en zichzelf. Alleen erg blij was ik niet, want wil dit gewoon niet in huis hebben.
    Weet heel goed hoe ik gezond moet eten enzo, daar ligt het niet aan.

Tina, ik ga zeker je link lezen.Ben erg benieuwd!

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier deed na de bevalling de borstvoeding zijn werk. Helaas na de borstvoeding veel gaan snacken en snoepen dus nu ook wat kilo's te veel. Ben nu 3 kilo kwijt met gezond eten en ga vanavond beginnen met sporten.

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier het geluk dat mijn man mee doet met de strijd dit deed hij voorheen niet en hij heeft het echt wel nodig gezond te eten. Hij at veel te weinig.

Dat scheelt echt in je eentje is het ect zwaar natuurlijk wil je geen snoep in huis. Die zak chips is lief bedoeld maar helpt je echt niet

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik had "geluk" dat mijn schildklier compleet van slag raakte en ik binnen 4 wk nog dunner was dan voor ik zwanger werd. Eerste 38 kilo aangekomen, 43 afgevallen.

2e 29 kilo aangekomen en 33 afgevallen binnen 4 wk
    Daarnaast platte buik en ben van goed elastiek denk. Ook bijna geen striemen. Nee mag niet klagen. Helaas wist ik het toen niet van de Schilklier waardoor ik erg lang zo heb rondgelopen. Toen 1 jaar medicatie en medicatie vrij geweest 4 jaar zonder dat het terug kwam. Nu weet aan de hormonen omdat Schilklier weer van slag was ;( en nu dus zonder zwangerschap maat waarschijnlijk door mijn spiraal. Nu 65 kg en 1.80

17. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Ik heb vanalles geprobeerd na de bevalling van de jongste... uiteindelijk kwam ik alleen maar aan en zat ik bijna tegen de 90 kg aan vorig jaar zomer...
    Toen vond ik Weight Watchers en ben sinds 14 september 25 kg kwijt!
    Dit is eg geen dieet maar een lifestyle💪
    Nog 9 kg te gaan wolalala

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bij de eerste had ik echt moeite met eten. Kreeg bijna niks vast gehouden. Nette 7 ponder. Na 6 weken 5 kilo lichter dan ervoor. Bij de tweede kon ik niet stoppen met eten. Deze was bijna een kilo zwaarder met hetzelfde termijn. Nu met bv heb ik een trek. Echt verschrikkelijk. Meneer groeid ook 2 keer zo snel als de oudste. Ik wil niet slank worden. Maar gewoon weer een beetje in verhouding zijn. Nu heb ik hele gespierde armen met een laag vet eromheen waar ik me aan irriteer. Ik probeer vooral het eten te structureren wn. Eetbuien te voorkomen. Zodra de bv periode voorbij is ga ik er wat meer tegenaan.

19. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 7 maanden geleden bevallen van mijn jongste.
    Op het van de zwangerschap woog ik 99. Echt enorm dus, bij een lengte van 1.73 cm.

Ik voelde mij de hele zwangerschap rot over en ben eigelijk gelijk de dag van bevallen begonnen met een gezond eetpatroon en enkel water/thee drinken. Oh ja en ik drink 1 kopje koffie dagelijks.
    Ik heb tot 5 maanden borstvoeding gegeven en toen was ik inmiddels 35 kilo kwijt en zelfs 14 kilo lichter als voor mijn zwangerschap.

Inmiddels bijna 7 maanden en geleden en hoewel ik niet meer zo fanatiek ben als in het begin val ik nog wel af, ik weeg nu 62.7 kilo.
    Ik doe nog wel 3 x p week aan krachttraining.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Na 2 zwangerschappen waren er aardig wat kilo's aan blijven zitten maar eigenlijk was ik ervoor al te zwaar.

Maar wat ik ook deed ik kwam er niet vanaf.

Ik besloot op een dag dat het genoeg was, ik ging van mezelf houden zoals ik was en vooral zorgen dat ik heel gezond werd. Ik wilde vooral een leuke, energieke, fitte en gezonde moeder zijn. Welke maat ik daarbij had maakte me niet uit.

Gezond eten was al mijn passie maar nu beet ik me er helemaal in vast.
    Inmiddels is het zelfs mijn werk maar ik ben dus helemaal plantaardig gaan eten en binnen een half jaar had ik maat 36/38.

En 5 jaar later is dat nog steeds zo en ik voel me beter dan ooit.

Behalve nu dan want ik ben net zwanger en moe en misselijk.
    Maar het maagzuur etc dat ik bij mijn vorige zwangerschappen had is er nu ook niet meer.

Voor veel mensen klinkt het als super extreem, geen vlees, kaas, melk etc maar eigenlijk is het het gezondste dieet dat er is en er is ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek dat dit onderbouwt. Maar helaas willen de meeste mensen dit niet horen.

Ik heb er ook over geschreven op mijn blog, kun je ook mijn voor en na zien als je dat leuk vind ;)

Veel succes!

Transformatie ofwel voor en na – Jessica Moreno

Share This Page