Nuvaring

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door speeters, 10 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik zou de nuvaring

  1. zeker en vast aanraden! Hij is me goed bevallen!

  2. wel aanraden, maar je moet goed opletten dat er niets foutloopt

  3. niet aanraden, ik vond hem erg vervelend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi iedereen!

    Binnen 3 maanden zou ik geoppereerd moeten worden onder volledige narcose, de gyn raadde ons dan ook aan om tijdens de komende maanden terug even anticonceptie te gebruiken, omdat de operatie anders niet zou kunnen doorgaan (wat wel erg belangrijk is). Spijtig genoeg moet de kinderwens terug even de koelkast in :(

    De pil wil ik liever niet meer, en een (mirena)spiraaltje liever ook niet (omwille van ethische redenen). Nu heb ik wat informatie opgezocht over de nuvaring, en dat lijkt me wel wat, al is het wel erg duur.

    Maar nu had ik nog enkele vraagjes aan gebruiksters van de nuvaring:
    -Hoe ervoeren jullie het gebruik van de ring?
    -Heb je geen problemen dat de ring tijdens het sporten, zwemmen, ... verdwijnt of naar buiten komt?
    -Hoe snel geraak je die ring nu eigenlijk kwijt? Ik las op verschillende site's dat de ring bij 'een grote boodschap' wel eens naar buiten gedrukt zou kunnen worden en verdwijnen zonder dat je het opmerkt.
    -Wordt de ring ook niet 'vies' als je hem een hele maand inhoudt? (Ik zag al beelden voor me van een besmeurde en niet zo frisse ring aan het einde van de derde week :oops:)
    -Hebben jullie meer of minder last van afscheiding?
    -Is de menstruatie meer of minder geworden?
    -Ik stel me voor dat als je de ring er even uithaalt voor het vrijen, en hem nadien weer indoet, hij er gewoon weer uitglibbert door het sperma in de vagina?

    Sorry voor de minder smakelijke vraagjes, :oops: maar ik wou graag zo goed mogelijk geinformeerd zijn voor ik eraan begin ;)

    Bedankt!
     
  2. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik heb bijna 2 jaar de nuvaring gebruikt (van tevoren ongeveer 8 jaar de pil) en zal proberen antwoord te geven op je vragen;
    -Hoe ervoeren jullie het gebruik van de ring?
    Heel fijn. Ik heb nergens last van gehad. Op mijn bureaublad had ik een zandloper (aanmelden via www.nuvaring.nl) en ook via sms en mail kreeg ik tijdig bericht van in- en uitnemen.
    -Heb je geen problemen dat de ring tijdens het sporten, zwemmen, ... verdwijnt of naar buiten komt?
    Nergens last van gehad. Ook niet met zwemmen, de sauna, of andere sporten...
    -Hoe snel geraak je die ring nu eigenlijk kwijt? Ik las op verschillende site's dat de ring bij 'een grote boodschap' wel eens naar buiten gedrukt zou kunnen worden en verdwijnen zonder dat je het opmerkt.
    Nog nooit gebeurd...
    -Wordt de ring ook niet 'vies' als je hem een hele maand inhoudt? (Ik zag al beelden voor me van een besmeurde en niet zo frisse ring aan het einde van de derde week :oops:)
    Nee, helemaal niet. Waar zou ie vies van moeten worden dan?
    -Hebben jullie meer of minder last van afscheiding?
    Ik had altijd redelijk veel afscheiding... met nuvaring nog steeds evenveel.
    -Is de menstruatie meer of minder geworden?
    Bij mij helemaal hetzelfde gebleven.
    -Ik stel me voor dat als je de ring er even uithaalt voor het vrijen, en hem nadien weer indoet, hij er gewoon weer uitglibbert door het sperma in de vagina?
    Dit heb ik nooit gedaan, dus zou 't niet weten. Bij mij bleef het allemaal netjes zitten...

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;).
     
  3. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hmmm... drie keer... dat was ook niet de bedoeling ;).
    Hoe krijg ik die andere twee weg?
     
  4. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Heel erg bedankt Ienieminie, ik heb al veel aan je antwoordjes!

    Voor die dubbeltjes kun je misschien best even een pb'tje naar een moderator sturen met deze link en vragen of ze er een aantal willen weghalen ;)
     
  5. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

    Wel een goed idee dat je deze topic geopend heb.

    Ik heb hem 1 dag ingedaan en gelijk de volgende dag eruit gehaald. Ik ben zo bang dat ik de ring niet meer eruit kan halen.

    Hoe zit het dan met het vrijen? wordt ie niet naar boven geduwd?
     
  6. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    -Hoe ervoeren jullie het gebruik van de ring?

    Ik vond het inbrengen niet zo'n probleem, maar het ding er weer uit hengelen vond ik erg lastig... (vooral gezien mijn nagels, brrrr :( hoe kort ze ook zijn, fijn is het niet).

    -Heb je geen problemen dat de ring tijdens het sporten, zwemmen, ... verdwijnt of naar buiten komt?

    Nee, nooit gehad.

    -Hoe snel geraak je die ring nu eigenlijk kwijt? Ik las op verschillende site's dat de ring bij 'een grote boodschap' wel eens naar buiten gedrukt zou kunnen worden en verdwijnen zonder dat je het opmerkt.

    Is mij nooit gebeurd.

    -Wordt de ring ook niet 'vies' als je hem een hele maand inhoudt? (Ik zag al beelden voor me van een besmeurde en niet zo frisse ring aan het einde van de derde week :oops:)

    Viel erg mee.

    -Hebben jullie meer of minder last van afscheiding?

    Dat weet ik niet meer, het is al een tijdje geleden.

    -Is de menstruatie meer of minder geworden?

    Weet ik ook niet meer.

    -Ik stel me voor dat als je de ring er even uithaalt voor het vrijen, en hem nadien weer indoet, hij er gewoon weer uitglibbert door het sperma in de vagina?

    Hmmm, nooit geprobeerd...

    Ik vond het grootste nadeel van de ring dat je een verhoogde kans op een schimmelingectie hebt, en dat was mij van tevoren niet verteld... Ik heb er in het jaar dat ik de ring gebruikte drie gehad en ben er daarom ook mee gestopt!
     
  7. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Interressant topic, want ik moet ook tijdelijk weer aan de anticonceptie, maar waar ik me nou zo'n zorgen over maak is: Moet je hier ook zo erg van ontwennen en ontpillen?
    Weet iemand hoe lang dit kan duren?
     
  8. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    succes ermee...
     
  9. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi DeeLight, ik antwoord maar even op je vraagje vermits er niet veel reactie komt : ;) naar wat ik gehoord heb, moet je niet echt 'afkikken' van de ring, omdat het maar een kleine hoeveelheid hormonen is die dan nog plaatselijk afgegeven wordt. (Daarom dat je de ring ook maar max 3 uur zult mogen uitlaten). Ideaal denk ik, als je snel weer wilt 'ontringen'.

    Bedankt voor de succeswensen en de antwoordjes! :D
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo ienieminie,
    ik heb ze voor je weggehaald, in de toekomst kan je inderdaad het beste even een berichtje aan ons sturen, dit kan heel makkelijk met het meest rechtse 'knopje" bovenaan in je bericht.
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wie weet van de Belgische dames of deze vorm van anticonceptie wordt vergoed door het ziekenfonds?
    Ik wil graag van de pil af en de Nuvaring lijkt mij erg makkelijk, ik betaal nu per 3 maanden 30 euro aan de pil dus niet veel.
    Ik begreep dat die ring nogal duur is namelijk.
     
  12. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb het zelf eens nagezocht een tijd geleden en bleef het duur vinden! Hier vind je de lijst die de overheid opgesteld heeft ivm terugbetaling van anticonceptie. Mijn ziekekas houdt zich aan deze bedragen, de meeste waarschijnlijk.


    NUVARING Organon België
    3 vag. ring 37,80 (oorspr. kostprijs) 7,56 (tussenkomst) 30,24 (zelf te betalen)

    Dus je moet toch nog 30,24 euro zelf betalen voor 3 ringen! Wat ik te veel vind in vergelijking met de pil waar ik voor 3 strips maar 6 euro betaal. Nu ik zie dat je 30 euro betaald voor 3 maanden, is de ring voor jou niet duurder. (Maar je neemt wel één van de duurste pillen ;) )
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Bedankt voor je antwoord Speeters!

    Ik heb de Yasmin pil en ja die is wel duur.
    Maar ik ben er niet blij mee, ik vergeet hem zo vaak dat ik echt zo snel mogelijk een ander alternatief wilt.
    Dus morgen ga ik naar de dokter en vraag ik de NUVA ring. :D (als ik daar voor in aanmerking kom natuurlijk ;) )
     
  14. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ah leuk, laat je weten hoe het je bevalt? Ik twijfel ook ngo altijd ;)
     
  15. Hester

    Hester Niet meer actief

    Wanneer mag je precies met de nuva ring beginnen na de bevalling? Ik heb 'm al in huis, maar nog geen menstruatie gehad na de bevalling. Wie weet of ik er al wel mee kan beginnen en vanaf wanneer is hij veilig?
     
  16. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je kan hem het beste op de eerste dag van je eerste nieuwe ongi indoen.
     
  17. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    @speeters: beetje laat maar toch bedankt voor je reactie!

    Ben ff tijdje weggeweest
     
  18. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb hem meteen in gedaan, ik was wel aan de pil maar ben daar meteen meegestopt en die ring ingedaan.
    De dokter zei dat het net zo goed beschermd en dus weinig verschil maakt.
    Tot nu toe bevalt hij prima , heerlijk geen geslik van de pil meer ( maar ja heb hem pas 4 dagen ;) )
     
  19. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb hem ruim 3,5 jaar gebruikt en met veel 'plezier'. Weinig tot geen problemen mee gehad!

    Nog nooit gehad. Ik ging regelmatig zwemmen, reed iedere dag paard, regelmatig sex.... maar nooit problemen gehad.

    Dit heb ik dus nog nooit gehoord en zelf ook nog nooit meegemaakt. Wellicht poept zo'n iemand dan ook verkeerd en zet ie teveel druk. Volgens mij moet zo'n iemand een mega druk op zijn hoofd en anus zetten en krijgt zo'n iemand ook eerder aambeien door het persen.

    Zelf controleerde ik af en toe onder de douche of ie er nog in zat en dan haalde ik hem er even uit en spoelde ik hem af onder het water. Vooral na de sex deed ik dit even. Maar het is niet noodzakelijk. Overigens... de afgifte van de hormonen gaat 4 weken door. En door de eigen bijdrage die erop zat hield ik de ring altijd 4 weken in. Dus ik werd minder ongesteld dan menig ander mens. 4 weken ring in, 1 ringvrije week waarin ik zo'n 1,5 dag ongesteld was.

    Nooit iets van gemerkt.

    Veeeeeeel minder en ook niet pijnlijk.

    Ook hier heb ik nooit last van gehad!
     
  20. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dank je wel voor je uitgebreid antwoord! Ik ga het volgende week toch eens met mijn gyn overleggen!
     

Deel Deze Pagina