Kinderwens & oproepkracht

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anneee, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneee

Anneee Nieuw lid

23 jun 2014
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik en mijn man hebben een ontzettend grote kinderwens, er is alleen een probleem. Ik werk in de thuiszorg als oproepkracht. Ik werk nu gemiddeld 30 uur per week. Ik krijg heel vaak in de ochtend te horen dat ik die zelfde avond nog moet werken. In het weekend zou ik geen opvang nodig hebben omdat mijn man dan thuis is. Maar s avonds ben ik dan opvang nodig van 16:00 tot ongeveer 18:00, ik werk dan tot 23:00 en mijn man zou ons kindje dan weer rond 18:00 kunnen ophalen bij de opvang. Wij kunnen financieel niet rond komen als ik alleen de weekenden zou gaan werken. Mijn man heeft ook niet de mogelijkheid een vast dag in de week vrij te nemen. Dit is het enige wat ons nu nog tegenhoud. Hebben jullie misschien ideeën om dit op te lossen? bij kinderdagverblijven heb je niet de mogelijkheid in de ochtend pas door te geven dat je die avond opvang nodig hebt. Ik denk ook niet dat een gastouder zo flexibel is voor 2 uurtjes. alle ideeën zijn welkom!

Anne

2. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    #2 Romyvs, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Hoi Anne!

Je zou is kunnen kijken naar een gastouder(bureau). Die zijn over het algemeen goedkoper dan kinderopvang, flexibeler (ook in avonduren) en je krijgt gewoon kinderopvangtoeslag.

viaviela.nl (aanrader)

3. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een super lieve gastouder die in mijn ogen erg flexibel is. De ene week is onze zoon er 's ochtends en de andere week 's middags. Dit kan ik altijd met haar overleggen. Ik ben bij haar wel verplicht om 4 uur per dagdeel op te nemen (maar omdat onze zoon maar 1 dag in de week daar is, andere dagen opa's en oma, vinden wij dat niet zo'n probleem).
    Vraag dit dan ook zeker goed na en wat Romyvs zegt benader viaviela zij kunnen je hierin goed adviseren

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Misschien kijken naar kinderopvang voor piloten en stewardessen? Die moeten soms ook standby staan...

5. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons op de kdv zijn er flexplekken voor dit soort situaties

Deel Deze Pagina