Lastig dat je je zo voelt.. Maar vind je topictitel ook wel een beetje overdreven.. Ik ben een stukje zwaarder dan jij.. Striae op mn buik en borsten... Mn cup E is ook niet meer zo stevig als het ooit geweest is.. Mar als jij qua uiterlijk opgegeven bent wat ben ik dan? Als je vriend zegt dat hij blij met je is, laat dat stukje dan ook los. Dat jij met jezelf niet blij bent is iets anders.. Stel jezelf een realistisch doel.. Die striae is balen maar dat is er nou eenmaal.. You're a tigress you have earned your stripes.. Las ik laatst ergens en vond het een mooie uitspraak.. Maar de kilo's kunnen eraf dus ga daar dan voor.. En omdat ik een dikkerd ben moet ik ook mijn haar en make up maar niet meer doen? Beetje rare uitspraak..
Zo heb jij even last van ontzwangerhormonen... Je kindje is een half jaar oud en dat was precies de periode waarin ik mij erg kut over mijzelf voelde. Maar overal is wat aan te doen. Ga afvallen desnoods met behulp van een fysio. Je hebt het zelf in de hand. Striae is niks aan te doen maar als je het vet op je buik weer kwijt vent en je spieren weer strak zitten lijkt dat ook al minder erg. Met kwijnen in zelfmedelijden schiet je niks op. Step Up voor jezelf, en je zoontje.
Wat rot dat jij je zo voelt. Toch ben ik het wel eens met de bovenstaande dames. Zoals TinaTeenslipper al schreef: Eigenwaarde en verzorging zijn veel belangrijker dan putjes, streepjes en te veel kilo's. Aan dat laatste kun je trouwens wel wat doen. Ik zie dat je ongeveer een half jaar geleden bevallen bent. Het is met een baby misschien lastiger om een goed moment te vinden, maar toch: ga lekker sporten. Sowieso zul jij je door de lichaamsbeweging al beter voelen. (Je maakt endorfine aan. En het is ook gewoon een lekker en trots gevoel als je jezelf weer even goed in het zweet heb gewerkt.) En als je daardoor wat kilo's kwijt raakt en je buik weer wat strakker krijgt, is het mooi meegenomen. Kies dan wel een sport die je leuk vindt (of in ieder geval zo leuk mogelijk, als je niet echt een sport-liefhebber bent) En liefst iets in een club. Of misschien kun je een vriendin of collega meekrijgen. Bij een 'anoniem' fitness-centrum waarbij je zelf bepaalt wanneer je komt en gaat, haak je toch sneller af. Kom op, je rot voelen en balen van je uiterlijk mag best. Maar doe er wat aan en je zult zien dat je over nog een half jaar al heel anders tegen jezelf aan kijkt en een veel beter gevoel zult hebben.
Ik voel me opeens moddervet na dit te lezen! Ik weeg nu ook rond de 70 met mijn 1.65.. Maar ipv te ' zeuren' kan je ook gaan sporten! Ga ik ook doen over een tijdje. Soms als ik me ' lelijk' voel ga ik lekker tutten lekker douchen benen scheren nagels lakken uur onder de douche en dan gaat het wel weer en vind ik mezelf weer even geweldig haha.
Zal eerst even zeggen , dat het afvallen natuurlijk al in me op is gekomen . Ik heb erge vitamine D en b12 gebrek . Ik krijg nu eerst vitamine D shots iedere week , en daarna als het nodig is b12 . De dokter vind de b12 niet nodig omdat het in mijn bloed ziet en nog niet op me weefsel ookal is hij echt erg laag . Ik ben 2 maanden terug op dieet gegaan 2x een boterham en een bordje avond eten meer niet . Ik viel geen gram af . De dokter verklaarde dat dit goed door mijn vitamine D gebrek kan komen . Ook ben ik echt erg duizelig door de vitamine gebreken en minder eten vind ik daardoor erg lastig omdat ik echt gauw ligt in mijn hoofd wordt . Mam1991 , bedankt ! Fijn om herkenning te lezen ! Mamapeetje , bedankt voor je reactie ! Wat knap dat je EX obesitas patiënt bent . Mag ik weten hoeveel je nu weegt ? Mijn zoontje is trouwens al bijna 8 maanden ! "je bent zoveel meer dan de paar kilo's meer dan je weegt als vroeger" bedankt doet me goed !!! Miss, Bedankt voor je bericht doet me goed . Moet mezelf inderdaad is een schop onder me kont gaan geven . Knap dat je zoveel bent afgevallen mag ik vragen hoeveel je nu weegt ? Wendy, Bedankt . Ze zijn volgends mij inderdaad wel met andere dingen bezig . Bij mij is het niet naar achter maar ik ben zeg maar geknipt door me binnenste schaamlip heen inplaats van erachter is er tever naar voren geknipt nu bestaat me schaamlip een soort uit 2 delen . Jeetje graad 4 , dat moet heftig geweest zijn . En jou vriend weet dat jou lichaam hard heeft gewerkt om hem papa te maken,en dat kilo'tje meer zal hem niet veel schelen. Maar hij zal wel willen dat jij gewoon lekker jij bent" dankje doet me goed . Eef80 , fijn om herkenning te lezen maar rot dat jij je ook zo voelt. Mag ik vragen hoeveel jij weegt ? Haha het gaat er daar van onder zowizo nooit meer hetzelfde uitzien als je een kind heb gehad dat had ik inderdaad al door . Alleen tjah bij mij zie je er ook dat ik geen 18 meer ben , maar ik ben pas 21 dus dat klinkt wel stom . Gien, nog meer herkenning . Wel vervelend dat je je ook zo voelde en fijn dat je er bovenop bent ! Ik zit ook op het moment te wachten dat ik het licht zie en mezelf een schop onder me kont geef , maar op een een of andere manier lijkt dat moment maar niet te komen .. Hmm . Mag ik ook vragen hoeveel jij weegt ? Erg he dat ik dat aan iedereen vraag . (ben best lang bezig geweest met typen gaat nogal langzaam op me iPhone , dus als er in de tussentijd berichten bij zijn gepost negeer ik ze niet meer heb ik ze nog niet gelezen)
Laat ik maar niet vertellen wat een schade ik heb na de bevalling. Totaal ruptuur en endeldarm eruit plus kringspier aan gort (die je ontlasting ophoudt). Was al ingeknipt maar lag can voor af aan open tot achterin. Heb mega striae overal, met name mijn buik. Na de bevalling 3 uur ok, en de boel geopereerd en gehecht, toen m'n dochter 8 weken was stopte m'n kringspier ermee en werd ik incontinent. In maart wederom m'n hele totaal ruptuur open, wederom een nieuwe kringspier gemaakt met spier uit m'n buik, dus een enorme buikwond. Daarna m'n vagina tot anus weer gehecht. E het ergste van alles, een tijdelijk stoma oo m'n buik aangelegd stukje darm op m'n buik, uit m'n buik dat poept zodat er van onderen niks gebeurd. In juni stoma opgeheven en mega grote buikwond en open gat, wond moet zelf dichten wegens ontlasting die eruit kwam (kan een tennisba, in zo diep en groot is de wond). Niet te vergeten m'n 3 operaties in m'n medisch traject, 3x een laparoscopie, dus al met al op vagina 3 littekens, in m'n navel 3 littekens, onderin m'n buik 3 littekens, nu links een stoma litteken en links een mega grote open wond dat een litteken wordt, volop striae en een vagina dat er niet meer uitziet.... Tja, snap je onzekerheid en verdriet helemaal! Maar mij boeit het niet zo, heb m'n dochter ervoor terug die gezond is, en kan zelf weer normaal m'n behoeften doen,
Jeetje joh, je bent 21... denk je nou echt dat mooi zijn aan de buitenkant zit? Ik vind het erg oppervlakkig wat je schrijft. Ook erg dat je vriend je niet naakt mag zien. Denk je nou echt dat hij het erg vind dat je wat bent aangekomen? Daar kun je wat aan doen trouwens. Rot dat je je zo voelt, maar jeetje... ik vind het wel erg oppervlakkig overkomen, sorry dat ik het zeg, bedoel het niet kwetsend. Wat ik ermee wil zeggen is , dat er meer is in het leven dan een paar kilo extra en wat straie op je heupen.
Heb ook wel foto's Ger vergelijkenis, maar zijn best "schokkende" foto's van een open wond, dus beter niet.... Ben het eens met de andere, snap je verdriet, maar het hoort er bij sommigen bij, je kleintje is gezond en je vriend vindt je mooi hoe je bent.
Pff meid wat een hel zeg...En dan nog het feit je mannetje te moeten missen.. Dan boeien die striae en blubbertjes hier en daar idd geen ene reet (sorry voor de woordspeling ) Maar wat heerlijk om zo'n prachtig meisje te hebben.. Dikke knuffel en muchos respect voor jou!
Ik wilde niet reageren, maar doe het toch... Wat een gezanik en gejenk! Na een half jaar?? Er zijn echt veel belangrijkere zaken om je zoooo enorm druk over te maken! Tuurlijk mag je onzeker zijn en de meesten van ons hadden een flubberbuik... Maar please geef het de tijd zeg! En je titel.... Ik zou jou de titel DramaQueen van vandaag willen geven!
Mensen die gaan overlijden, die zijn opgegeven. 2 boterhammen en een bord warm eten is niet veel. Je hele stofwisseling gaat op zijn gat en natuurlijk val je niet af. Je lichaam houdt alles vast, die denkt; er komt niets meer, dus interen die hap. Ik zou een diëtiste in de arm nemen en een paar rondjes heel hard gaan rennen.
Je zegt dat je op dieet bent gegaan en dan 2x een boterham at en bordje avond eten? Dit is natuurlijk niet goed. Ga eens langs een dietiste en laat je voor lichten of zoek op internet. Als je zo weinig eet is het logisch dat je je slap voelt. Ik zou zeggen kijk eens in het topic: Het leed dat afvallen heet - in de lounge. Daarbij alleen jij kan iets aan deze situatie veranderen. Geef jezelf een schop onder je kont en doe iets aan je rot gevoel.
ja hoor, ik weeg 74 kilo, ben in januari begonnen met afvallen, het gaat niet hard maar ben nu 7 kilo kwijt!
Bedankt voor de reacties ! Zal zo de rest even doorlezen ga eerst even verder met me zoontje en gaas voor het raam plakken zodat hij misschien beter kan slspen met de hitte . Ik wou het gewoon even kwijt op een moment dat het erg op kwam breken dus het zal zeker ook voor sommige meiden overdreven over kunnen komen . Ik las ook een bericht over borstkanker en tuurlijk vind ik dat veel erger en snap ik op het moment van lezen van zo een bericht niet waar over ik nou zeur . Maar het motiveert me ook niet heel erg want ik denk dan steeds wat maakt uiterlijk uit als je maar gezond bent omdat ik het zo erg vind voor die mensen , en dan maakt me uiterlijk me dus even totaal niet meer uit wat ook niet goed is want ik wil er wel verzorgd uitzien (dit klinkt vast heel vaag , kan het niet goed uitleggen) . En tuurlijk ben ik echt heeeeeel dankbaar voor mijn gezonde zoontje . Maar ik voel me gewoon zo buitengesloten , vroeger had ik dezelfde maat als me moeder, me schoonzus , vriendinnen (die er na me zwangerschap toch al bijna niet meer zijn) en we leende kleren en shopte samen . Ik heb trouwens meer gewogen als nu voordat ik afviel en 54 ging wegen , het was me ook gewoon eindelijk gelukt na 2 jaar . Ga zo de rest even doorlezen .