Ik vind het ongepast om een titel als "ik ben opgegeven" te gebruiken terwijl het enige is dat mis is met TS een vertekend zelfbeeld omdat ze haar platte buik niet meer heeft. Opgegeven betekent dat je binnen korte tijd overlijdt, lijkt me bij TS niet écht het geval.
Daar gaat het toch helemaal niet om of TS liever borstkanker zou willen of het lichaam wat ze nu heeft. TS voelt zich niet goed in het lichaam wat zij heeft daar brengt de borstkanker van jou vriendin weinig verandering in. En TS voelt haar lichaam opgegeven en zo kan zij zich best voelen.
Joh...ts zit er waarschijnlijk even doorheen. Voelt zich verdrietig en zet in alle emotie dit topic neer. Oke..verkeerde woordkeuze misschien, maar we zijn allemaal mensen hoor! Met emoties en foutjes. Niet op alle slakken zout gaan leggen.
Als ik je topic lees denk ik; grijp jezelf bij elkaar en doe er wat aan! Wees blij dat je gezond bent en een man en kind hebt! Zijn er genoeg op de wereld die niet gezond zijn en met je willen ruilen. Heb zelf een mega litteken van boven m'n navel tot net boven m'n doos zeg maar. Tuurlijk is het niet mooi, maar kan me er niet druk om maken. Doe er wat aan en denk positief meid!
Ik zeg toch ook dat haar topic titel anders zou kunnen. Wellicht zou je een aanpassing kunnen vragen TS? Waar ik me aan 'irriteer' is dat mensen het dan blijkbaar ook nog eens nodig vinden om haar probleem te bagatelliseren. Het is voor haar erg genoeg. Natuurlijk staat het tot niets in verhouding met jouw vriendin die opgegeven is. Wat ik overigens heel erg vind. Maar TS schiet er niet zoveel mee op om te horen dat ze dat soort verhalen maar eens moet gaan lezen om nog eens na te denken over haar situatie.
Even als moderator; Om verdere discussie te voorkomen heb ik de topic titel aangepast. Hopelijk vindt je hem passend ts, en stuur me anders even een pb .
Pff wat erg kan me voorstellen dat de topic titel dan in een verkeerd kilgat kan schieten ondanks dat ts het vast niet zo heeft bedoeld of er bij nagedacht. Heel veel sterkte voor je vriendin en familie .
Ts ik herken jou probleem heel erg. Hier ook zelfvertrouwen van 0 en zeer onzeker en flink negatieve zelfbeeld. Ben wel flink zwaarder dan jou maar ken ook flinke dames met gewoon zelfvertrouwen en beter zelfbeeld. Het is echt iets wat in je hoofd zit. Ik heb.me zelf nog niet kunnen toe zetten om er iets aan te doen maar zou wel veel beter zijn. Hoop dat je snel weer beter in je vel voelt, wellicht kan de huisarts je doorverwijzen zodat je er hulp bij kan krijgen. (Zou eigenlijk ook mijn eigen advies moeten opvolgen :/)
Haha is goed weet dat ik eigenlijk hulp hiermee moet zoeken maar weet niet waarom ik mezelf daar niet toe kan aanzetten. Ik zoek altijd veelste laat hulp.
In principe mag ik eigenlijk niet klagen. Maar ook ik voel me minder sexy dan voor de kids. Mijn figuur is niks veranderd. Ik ben nu maatje 34...alhoewel dat wel een maat meer mag. In tegenstelling tot de meeste vrouwen ben ik minder gaan wegen na mijn zwangerschappen. Vroeger was ik maat 36. mijn borsten zijn van cup b naar een cup a gegaan..... heb 3 jaar borstvoeding gegeven. ..en na de borstvoeding heb ik met tranen voor de spiegel gestaan...zo plat was ik. Het is wat bijgetrokken, maar het blijft een plat voorgevel. Ik heb een platte buik zonder striemen dus daar ben ik nog steeds happy mee. Benen: jaaaa hier ook spatadertjes. Kleine blauwe gesprongen adertjes. .. achterop mijn bovenbeen een grote blauwe! Het lijkt op een grote blauwe bloeduitstorting Ben blij dat ik nu mijn benen kan bruinen, dan valt het veel minder op. al met al....mijn borsten, daar heb ik soms wel moeite mee. Het gaat wel steeds beter. Voel me gewoon zwaar minder vrouwelijk zonder volle borsten. Denk dat iedere vrouw wel iets heeft!
Bij mij is na bijna anderhalf jaar pas de knop omgegaan en ik ben er heel blij mee! Ik ben nu zo'n anderhalve maand bezig (ongezonde tussendoortjes laten vallen en veel fietsen) en ben al wat kilootjes kwijt. Heb vorige week een broek gekocht in een maat kleiner,dat was helemaal een goede stimulans natuurlijk! Meid,gewoon beginnen en je zult zien dat je lichaam stilletjes aan weer veranderd.
Had mijn verhaal kunnen zijn, ik ben ook van een mooi figuur naar een minder fraai figuur gegaan door mijn zwangerschap waarbij ik +35 kg ben aangekomen. Was ook 75 kilo na mijn bevalling maar weeg nu weer 60 kilo...drie jaar later. Echt, als je er zo mee zit, probeer dan af te vallen, ik ben heel lang blijven steken op 65 kilo en nu blijf ik een beetje hangen rond de 60 kg. Wellliswaar ben ik niet meer zo mooi strak als vroeger, maar dat ideaal heb ik opgegeven, heb er een mooi kind voor terug. Ieder kilootje dat je kan afvallen geeft resultaat.
Als de dokter zegt dat afvallen nu moeilijk is door het vitamine D tekort, dan zal je even moeten wachten tot je resultaat gaat zien. Probeer naast die injecties ook veel buiten te zijn. En nu alvast beginnen met een gezond eetpatroon kan nooit kwaad, en daar bedoel ik niet alleen 2 boterhammen en avondeten, dat is echt te weinig. Verder zou je ook een half uur per dag kunnen bewegen. Dat hoeft niet veel te kosten. Fietsen, wandelen, hardlopen bijvoorbeeld. Op youtube zijn veel workout video's te vinden. bijvoorbeeld van Jillian Michaels, heel populair hier, er is een clubje ook genaamd 30 Day Shred als je wat steun en succesverhalen zoekt. Ikzelf ben daar 18 cm mee kwijtgeraakt, had al jaren niet gesport. Andere workouts die ik nu doe zijn van Tone It Up, bijna elke dag een half uur. Blogilates is ook wel interessant, als je haar stem kan uitstaan.
ga sporten en let vooral op je eten laat de snoeptussendoortjes staan.. Ben zelf ook nog bezig om 6 kilo kwijt te raken en heb ook een zebra op de buik daar zeg je u tegen en het hangt maar goed heb er een hele lieve dochter voor terug gekregen. ik ben zelf vorige maand weer begonnen met evi en heb een abbo lopen bij de sportschool waar ik nu geen gebruik van maak met dit mooie weer. succes
Je bent nog maar 21?! Laat het er niet bij zitten maar word lekker fanatiek in het afvallen en je lijf weer strak krijgen. Kijk naar je einddoel, je weet dat je het kunt, je was immers eens zo. Vandaag beginnen! Het hoeft echt niet allemaal zo te blijven zoals het nu is. Ik heb 4 kids, en allemaal bv gegeven. Ben weer maat 34/36, redelijk strakke buik, cup b bleef cup b maar mooier zijn ze er idd niet van geworden. Maar he..90% vd tijd draag ik toch echt gwn kleding dus zie je er niets van. Kom op!
Wat onzettend naar dat je je zo voelt! Ik heb je eerdere topictitel niet gelezen, maar vind het onzin dat er hier dames zijn die beweren dat je geen reden hebt tot klagen of zeuren zoals zij dat noemen.En oppervlakkig zou ik het ook niet noemen, want onzekerheid blijft nooit oppervlakkig. Zou inderdaad even kijken naar de mogelijkheden voor een borstverkleining. Daarna beseffen dat je zeker wel de moeite waard bent jezelf de juiste verzorging te geven. Ga lekker sporten of kom in ieder geval in beweging en een goed gevoel zal vanzelf al komen. Maak een afspraak bij de kapper en laat je mooi opmaken bij Douglas. 2 boterhammen en een hapje avondeten is voor niemand goed natuurlijk! Ga meer eten, 5 a 6 keer per dag, en kies voor gezonde producten. Je bent het echt wel waard, ook met extra kilo's en striae!!
Ik ben ook erg onzeker geworden na de zwangerschap. Ik was ook 55 kilo, na hier hard voor gewerkt te hebben. Ik ben zo'n 35 kilo aangekomen, vrij snel al 25 kilo kwijt geraakt. Ging weer richting een mooi gewicht, inmiddels weer begonnen met roken, en stopte hier weer mee. Nu ben ik zelf 5 kilo zwaarder dan enkele maanden na mijn bevalling. Zit nu dus op ongeveer bijna 15 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Ik heb nog steeds een gezond gewicht, maar ben zo ontzetten ontevreden. Ik wil graag of de fiets rinhting een meer gaan om te gaan zwemmen, maar ga gewoon niet omdat ik niet wil dat bekenden mij in bikini zien, en kijk ik balend naar de laatste vakantiefoto's.. Te absurd gewoon! Heb mezelf wel bedacht niet iedere vakantie en zomer met dit gevoel geconfronteerd te worden, en wil niet over 10 jaar denken: 'Mens, had toen niet zo moeilijk gedaan, want nu hangt alles nog veel meer!'.. Ik ben dus 3x per week in de sportschool te vinden, loop 2/3 keer per week hard via een schema, probeer zoveel mogelijk clean te eten. Ik voel me stukken beter, krijg veel meer energie, en kan tevreden in de spiegel kijken omdat er al (minimale) veranderingen waarneembaar zijn. Koop in ieder geval mooi passende kleding waarin je jezelf happy en zelfverzekerd in voelt. Ik heb heel veel kleding en in mijn kleding (passende bij huidig gewicht) voel ik mij helemaal niet zo 'dik' als ik me in bikini voel, of in dat verkeerde jurkje..