Na zwangerschap erg onzeker over uiterlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik begrijp het ook heel goed. Ik voelde me vorig jaar ook zo. Toen ging ineens de knop om en ben ik 15 kg afgevallen. Tuurlijk, de striemen, ks litteken en klein hang velletje zijn er nog, maar het is een stuk minder erg :)
    Ik voel me weer redelijk en zit hier in mijn tankini achter de pc in de tuin, niks meer om me voor te schamen :)

Dus ga ervoor, 6 keer per dag kleine maaltijden en je zal zien dat je afvalt. Misschien niet super snel maar dat geeft niet. Ik ben in 8 maanden 15 kg afgevallen en weeg nu 55 kg. En al 4 maanden stabiel :)

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat vervelend dat jij je zo onzeker voelt over je lichaam.
    Er is wel goed nieuws: je kan er wat aan doen.

Niet blijven hangen in negatieve gedachtes maar, maak een plan. Wandelen, fietsen, hardlopen, skeeleren, wielrennen. Ga sowieso sporten want, als er iets goed is voor lichaam en geest dan is het sporten!

Succes

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hartstikke bedankt voor de lieve reacties , ik voel me er echt beter door ! En zie ook wel onder ogen dat het zo niet langer kan.
    Ook zie ik dat er meer onzekere meiden zijn en meiden die wat kilootjes kwijt willen . Ik wil er graag een clubje voor openen als er nog meer meiden zijn met belangstelling . Om wat kilo's kwijt te raken en eventueel advies te geven over kleding en badkleding wat bijvoorbeeld je minder mooie punten toch wat bedekt. (in een badpak bikini die ik toch al niet meer aandurf hangen me boobies namelijk op half 7 en zie je altijd een stuk bil met striae uitsteken) . Haha .

Zijn er meiden die ook in het clubje willen , als er meiden zijn die erbij willen ga ik er eentje oprichten of eventueel mag een belangstellende het doen ;) .

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik herken je verhaal maar al te goed (maar weeg wel minder nu dan voor de zwangerschap... veel stress :(), mijn borsten zijn zo veranderd. Ik was voor de zwangerschap blij met ze en nu hangen ze zo, ik vind ze echt afschuwelijk. Maat is hetzelfde gebleven maar ik vind ze zo lelijk. Mijn vriend vind me nog steeds even prachtig en dat helpt wel gelukkig. Striemen heb ik ook nog maar die maken me gek genoeg niet zo veel uit. Ik mis m'n borsten van vroeger gewoon :(

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik herken je verhaal wel. Ik heb het niet zo extreem als bij jou maar voel me zeker minder mooi. Ik wil afvallen wat maar niet wil lukken omdat ik gewoon te veel van lekker eten hou. Heb totaaaaal geen energie, wanneer ik de trap op loop voel ik me vaak alsof ik zo kan omkiepen (duizelig en slap). Sporten red ik dus helemaal niet qua tijd en energie. Uiteindelijk is het afvallen ook mijn eigen schuld want als ik echt wil dan zijn dit juist de 2 zaken die ik dan moet aanpakken.

Daarnaast heb ik cellulites en blubber bovenbenen. Mijn borsten zien ontzettend gaan hangen en na het eten staat mijn buik zo bol dat het lijkt alsof ik zwanger ben.

Ik mag eigenlijk niet klagen, mijn vriend zegt altijd dat ik mooi ben en ik ben ook zeker niet te dik maar als ik dan andere meisjes zie lopen dan denk ik...ik wil dat ook.

Ik wens je heel veel sterkte en succes en hopelijk gaat ons zelfbeeld snel veranderen.

6. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

hai ik weeg nu na de bevalling 65, maar heb helaas ook hangb, strea, spataderen die me zo medisch last geven bij te lang staan en in de nacht.
    Daar voel k me ook knap onzeker van bij me man!

Helaas had ik geen tijd om te gaan sporten. 2 weken na bevalling en een ontsteking in tandvlees kreeg ik pijn tijdens stoelgang. Heb een totaal ruptuur 4e graads.
    Wat blijkt: had 4e graads aambeien, uitgezakte endeldarm, 2 grote anale kloven en de gyn, die mij bij de kringspier met onoplosbare hechting, gehecht had.

Uiteindelijk 7 operaties onder narcose gehad en in 2 jaar tijd,
    Ohwja ben ook incontinent en en heb nog altijd pijn tijdens stoelgang en sex.

En na mïjn laatste operatie, last van me rug gekregen wat me samen met me astma gepaard enorm veel benauwdheid geef.

Maar ik denk dat t bij jou tijd nodig heeft! En vooral goed eten en sporten.
    En je voelt je zo dat kan ik me goed voorstellen. Je zit ook nog vol met hormonen.
    Probeer jezelf ïnderdaad op te tutten, en dan zal je zien dat je nog steeds diezelfe vrouw van toen bent.

Groet

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    zie je de dingen nu wat positiever TS? hoop het :)

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ben ik ook maar net geen 160cm en ik weeg normaal rond de 70 kg. Ik ben in mijn zw 35 kg aangekomen.

Nu ruim een jaar later ben ik er 38 kwijt. En ik ga door. Ik ben naar de dieetiste gegaan (en huisarts) en ik ben gewoon gaan wandelen en fietsen met kids.

Ik walgde van mijn hangbuik.

Mijn straie ben ik trots op. Ik vind dat zo mooi he, dat is souvenier wat ik heb overgehouden aan mijn eerste goede zwangerschap.

Dat ik nu overtollig huid heb en vrees dat ik een flap eraan over ga houden boeit me nu even niet. Als we hopelijk nog een brusje mogen krijgen, ga ik daarna wel sparen om die flap te laten verwijderen..

Nu even niet.

Ook ik ben ingeknipt en ik heb een dik litteken. Dat stoort me ook niet, het zit niet op de kijk ;)

Kop op, en onderneem actie!

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Klinkt al veel beter ;)

Zwemmen doe ik nog niet, durf ik niet ..maar dat durfde ik sowieso al nooit. Heb beloofd dat ik in sept met mijn kids het water in ga in Italie.
    Hoop dat ik iets kan vinden waar ik mijn overtollige huid in kwijt kan ;)

Er zijn genoeg kleren die alles keurig afkleden en bedekken..sucses je kan t!

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Niet alles gelezen, maar waarom zeggen sommige dat ze het overdreven vinden, of zoiets in de trend van; ach niet zeuren 75 kilo is niet veel, ik weeg er meer,

Als je niet tevreden bent over jezelf, kan dat er flink inhakken, je kunt er zelfs depressief van worden, en beginnen met afvallen is het moeilijkste.

En ja er zijn dikkere mensen dan 75 kilo maar als je alleen maar naar mensen kijk wat flinker zijn dan jou val je nooit af want er is er altijd wel 1 flinker.

Meid wat erg voor je, van 54 na 75 is een heel groot verschil en eerlijk toen je 54 woog zal je vast een stuk beter uit hebben gezien. Je hebt nu een kindje gehad en sommige dingen zullen misschien moeilijk of nooit veranderen. ( striemen ed ) maar geef jezelf moed, jij kan het veranderen. Denk eraan hoe je je voelde toen je 54 was, haal dat beeld in je hoofd, en ga ervoor, gezond eten goed op het eten letten en wat bewegen, ook jou gaat het lukken maar het zal wel even duren het is niet van vandaag op morgen, Succes!

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Probeer met die warme weer een beetje in de zon te zitten met je striae, kan het lichter worden.

Ik ben nu nog zwanger, en krijg ook striae en ben ook te zwaar... daar kan ik soms ook van balen, vooral het feit dat die striae niet meer weg gaat. Het word wel lichter gelukkig, maar toch. Dat vind ik jammer.
    Kijk er wel naar uit dat ik straks weer kan gaan afvallen en bewegen, om mijn figuur weer wat meer op orde te krijgen.

En over je vriend... joh natuurlijk zullen mannen vast eens fantaseren over andere vrouwen, maar dat is heel anders dan dat hij zegt dat hij jou mooi vind en van jou houdt! Dat gaat heel veel dieper. Dus geloof hem nu maar gewoon als hij dat tegen je zegt! Mijn man vind mij ook nog steeds heel mooi. Hij heeft zelf ook striae (veel te dik geweest vroeger), dus noemen we ons nu gewoon het tijgergezinnetje, en straks hebben we er een klein welpje bij. :D

Je bent echt niet alleen met deze problemen, denk echt dat meerdere mama's heir tegen aan lopen. Waarschijnlijk ook vrouwen die jij er prachtig uit vind zien. ;)

Deel Deze Pagina