Na zwangerschap weer pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Summer1987, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Hallo allemaal,

Op het moment zitten we na te denken over welk anticonceptiemiddel ons het beste aanspreekt.
    Ik was zelf aan het denken over een implanon, maar lees op zwangerschapspagina veel negatieve verhalen hierover..
    Ook het spiraaltje lijkt me wel wat, maar ook hier heb ik nog twijfels over.

Nu was ik aan het denken om gewoon weer verder te gaan met pilgebruik, omdat dit op zich altijd goed is bevallen (9 jaar lang).
    Alleen toen ik eenmaal stopte met de pil had ik het gevoel veel fitter te zijn, maar weet niet of dit met de pil te maken had..en of ik daar bij andere anticonceptiemiddelen ook "last" van krijg.

Zijn hier dames die altijd aan de pil zijn geweest, en na een zwangerschap weer verder zijn gegaan met de pil?

2. simba32

simba32 Bekend lid

Apr 22, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    ik heb 17 jaar de pil geslikt en ben na de zwangerschap meteen weer begonnen met de pil omdat het vertrouwd was voor mij.
    Ik merkte wel dat ik door het stoppen met de pil dikker was geworden nu heb ik minder eetlust dan toen ik van de pil af was.
    je moet doen waar jij je prettig bij voelt. suc6 met kiezen en dat is lastig met zoveel keus op antieconceptie gebied

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hier ook weer aan de pil, al ben ik hem kots en kots beu, iedere dag weer eraan denken na een jaar!

Ik wilde graag een spiraaltje, maar omdat wij volgend jaar voor een tweede gaan vind ik dit zonde voor die korte tijd!

Na nummer 2 zeker een spiraal!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben nooit overgestapt op een andere AC. Heb altijd pil geslikt en dat is me altijd goed bevallen.
    Mijn partner heeft altijd gezegd dat hij zich na een bepaalde periode zou laten steriliseren, maar hij heeft vorig jaar een ernstig hartinfarct gehad... dus weet niet of hij er nog voor voelt....

5. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Oke, thanks.
    Heb er nog eens over nagedacht en met de huisarts en vriend over gehad.. Denk dat ik toch maar voor een spiraaltje ga :)

Share This Page