Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar andere moeders met een spuugbaby... Tijn is nu vier maanden en spuugt behoorlijk veel. Hij poept ook niet elke dag en als hij poept dan zijn het vaak echte keutels. Wij zijn dan ook langzaamaan overgestapt op de Omneo voeding voor licht spugende baby's en moeilijke ontlasting. Deze voeding krijgt hij nu wel vier weken. Maar het helpt niet. Wel wat vaker ontlasting maar nog vaak echte keutels, spugen is niet minder geworden. Maar wel goede plasluiers, hij lijkt er totaal geen last van te hebben en spuugt geen meters ver. Toen heb ik johannesbroodpitmeel gebruikt. Advies van het consultatiebureau en dat even aankijken. Hij heeft voldoende plasluiers en hij heeft er geen last van dus volgens het consultatiebureau geen reden om me zorgen te maken. Met johannesbroodpitmeel zal het vast wel beter gaan.. dus Omneovoeding én johannesbroodpitmeel Inderdaad, Tijn spuugt minder, met de nadruk op minder. Hij presteert het toch om er nog dikke smurrie uit te krijgen en na een paar uur is het waterig en komt het er alsnog uit... het is meer vervelend voor mij misschien. Maar het lijkt me toch niet goed? Zoveel spugen? En wat nu als Tijn straks wat sap mag gaan drinken? Dat gaat er lijkt mij dan weer regelrecht uit... Hebben meer moeders deze ervaring met hun kindje (gehad)? En wanneer gaat dat over? groetjes
Nou sem heeft dit nog steeds wel wat minder gelukkig, maar er komt nog in het begin van die dikke smeurie uit en later na een uur of zo dunne spuug bleeeeh Ja jammer voor mij met wassen, maar het is niet anders. Ik doe er al alles aan om het een beetje te verkomen, maar het werkt allemaal voor geen meter. Sem is een gulzige drinker en heeft zijn fles van 190cc binnen 5 minuten leeg, dus dan weet jij wel wat volgt.................spuug ja! We doen al een tijd 1 minuut drinken en 2 minuten de fopspeen erin, dat gaat wel maar er komt toch nog wat spuug hoor en ook van die dunne derie :x Soms zit ik ook gewoon onder, maar ik heb de moed opgegeven en ik ben tevreden met hoe het nu gaat. Ik zit ook nog op Omneo en ik laat het maar daarbij!
Ik merk dat er hier sinds kort ook wat meer gespuugd wordt. Gebruik al een paar maanden Friso Comfort en dat heeft altijd goed geholpen, maar meneer is zo druk met bewegen. Tja en op de leeftijd van 4 maanden zit het maagklepje ook nog niet echt dicht. Niet zo gek eigenlijk dat er dan eens wat uitkomt. We hebben hier in de woonkamer geloof ik al op 3 a 5 plaatsen spuugdoekjes liggen....
desmond is ook een spuugbaby vanaf dag 1 al wij zijn toen van nutrilon op eigen initatief overgestapt op friso comfort want volgens consultatieburo was het spugen niet erg en kon nooit zoveel zijn als we zeiden maar sinds we overgestapt zijn heeft hij nergens last meer van heel af en toe spuugt ie nog maar is echt minimaal. nu krijgt hij groente en fruit en dat houd hij ook netjes binnen en diksap ook we houden desmond standaard een half uurtje rechtop en dat gaat prima
selam tamer spuugde heel erg veel. werd er soms wanhopig van. elke moest ik wel 5 keer zijn kleding verschonen. op een gegeven moment ben ik met friso comfort begonnen en dan 3 schepjes nutricia johannespibroodmeel en met een driestanden speen. dat ging perfect. geen ene druppel spuugde hij meer. met 4 mnd ben ik gaan afbouwen naar 2 shcepjes en dan naar 1 schepje. met 5 mnd naar alleen friso comfort en nu met 6 mnd alleen friso 2 standaard. en dat gaat goed. mischien een idee voor jouw
hai, Wij hebben een meid van 6 maanden die vanaf dag 1 spuugt. Wij zijn na bv overgestapt op hypoallergene voeding en uiteindelijk op Nutramigen omdat ze koemelkallergie heeft. maar dat terzijde van t spugen.... wij zijn bij de kinderarts geweest omdat we ons zorgen maakte over het vele spugen... ze kijken daar naar gewicht en lengte etc. en bij ons schreven ze geen medicatie voor zolang ze goed blijft groeien. wij doen bij iedere voeding 3 volle schepjes johannesbroodpitmeel erin en dit werkt goed maar.... ze geeft nog wel een mondje voeding op per fles zeg maar en soms ook nog wel een paar uur na de fles.... Ik maakte me ook zorgen over een beschadiging aan de slokdarm omdat ze zoveel spuugt maar de kinderarts heeft mij verzekerd dat dit niet zo is omdat alle babies spugen en dat het volgens hem niet geeft hoeveel zolang ze maar goed aankomen. bovendien moet je ook niet vergeten dat de voedingssuikers die in de voeding zitten vliegensvlug worden opgenomen in het bloed.... en hij zei ook nog dat er in de johannesbroodpitmeel geen calorieen zitten dus je ook niet bang hoeft te zijn dat ze zoooo dik worden. wij hebben het hoofeind van het bed verhoogd maar je moet het zo hoog doen dat ze net niet naar beneden glijden anders heeft het geen zin want de kinderarts heeft precies uitgelegd hoe die slokdarm werkt en als je niet goed ophoogd vanaf een bepaald punt komt het er net zo goed nog uit.... o wij geven trouwens de voeding uit de dokter Brown fles... ze kunnen zo de speen geen vacuum zuigen en ze krijgen nauwlijks lucht binnen waardoor ze maar 1 boertje laten en niet heel veel zodat de voeding ook weer omhoog komt! http://www.sweetbabyfeet.nl/catalog/pro ... d23187dff1 meid heeeel veel suc6, weet hoe lastig t is! en als je nog vragen hebt mag je me altijd een PB sturen! x
o en je vroeg ook nog hoe dat dan gaat met sap etc. dat gaat bij ons vrij goed.... fruit is vaak ook wat dun maar ze spuugt echt niet alles uit wat erin gaat en diksap doe ik voorzichtig aan omdat ze nog nooit dus spul heeft gedronken.... ze moet er ook aan wennen en geeft mondjes terug maar geen vloedgolven meer!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Er zijn toch meer beebs die het hebben en ben blij met jullie tips. Sowieso fijn, Mad, om te horen dat het niet slecht is voor de slokdarm enzo.. daar maakte ik mij ook zorgen om. Wat een toestand ook Mad, dat Evi koemelkallergie heeft. Maar het spugen lag in zijn geheel niet aan de allergie? Hoe gaat het nu met haar? Ik doe nu ook johannesbroodpitmeel erin, maar helpt niet helemaal. Vooral als het druk is komen er veel mondjes nog terug. Gister bijv. bij een verjaardag.. al die mensen en hup daar gaat de boel eruit Dus soms helpt het wel, soms niet.. Ik heb de Bfree fles, is geloof ik een soortgelijke fles met luchtventiel enzo. Layla, ik doe hetzelfde als jij met johannesbroodpitmeel alleen heb ik dan geen friso comfort maar Nutrilon Omneo. Ik ga nog maar niet afbouwen met de johannesbroodpitmeel. Maar goed om te lezen dat het bij Tamer goed gaat. En dat je weer op de standaard voeding zit! Hoe zit het met de sapjes, houdt hij dat binnen? Shanka, een half uur rechtop houden doe ik ook, helpt zeker wel een beetje. Fijn dat desmond helemaal klachtenvrij is. Ja Patricia, nou Tijn is dus ook zo gulzig zoals jij beschrijft met Sem, ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. Als het ook druk is om hem heen drinkt hij ook onrustig met als gevolg de hele blups er weer uit... Groetjes!
Mir; hoeveel schepjes johannesbroodpitmeel doe je in de fles? Nikki spuugde ook erg; ik ben toen johannesbroodpitmeel gan gebruiken. Ik deed er 2 schepjes in, maar ze bleef spugen. Ik dacht dus dat het niet hielp en ben ermee gestopt. Toen het echt de spuigaten uitliep ben ik het toch weer gaan proberen en toen bleek dat ik er gewoon te weinig indeed! Als ik er 5 schepjes indoe gaat het goed en spuugt ze niet. Ik ben het nu heel langzaam aan het afbouwen; kijken hoe het dan gaat.
Blupje, ik doe er drie schepjes in, dus zal ook eens vijf proberen Ben net bij het consultatiebureau geweest, toch adiseerde de verpleegkundige eens naar de huisarts te gaan.. misschien toch overstappen op Pepti... Ik weet het dus niet..als ik jullie verhalen lees dan herken ik er veel in en denk dat het wel weer over gaat. Als ik Mad haar verhaal van Evi lees en dat de kinderarts van haar zegt dat spugen niet schadelijk is voor de slokdarm ed. dan denk ik ach ik heb gewoon pech.. moet veel truitjes verwisselen op een dag. Wel vervelend maar ach.. Aan de andere kant denk ik. Stel dat er WEL wat is? En ik denk dat het niet zo erg is omdat Tijn van het spugen niet gaat huilen... en ik doe iets helemaal fout.. en hij schijnt wel allergisch te zijn... maar dan zouden er toch veel meer symptomen moeten zijn? brr.. wat word ik hier onzeker van zeg...
Hai Mir, Ja meid zo heb ik ook heel lang gedacht hoor; stel dat er wel iets is.... maar beebs die heel veel spugen hebben gewoon reflux, je kunt naar de kidnerarts net als ik heb gedaan, hij wordt dan onderzocht en ookal is het niet heel ernstig toch kan hij jou dan geruststellen. vaak wordt er een onderzoek gedaan om de reflux te testen, maar ik moest maar aannemen van de kinderarts dat dit geen pretje voor een baby is.... wij hebben het daarom ook niet laten doen.... en je krijgt dan te horen dat je beeb reflux heeft terwijl je dit eigenlijk nu al weet..... en de schepjes johannesbroodpitmeel maakt niet uit hoor... of je er nu 3 of 10 in doet... het gaat erin en eruit en ze worden er niet dik van. Evi heeft nooit slecht gepoept gelukkig maar daar heb je van VSM ook druppels voor die goed helpen. Die B- free fles is het zelfde, alleen hebben wij de smalle fles omdat bij de breede fles ook nog veel lucht komt. alleen moet je wel de speen erop aanpassen omdat ze anders een uur over de fles doen als t zo dik is! wij hebben een M speentje en dat werkt goed. Evi heeft ook pepti gehad maar dit zegt totaal niets over het spugen, zelfs nu ze Nutramigen krijgt dikken wij de voeding in. het bedje goed ophogen werkt ook heel goed. de kinderarts vertelde ons ook dat het allemaal vanzelf goedkomt binnen een jaar ofzo, dan gaat dat maagklepje goed sluiten. kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar hou gewoon zn gewicht in de gaten dat is het belangrijkste! en hoeveel Evi ook moest spugen... ze is een stevige tante, misschien dat dit je gerust steld?! en ik vond het verschonen soms ook lastig maar nu ben ik t gewend en zolang ze er geen pijn aan hebben is t ook dragelijk. x
He Mir, Heb ff op je beebie site van Thijn gekeken, hij ziet er goed uit hoor! geen dunnetje in elk geval gelukkig maar!
Hai, jasper heeft ook erge reflux. Ze schijnen er idd net zoals madelon zegt er met het jaar tot vijftien maanden over heen te groeien. Jasper heeft er medicijnen voor gehad zoals losec en later mottilium en zantac. Van de motillium kreeg hij aanvallen dus we zijn met alles gestopt. Doordat hij nu nutrix door zijn drinken krijgt gaat het toch al wel beter. verder krijgt hij 8 schepjes nutriton erdoor. Wij zijn met Jasper in het kinderziekenhuis geweest. Hij zou daar worden opgenomen voor die test die ze kunnen uitvoeren om te kijken hoe erg de reflux is. Het is een ph meting en is alles behalve fijn voor een kind. Wij hebben besloten nog even af te wachten omdat het nu wat beter gaat. Succes!
Mad, dank je wel voor je geruststellende berichtjes Gaat het nu goed met Evi en de koemelkallergie? Hoe doe je het met bijvoeding? Wanneer zou je weer op gewone voeding mogen? Groeit ze er over heen? Jenny, wat vervelend zeg zo'n erge reflux en ook die onderzoeken en medicijnen gaat het nu een beetje goed met Jasper? Heb gelezen dat jullie een moeilijke start hadden. Ik doe nu 5 schepjes Nutriton en het werkt. Hij spuugt nog een beetje en bij de laatste fles doe ik niets erin , daarna gaat hij toch slapen en hij spuugt dan alleen met een boertje laten dus... ben nu toch echt overtuigd dat het geen allergie is Dames, super bedankt voor het meeleven en jullie ervaringen te vertellen! Groetjes mirjam
björn spuugde ook heel veel en we zijn van omneo overgestapt op AR en toen hij zijn eertse fruithapjes mocht kwam dat er ook heel vaak uit nu heb ik van die baby koekjes die ik er door verkruimel alleen zijn groente hapje houdt hij goed binnen wat minder waterig is dat. want zodra er veel vocht in zit gooit hij het eruit mede ook omdat björn ontzettend druk is en niet stil kan zitten of liggen.
Hai, Fijn dat het nu wat beter gaat. Wij hebben de nutriton idd ook moeten ophogen. Met Jasper gaat het nu gelukkig erg goed. We mogen niet klagen.