Na zwangerschap zelf weer cyclus?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Vlindertjeh, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hey.. Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar doe een poging...

Heb een jaar voor ik zwanger werd pcos geconstateerd gekregen, clomid sloeg niet aan, leo operatie sloeg niet aan.. Uiteindelijk met gonal f 150 vond ik na 10 maanden een eisprong.. En tweede ronde werden we dolgelukkig verblijd met een mooi zoontje... Nu is het alweer dik 7 weken geleden dat ik ben bevallen na 3halve week stopte de bloeding dag later begon het weer iets tot ongeveer 5 weken en nu op 7halve week ben ik ongesteld geworden?! Snap er even helemaal niets van.. Heeft het lichaam zich dan toch door de zwangerschap hersteld? En dan al zo snel weer ongesteld? Toen ik stopte met de pil kwam pas na 3 maanden iets maar was ook niet echt een ongesteldheid te noemen..
    Herkent iemand dit?

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Niet van mezelf maar m'n zusje had dit ook. Bij haar ook pcos geconstateerd en na de bevalling kreeg zij normale cyclussen met normale menstruaties. Het was voor haar reden om niet weer aan de pil te gaan omdat ze bang was het daarmee weer te ontregelen, en weer ellende te hebben als ze voor een tweede wilden gaan..

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ah herkenbaar ik raak de pil voorlopig ook niet aan, eens kijken wat moeder natuur nu doet. En inderdaad voor als we met de tweede willen beginnen hoeft niet eerst al die troep uit het lichaam weg te gaan. Heeft je zus hierna nog een tweede kind gekregen? Ben nu ook nieuwschierig of de pcos nu beetje op achtergrond blijft en ik zonder medicatie zwanger kan raken..

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had het ook!
    PCOS, 3-4x per jaar ongesteld... Zwanger geworden gelukkig vrij makkelijk met clomid50

Nu werd ik 6 weken na de bevalling weer ongesteld, en daarna nog een keer. Ik heb gewoon een cyclus van 25 dagen?

Nu wil ik heel graag een tweede, maar ik word zo ziek in een zwangerschap dat ik eerst conditie moet opbouwen om dat aan te kunnen. Volgende week laat ik toch een spiraaltje plaatsen, al is het maar tijdelijk

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Het kan dus echt.. Had dit totaal niet verwacht van mijn lichaam. Maargoed ik moet nog niet te voorbarig zijn want het is nu 7halve week na de bevalling misschien word ik hierna weer later ongesteld. Hopelijk heeft mijn lichaam nu weer ritme te pakken en hoeven we voor de tweede niet in het ziekenhuis te lopen dat zal veel schelen!

Een tweede zal hier ook heel welkom zijn maar nog niet direct even die 9 maanden ontzwangeren en dan hopelijk ook de kleine man lekker in orde... En dan eens kijken. Heb je hiervoor dan ook spiraal gehad? Ik durf het allemaal niet aan spiraal of pil bang dat ik dan weer in het oude patroon verval.. Voelt wel heel gek ongesteld worden zonder medicatie ervoor te nemen haha

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja ik heb 12 jaar een spiraaltje gehad. Ben daarna met clomid in 3 rondes zwanger geraakt. Eind mei spiraaltje eruit, september begonnen met clomid, december zwanger

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier pco gehad, werd helemaal niet ongesteld. Ben na een leo zwanger geworden. Heb borstvoeding gegeven, maar werd met 8,5 maand uit mezelf ongesteld. Had eerst een cyclus van ik dacht 43 dagen, toen 41 en toen 38. Raakte die laatste cyclus zwanger, dat werd een miskraam en daarna weer in de 3e ronde zwanger. Cyclussen waren toen ook weer rond de 38 dagen. Na de bevalling een spiraaltje genomen en nu aan de tweede spiraal ;)

8. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb ook pcos. Ik werd eens in de 6-8 maanden ongesteld. Ik ben met behulp van provera en clomid de eerste keer zwanger geworden. Daarna ben ik nog 4 keer spontaan zwanger geworden. Hiervan heb ik 2 gezonde dochters rond lopen. Het is wel zo dat ik elke keer in de eerste of tweede cyclus (4 weken) zwanger raakte.

Ik weet niet of je bv geeft, maar dat was hier het anticonceptie middel ( uiteraard niet 100% betrouwbaar).

9. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Bedankt voor jullie reacties..
    Het geeft me hoop.. Vind het al een wonder dat ik zelf ongesteld ben geworden. Voorlopig even geen pil of spiraal voor mij ga toch eens kijken hoe moeder natuur het nu met me voor heeft.

Ps. Nee ik geef flesvoeding (twijfelde teveel voor borstvoeding en bleek achteraf wel goede keuze) bij een volgende keer zal ik meer overtuigd zijn over borstvoeding maar soms is intuitie om iets wel of niet te doen sterk en blijkt achteraf waarom.

Deel Deze Pagina