Goedenmorgen allemaal, Ik heb even een vraagje, ik ben nu 33 weken zwanger. Ik wou graag doorwerken tot 4 weken de geboorte. Dat is tot en met 28 november. Ben gisteren bij de verloskundige geweest met veel pijnen en zij adviseerde mij om halve dagen te werken. Werk zelf 43 uur per week. Ik heb meer rust nodig zei ze. Nu heb ik nog maar 3 weekjes te gaan.. Aan de ene kant denk ik ff volhouden.. Want het is niet zo dat ik het niet kan volhouden. Ik zou wel door kunnen werken ma na 5 uur werken op dag beginnen de pijnen wel een beetje te komen. Maar als ik nu begin met halve dagen werken dan word ik toch automatisch gezet op 6 weken van te voren stoppen, omdat ik dan dus halve dagen in de ziektewet ofzo ga zitten 6 weken van te voren is volgende week al. Wat zouden jullie gaan doen? Wil straks ff met mijn bedrijfsleider gaan praten. Bedankt alvast voor jullie reacties
Klopt, voor Zover ik weet. Bij ziekte of gedeeltelijk minder werken start je verlof inderdaad 6 weken van te voren. Ik loop op dit moment tegen hetzelfde probleem aan en probeer mijn volle werkweek te draaien ( wat overigens neerkomt op 28 uur en niet op 43 uur gelukkig ) Ik snap wel waarom je het vol wilt houden, maar neem jezelf in acht en ga niet over je grenzen heen. Heb ik wel gedaan Met als gevolg dat ik ineens in een ziekenhuisbed lag wegens teveel harde buiken met week 28. Succes en een fijne zwangerschap nog!
Bedankt voor je antwoord, Ik heb net de rijksoverheid gebeld met hetzelfde vraag, Zij zegt er staat niets in over dan als je gedeeltelijk minder werkt dat je dan automatisch met 34 weken moet stoppen. Je moet het gewoon met je werk regelen dat je halve dagen gaat werken tot 36 weken. Maar ik lees dat wel bijna overal. Ben nu nog niet zeker
Ik kreeg ook op mijn kop van de vk omdat ik teveel doe. Ik ga ook door met werken tot 36 weken (36 uur per week), maar heb ervoor nog een vakantieweekje geplakt. Ik weet niet of je nog vakantiedagen hebt. Ik wil ze allemaal dit jaar opmaken, dus zo komt het goed uit. Daarnaast heb ik een redelijk flexibele baan, dus ga nu (als ik geen afspraken heb op het werk) zoveel mogelijk thuis werken. Dat scheelt ook enorm. Ik zou het gewoon overleggen met je leidinggevende, ze snappen het echt wel en er valt altijd wel iets te regelen. Je moet ook niet oververmoeid de bevalling ingaan. Straks beval je met 37 weken (wat heel goed kan) en ben je nog niet uitgerust van je werk en heb je nog niet eens echt verlof gehad. Denk dus aan jezelf, je baby en je lichaam
Inderdaad vakantiedagen er tussen plakken of vragen of je die over de dagen kan verdelen. Anders jammer de bammer, je gezondheid en die van je kindje moeten toch echt voor gaan
Het zou jammer zijn van die 2 weken maar dan nog, denk maar goed aan jezelf en de kleine, veel belangrijker dan die 2 weken. Sterkte
Dank jullie wel allemaal, Net gesproken met personeelszaken. 28 November zou ik voor het laatst werken. Nu is dat verplaatst naar 15 november en ik had nog een paar extra vrije dagen. Dus werk ik alleen nog morgen een halve dag (vrijdag had ik zwz vrij) en maandag een halve dag... En dan gaat mijn verlof beginnen op mijn verjaardag dinsdag hihihihihihi
Ik zou zeker het advies van de vk opvolgen! Jammer van die 2 weken dan.. Ik wilde bij de eerste ook tot 4 weken voor werken.. Dat deed ik dan ook,want alles ging prima. Toen begon mijn verlof op maandag,en toen beviel ik donderdag al... das ook wat... haha. Bij de tweede lekker maar tot 6 weken voor gewerkt. En dat gaat nu ook weer gebeuren hoor..