WW en sollicitatieplicht

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mowtom, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo,

ik heb per 1 juli ww aangevraagd en heb hier nog niks over gehoord of ik dit krijg enz. Nu heb ik me ook al aangemeld bij werk.nl.
    Nu kreeg ik een mail dat ik al lang niet in mijn werkmap ben geweest. Ik ben nu nog aan het werk en wil dit eerst afsluiten voor ik mezelf stort op het solliciteren. Maar ik zag dus dat ik nu al gevraagd werd naar mijn sollicitaties. Klopt dit wel? Er staat dat ik 4 brieven per 4 weken moet sturen in mijn werkmap. Maar ik heb toch nog helemaal geen ww ontvangen? Ik ben er nog niet zo mee bezig eerlijk gezegd.... Is dit een probleem dan? Of gaat dit pas in als ik ww krijg?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is voor jullie;)

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mowtom,

Je wilt weten hoe het zit met je verplichting om te solliciteren omdat je hierover bericht in je werkmap hebt ontvangen.

Vanaf het moment dat je weet dat je werkloos gaat worden ben je verplicht er alles aan te doen dit te voorkomen.
    Dit kan je doen door te gaan zoeken naar een nieuwe baan.
    Je dient dus aantoonbaar te hebben gesolliciteerd voor het intreden van je werkloosheid.

Vanaf het moment dat je een WW-uitkering hebt aangevraagd zijn daar verplichtingen aan gebonden, waaronder de sollicitatieplicht.
    Je bent verplicht om tenminste 4 keer per 4 weken te solliciteren tijdens de WW-uitkering.
    Samen met je werkcoach van UWV bepaal je hoe vaak en wat voor sollicitaties voor jou passend zijn.

Deze afspraken zijn individueel en worden vastgelegd in je werkplan.

Actuele informatie over het solliciteren tijdens een WW-uitkering vind je hier.

</SPAN>Ik wens je veel succes bij het solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ah oké nou dan is het me een stuk duidelijker. Dan zal ik eens er voor gaan zitten;) dank je wel!

Deel Deze Pagina