Ik zat vorige maand 1 jaar in de ziektewet, nu is het zo dat ik deze week mijn salaris ontvang maar heb nog helemaal geen brief binnen gehad over eventueel 70%? Zou het dan gewoon zijn dat ik mijn volle salaris behoud ( weet dat mijn werkgever een verzuimverzekering heeft ) of zijn zij dit niet verplicht mij hierover in te lichten?
Beste Alfie1986, Ik begrijp dat je nu 1 jaar in de Ziektewet zit bij je werkgever. Je wilt weten of je werkgever verplicht is jou in te lichten wanneer je eventueel 70% van je salaris gaat ontvangen na 1 jaar ziekte. Hierover kan UWV je niet informeren. Hoeveel procent de werkgever jou moet betalen in het 2e ziektejaar, staat in je CAO of in je arbeidsovereenkomst. Wil je weten of je werkgever verplicht is dit aan jou te melden, adviseer ik je contact op te nemen met het Juridisch Loket (0900-8020), Rechtsbijstand of Vakbond. Actuele informatie over loon doorbetalen in het eerste en tweede ziektejaar vind je hier. Ik wens je veel sterkte met de gezondheid. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare