Hallo allemaal, Ik was laatst bij het consultatiebureau met mijn dochtertje. Zoals altijd ligt er altijd veel speelgoed in de wachtruimte. Maar nog niet eerder vond mijn dochtertje het daar zo leuk. Vaak had ze al een voorgevoel dat het voor een onderzoekje was,dus was ze al wat huilerig. Maar dit keer was ze helemaal afgeleid met al het speelgoed. Met name poppen en het kleine keukentje, met bordjes en kopjes. Het poppetje stopte ze lekker in met een dekentje en al. Ik was helemaal verbaasd om het feit dat ze dit allemaal begrijpt! Helemaal in haar element was ze. Wij hebben dit thuis allemaal niet, zelfs geen poppen en had er dus geen erg in dat ze dit misschien nu al leuk zal vinden. Nou is mijn vraag: welke poppen, keukentje en nog meer van dat soort (grote) speelgoed raden jullie aan? Je hebt tegenwoordig zoveel keus, dat ik het even niet meer weet.
Hier een dochter van net 2. Favoriet is ikea keuken met potten en pannen. Nu ook een kookschort enz. Helemaal blij. Ze heeft een gewone pop met daarbij een buggy, eetstoeltje en wiegje. Ook de skippykoe is hier favoriet. Daarnaast haar fisher price kassa. Puzzelen is nog steeds fantastisch net zoals kleien, stickers plakken enz. Weet niet of je dit al hebt? Daarnaast van die grote auto's. Bij het keukentje heeft ze ook wat poetslappen en bakjes. Gaat ze eten maken voor de baby. Erg leuk!
Als eerste pop is een kleine pop met een zacht lijfje fijn. En zonder toegevoegd geluid (huilpoppen e.d.). De fantasie hebben die kleintjes zelf wel. Verder kun je een flesje, een badje en een plaspotje erbij kopen. Die laatste is ook handig straks met zindelijk worden. Ook een keukentje is leuk. Als je begint met een mooi, simpel keuketje (Ikea, Janod, of iets dergelijks) kun je daarna uitbreiden. Eerst met een paar spulletjes (pannen/eten/bordjes) en bij een volgende verjaardag/sinterklaasfeest kun je het uitbreiden met allerlei etenswaren. Een simpel theeservies is ook erg leuk voor jouw dochter. Dan kan ze thee/koffie inschenken voor jou/jullie.
Hier wordt regelmatig gespeeld met het keukentje en krijgen we allemaal een stukje taart geserveerd. Verder speelt ze tegenwoordig veel met haar vrolijke vriendjes en zoef zoef diertjes. De houten treinbaan was ook een tijdje een hit maar hier speelt ze de laatste tijd minder mee. Ze heeft ook nog een pop met een buggy waar ze steeds meer interesse in begint te tonen.
Hier speelt V. heel veel met de pop (babyborn), met de bijbehorende kleertjes, wandelwagen, flesje etc. Ze sjouwt wat af met de baby. Ook het keukentje met houten theeservies en ander keukengerei is erg populair. Verder leuk; Kleuren, kleien, steppen, Zoefzoef, puzzelen en boekjes lezen.
Ikea keuken, echt super leuk. We hebben verder voedsel van hout en een dienblad. Zelf heb ik nog een gebakken eitje gehaakt. Wat bekertjes en een theepot mag niet ontbreken. Betreft pop zou ik kijken wat je dochter wil, zacht of hard lijf.
Dank voor alle reacties. Ik denk het keukentje van Ikea te willen aanschaffen, gelijk met alle accessoires. Zag wel andere keukentjes die er veel leuker uit zagen, bijvoorbeeld op bol.com. Hebben jullie een andere keuken dan die van de Ikea? Handig is wel dat van de Ikea te verstellen is in hoogte. Waar hebben jullie het keukentje eigenlijk staan? Wat de poppen betreft, is het best lastig. Baby Born vind ik best prijzig, voor een eerste pop. Maar heeft wel hele leuke uitbreidingen. Een soortgelijke pop die jullie kennen? Denk dat me dochtertje nog niet zo goed duidelijk kan maken of ze een harde of zachte pop wil. Ben daarnaast ook al een hele tijd opzoek ben naar 3d stickertjes. Die je kan plakken, maar ook makkelijk eraf kan halen. Enig idee waar die te koop zijn?
Wij hebben een keukentje via Internet omdat mijn man die van ikea niet mooi vond...kwaliteit laat wel iets te wensen over moet ik zeggen en persoonlijk vind ik ikea wel mooier. Ik ken ook iemand die een miniatuurversie van haar eigen keuken heeft laten maken, die staat ook in/naast haar keuken dus matcht heel leuk. Bij ons staat het keukentje in onze woonkamer en wordt heel veel gebruikt. Dochter kreeg hem voor haar tweede verjaardag en onze zoon speelt ermee sinds hij kan staan. Als pop zou je nog kunnen kijken naar Queenie (oid) maar volgens mij maakt het merk niet zoveel uit. Zeker niet als de pop verder geen geluidjes maakt ofzo. Hier hebben de poppen gewoon de oude babykleertjes van dE kinderen aan, accessoires zoals potjes, flesjes enzo komen gewoon van action oid. Wordt ook met regelmaat gebruikt. Verder speelt onze 2-jarige nu veel met duplo en playmobil (Had 123 voor zijn verjaardag gekocht maar hij speelt ook met de gewone playmobil van zijn zus)
Mijn zoon heeft net deze keuken uitgepakt, zo leuk! Hij zegt heel de tijd: mooie keuken, mooie keuken! https://www.kinderkeuken.nl/bandits-angels/chef-deluxe-xl-white-p-271.html?utm_source=google&utm_medium=googleshopping&utm_campaign=googlemerchantcenter&gclid=EAIaIQobChMIkcrpk63M1gIVrxbTCh19kQGbEAQYBCABEgJ2D_D_BwE Ik denk min of meer even duur als de Ikea keuken want hier zitten al twee pannen, peper zout, keukengerei bij.
Van de luxe poppen is baby Annabell leuker dan baby born. Leuke interactieve geluidjes en een bewegend gezichtje. Ze kan drinken maar dat water gaat naar een reservoirtje voor traantjes, ze plast niet. Ze is knuffelbaarder dan baby born door het zachte lijfje, en is in tegenstelling tot baby born groot genoeg om gewoon maatje 50 te dragen.